Skip to main content

Hoor graag het eerlijke verhaal. 1GB nieuw abonnement lijkt mooi. Sinds 1 week. Feitelijk dien ik mijn laptop met KPN modem Box 12b met een bekabeld snoer (modem/laptop) mee te nemen naar mijn tuin. Via draadloos WIFI 50,6 download en 55.6 upload intern in huis. Het wordt nog vreemder. Ik zit op 2.4 G en mijn partner op 5G. Hoor graag wat te doen. Ik heb contact gehad met Rika van KPN helpdesk. Alles gedaan samen.  2 uur lang. Zelfs reset glasvezel kastje mocht niet baten.  Minimaal 970 mb naar binnen volgens Rika waar ik voor betaal.  Diverse speedtests gedaan. Blijft rond 60 Mb. Rika stuurt een nw. box12en belt mij dit weekend. 

Een 1GB snelheid is mooi maar je hebt er alleen wat aan als je bekabeld werkt. Als je met wifi 500 haalt is het al bijzonder gewoon omdat wifi die snelheid helemaal niet aan kan. En om die 500 te halen heb je heel goed wifinetwerk nodig. Dat houdt in dat je door het hele huis bekabelde wifipunten moet plaatsen.  De 5ghz band kan die hoge snel aan maar het bereik is kort. Na 4 meter heb je nog de helft over. Dat heeft niets met een provider te maken maar zijn de eigenschappen van wifi. Bekabeld zal je meestal rond de 930/930 uit moeten komen.  Alles meer is mooi meegenomen.  Overigens merk je in de praktijk natuurlijk niet het verschil tussen 900 of 970. Een nieuw modem lijkt me zinloos. 


Hoor graag het eerlijke verhaal. 1GB nieuw abonnement lijkt mooi. Sinds 1 week. Feitelijk dien ik mijn laptop met KPN modem Box 12b met een bekabeld snoer (modem/laptop) mee te nemen naar mijn tuin. Via draadloos WIFI 50,6 download en 55.6 upload intern in huis. Het wordt nog vreemder. Ik zit op 2.4 G en mijn partner op 5G. Hoor graag wat te doen. Ik heb contact gehad met Rika van KPN helpdesk. Alles gedaan samen.  2 uur lang. Zelfs reset glasvezel kastje mocht niet baten.  Minimaal 970 mb naar binnen volgens Rika waar ik voor betaal.  Diverse speedtests gedaan. Blijft rond 60 Mb. Rika stuurt een nw. box12en belt mij dit weekend. 

 


Lezen is een waardevol goed. 60 MB met 1000 Mb contract met 2 laptops?  1 op op 2.4 Gh en ander 5. Gh behoeft verder geen uitleg. Hier is duidelijk iets mis. punt. 


Ik ben het met @Joep1965 eens. Bekabeld haal ik makkelijk de 930 en op mijn macbook via wifi, 4 meter van de wifi af 520. En dan zitten er geen obstakels (zoals muren, electronische apparatuur) tussen. Zeker op 5GHz lopen de snelheden hard terug als je verder van je wifi af gaat zitten.

1GB is nog steeds goed bruikbaar, want met twee of drie apparaten tegelijk haal je met wifi nog altijd heel goede resultaten. Ik en mijn vrouw werken allebei vanuit huis en voorheen via DSL merkte mijn vrouw het meteen als ik fotosets ging uploaden voor mijn klanten. Met 1GB is dat voorbij omdat we beiden de verbinding optimaal kunnen benutten. Bovendien lopen hier ook nog twee kinderen rond met eigen mobiel en laptops van school/universiteit. Je moet niet zozeer naar Ă©Ă©n enkel apparaat kijken, maar naar het gebruik van je hele huishouden.


Ik kan zelfs niet met admin password in mijn modem inloggen. aub zeg. 


In glasvezel is de naam modem nogal dubbelzinnig: het glaskastje is eigenlijk het modem, maar de meesten zien de experiabox als modem.

Ik ga er eigenlijk van uit dat je op je experiabox probeert in te loggen. Dat moet lukken als je die op IP-adres benadert. Dat moet kunnen (uit mijn hoofd) op htttp://192.168.2.254


De laptops bepalen welke band ze gebruiken niet het modem. Ga daar eerst maar eens zoeken. Ik haak af want je toon bevalt me niet.  Succes!