Skip to main content

 

Wifi zeer slecht de afgelopen dagen. Ik krijg verschillende slecht resulataten van 1) KPN wifi manager uitvoer 2) Mac app speedtest 3) iphone app speedtest. Gisteren reset modem , geen verbeteringen.

Ik heb een 1G/bits abonnement en de KPN box 12.

Kan je meten met een bekabelde pc of laptop om te zien welke snelheid er binnen komt?


Bedankt Joep dat je moeite hebt genomen om te beantwoorden. Ik heb niet het juiste ethernet adapter voor mijn huidige macbookpro 2019, maar pakte een oude mac met ethernet adapter maar helaas kan speedtest geen server vinden terwijl ik wel op het internet ben.

Ik heb toch mij huidige macbookpro gepakt en wederom een wifi test uitgevoerd….en ja hoor top resultaten zonder iets te hebben veranderd aan de verbinding sinds gister ochtend. Het is wel een raadsel , als het zo snel blijft ben ik meer dan tevreden. Natuurlijk zal ik een aantal tests uitvoeren te komende tijd.

Hier zijn de resultaten, 2 tests uitgevoerd in de tuin ( boven en onder) en een test naast de modem in de woonkamer. Uiteraard allemaal wifi.

Nogmaals bedankt Joep. 

 

 

 


WiFi is gewoon onbetrouwbaar. Zo simpel is dat. Accepteer dat. Klaar.


Goedemorgen @PaulCu en bedankt voor jouw bericht :)
We zijn inmiddels weer een paar dagen verder, is er nog iets veranderd? Sowieso wil ik je eens wijzen op dit artikel op onze Kennisbank over wat je zoal kunt doen wanneer je slechte wifi ervaart. Hierin staan de nodige 'tips & trucs' en afgaande op je situatie, verwacht ik dat je hier wel iets aan gaat hebben. Op afstand blijft het lastig om precies aan te kaarten waar het fout gaat bij een wifi verbinding omdat je nu eenmaal hebt te maken met omgevingsfactoren zoals de bouw van je woning, isolatie, andere wifi netwerken in je omgeving, deuren, muren, plafonds etc. etc. 


Reageer