Skip to main content

Niet voldoende snelheid van de 1GB aansluiting.

Gebruik een modem v10 (nieuw)
Is er een oplossing voor het problem.

 

Als dit gemeten is via wifi dan is het een heel goed resultaat.  Via een bekabelde pc of laptop zou je ca. 930/930 moeten halen. Dus hoe heb je gemeten?? 


Is gemeten bekabeld direct aan het modem.
 


Heb je het glasvezelkastje al twee minuten van de stroom gehaald?


@Devib0 

Is de snelheid constant gedurende de hele dag of is de snelheid hoger bijv. in de ochtend ?


Alles is bekabeld. Aansluiting PC met kabel direct aan de modem.
Glasvezel kastje diverse keren van het stroom afgehaald.
Modem gereset en (rode) kabel gecontroleerd.
Kan het zijn dat het modem, V10, niet geschikt is voor glsvezel


Het modem is prima geschikt voor een 1GB verbinding.  Heb je al getest met een ander apparaat? Om uit te sluiten dat het niet aan de pc ligt?


@Devib0

Hoeveel andere programmas heb je op de achtergrond draaien. En dan denk ik met name aan een anti virus programma. Op mijn PC merk ik dat het aanzetten van een anti virusprogramma voor 2 dingen zorgt 1) meer geheugengebruik en 2) hoger CPU-gebruik.


Hoi @Devib0 en welkom hier op ons forum!

Het modem is prima geschikt voor een 1GB verbinding.  Heb je al getest met een ander apparaat? Om uit te sluiten dat het niet aan de pc ligt?

Heb je dit nog kunnen testen?

 

@Devib0

Hoeveel andere programmas heb je op de achtergrond draaien. En dan denk ik met name aan een anti virus programma. Op mijn PC merk ik dat het aanzetten van een anti virusprogramma voor 2 dingen zorgt 1) meer geheugengebruik en 2) hoger CPU-gebruik.

Ook een goede tip! 


IK heb alles nog eens gecontroleerd/nagekeken. 
Snelheid blijft hetzelfde. Wat ik niet begrijp is dat het niet halen van 1GB aan mijn apparatuur ligt en niet aan de KPN.. Kan het niet zo zijn dat bijvoorbeeld het glasvezelkastje niet het vereiste 1GB doorstuurt naar het modem, of het modem niet naar behoren functioneert.  
 


IK heb alles nog eens gecontroleerd/nagekeken. 
Snelheid blijft hetzelfde. Wat ik niet begrijp is dat het niet halen van 1GB aan mijn apparatuur ligt en niet aan de KPN.. Kan het niet zo zijn dat bijvoorbeeld het glasvezelkastje niet het vereiste 1GB doorstuurt naar het modem, of het modem niet naar behoren functioneert.  
 

Hoi @Devib0 , kan je pc een snelheid van 1 GBit/s ook aan? Heb je misschien andere apparaten in huis om eens mee te testen? Het ligt in ieder geval niet aan de Experia Box v10 omdat deze sowieso geschikt is voor dit soort snelheden. Het kan zeker zo zijn dat er iets aan onze kant niet goed staat maar voordat ik daar naar ga kijken, moet ik eerst zoveel mogelijk zaken uitsluiten. 


Heel herkenbaar. Zelf ook nooit de snelheden van 1GB gehaald of iets van in de buurt. Hier had ik op zijn hoogst 610/740MB bedraad aangesloten. Om nog maar niet te spreken over de vele tv issue’s


Snelheid verbinding (ethernetkaart) PC

 


Hoi @Devib0 en bedankt voor je toelichting. Die pc kan de snelheid aan dus daar zit het hem niet in. Heb je nog wel met andere apparaten kunnen testen? Ik heb net een ticket aangemaakt voor mijn collega's van de technische dienst en zij zullen dit verder op gaan pakken. Zij zullen hierover nog contact met je opnemen, wacht dat eerst even af!


Hoe kan ik mijn ax snelheid verbeteren, op 2.4 Ghz  zit ik op kanaal 8 en voor de 5 Ghz op kanaal 108, woon in een flat, wil zo weinig mogelijk storing van andere kanalen en welke opties heb ik met mijn box 12 , deze kan 2 gb down en up, en kan upgraden naar box 14 maar is nog in behandeling, en kom niet in mijn opties voor aanpassen van de snelheden, als dit vanuit mijn huis kan, hou ik mij van harte aanbevolen….


Maar welke snelheid heb je nu dan?


Hoi @Devib0 en bedankt voor je toelichting. Die pc kan de snelheid aan dus daar zit het hem niet in. Heb je nog wel met andere apparaten kunnen testen? Ik heb net een ticket aangemaakt voor mijn collega's van de technische dienst en zij zullen dit verder op gaan pakken. Zij zullen hierover nog contact met je opnemen, wacht dat eerst even af!

Hi JanZ, ik heb een topic met hetzelfde probleem, zie:

 

Zou jij svp hierop willen reageren?


Goedemorgen @kridje en bedankt voor jouw bericht!

Wat voor snelheden meet jij met een bekabelde pc/laptop die direct is aangesloten op je Experia Box zonder overige aangesloten apparatuur? En is de snelheid eerder wel goed geweest? En misschien geheel overbodig om te vragen maar heb je het glasvezelkastje ook al eens gereset door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken? In ieder geval zie ik je bevindingen graag tegemoet :)