Skip to main content

Ik heb een ZTE H369A modem gekregen. In het begin was het even zoeken om een 2.4ghz te krijgen om mijn camera”s ten verlichting e installeren. Nu wil ik er een apparaat aan toevoegen maar lukt het me haast niet om de 2.4 zichtbaar te maken (zet zichzelf weer ui) en als ik deze al krijg geven al mijn apparaten aan dat er geen verbinding mogelijk is. Ik begrijp er nu niets meer van!

Hulp is welkom.

Gebruik je misschien wifi versterkers van kpn?


Ja klopt. 


Ja klopt. 

Dan is c.q. behoort de wifi op de V10 modem juit te zijn, omdat deze niet kan samenwerken met de KPN wifipunten @FRAN6458 

Welke wifipunten heb je precies? de ronde wite, de vierkante witte, de ronde zwarte of de vierkante zwarte?

 


Hoi @FRAN6458, welkom op onze community! Zoals Joep en N.N. al noemen wordt wifi op je V10 uitgezet als je superwifi gebruikt omdat dat niet goed samenwerkt. Je kunt wel op je superwifi punten een extra wifinetwerk aanmaken voor je apparaten:


Ook ik heb met regelmaat dat het internet uitvalt of de tv boxen spontaan opnieuw opstarten. Ben pas weer terug bij de KPN, maar krijg er nu wel spijt van.

Kom ook niet meer in het 2.4gh om nieuwe verlichting er bij te zetten, terwijl het al geïnstalleerde het wel doet. Bij de 2.4 krijg ik de melding: verbinding niet mogelijk.

 

Admin: naar eigen topic verplaatst torigineel topic]


Het vreemde is dat ik een 2.4 had aangemaakt, daarna mijn apparaten aangemeld maar nu lijkt het als of ik een ander menu in het modem heb en als ik bijvoorbeeld mijn gsm op die 2.4 wil aanmelden blijf ik dezelfde melding krijgen dat verbinding niet mogelijk is. Dit terwijl mijn verlichting enzo het nog wel steeds doet. Ik wil domweg gewoon nog 2 lampen bin zetten. 

 


In mijn ervaring werken de meeste lampen ook met gecombineerd 2,4Ghz en 5Ghz.
Je zou nog het volgende kunnen proberen:

  1. je superwifi punten even van het stroom te halen
  2. Wifi op je V10 weer aan te zetten
  3. Je lampen te installeren
  4. Superwifi weer aan en Wifi op je V10 weer uit

Beste, helaas zelfde resultaat. 


Ah dat is jammer, misschien dat de community nog een paar tips heeft maar ik heb hier vanuit KPN ook niet direct een oplossing voor.


Ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat je aan het doen bent en wil. Wat ik begrijp is dat je de v10 hebt en kpn wifipunten. Klopt dat? Je probeert m.i. het extra wifi netwerk te activeren om zo gebruik te maken van de daarbij behorende 2.4ghz band. Is dat juist? Sowieso heb je wat de wifi betreft niets te zoeken in de v10 want daarvan is de wifi uitgeschakeld. Doet helemaal niets. Dus wat is de bedoeling?


Joep1965,

Wat de bedoeling is.... ik heb na de v10 bij mij is geïnstalleerd een 2.4 aangemaakt voor o.a. de verlichting. Dit werkt ook perfect. Nu wil ik er 2 lampen bij zetten, maar krijg mijn gsm en laptop niet meer verbonden met de 2.4. Kan hem wel "zichtbaar" maken dat is geen probleem. Melding: Verbinding mislukt.

Dat dus.


Maar waar heb je dat 2.4ghz netwerk gemaakt? Toch niet bij het modem?


Daar ben ik ook benieuwd naar @FRAN6458 


Ja, in het modem op de aanwijzing van de monteur. En dat ging dus tien goed.


Daar heb je niks te zoeken @FRAN6458 want de wifi moet uit op het modem als je wifiversterkers gebruikt. Doet helemaal niets. Je moet dit activeren in de wifipunten!!! Hier lees je hoe dat moet.


Daar heb je niks te zoeken @FRAN6458 want de wifi moet uit op het modem als je wifiversterkers gebruikt. Doet helemaal niets. Je moet dit activeren in de wifipunten!!! Hier lees je hoe dat moet.

Zo is het @FRAN6458 


Reageer