Skip to main content

Heb gisteren de nieuwe KPN 12 box gekregen maar ik heb WiFi stekkers die alleen op 2.4 Ghz werken . Mijn vraag of deze router ook 2.4 Ghz ondersteunt zoals andere routers of is dit verleden tijd, voor de rest zeer tevreden over de snelheid

Hoi @Covid, welkom op het forum (het voelt raar op covid welkom te heten in deze tijden). De Box 12 heeft zowel 5 GHz als 2.4 GHz, dus die kan je gebruiken. Het kan zijn dat de Box 12 een andere netwerknaam heeft dan jouw vorige modem, waardoor de versterkers er nog niet mee zijn verbonden. Je kunt ze dan opnieuw instellen met de nieuwe gegevens.


Jasper, bedankt voor je reactie. Als ik de netwerk naam selecteer en het ww invul dan willen de wifi stekkers niet verbinden. Ik weet nog dat je bij andere routers altijd twee netwerknamen moest hebben, een voor het 2.4 Ghz en een voor 5 Ghz netwerk dat is bij deze box niet nodig , hij zou ze moeten verbinden zeg jij? Je hebt gelijk wat betreft mijn naam maar een hoop namen en letters waren al vergeven zodoende!


Bij deze box zijn de netwerknamen gelijk inderdaad. Je zou de 5 GHz in de Experia Box helemaal uit kunnen zetten om te kijken of dat verschil maakt. Maar als de versterkers alleen met 2.4 GHz overweg kunnen, zouden ze sowieso de 5 GHz niet moeten kunnen zien. 

Ik weet niet wat voor Wifi versterkers het precies zijn, het klinkt als apparaten die wij niet leveren. Daardoor is het voor mij ook lastiger om met de instellingen van die apparaten mee te denken. Mogelijk kunnen ze naar de standaard instellingen teruggezet worden en op die manier helemaal opnieuw worden ingesteld en verbonden?


Goedenavond Jasper, graag zou ik willen weten hoe de 5.0ghz uit te kunnen zetten 

Gr.Ronald 


@Rosi1966 waarop wil je die uitzetten? Modem of versterkers?


Goedenavond,

Sinds ik de kpn box 12 en 2 super WiFi punten heb. Kan ik mijn wasmachine niet meer met smart thans verbinden. En m'n led lamp achter m'n bed ook niet. Geeft aan dat ze beide niet op 5ghz werken maar op 2ghz. Leuk snellere en betere WiFi maar niet leuk dat ik m'n smart apparaten niet meer kan verbinden. Vooral de wasmachine was zo makkelijk via m'n telefoon. Zoon thuis de was doen en ik de instellingen vanaf een andere plek versturen zodat hij alleen op play hoeft te drukken. And so on. 

Groet maaike 


Hallo @MaaikeD7 ,

Op superwifi kan dat niet.De enige oplossing is dan een goedkoop accespoint.Of als je een V10 hebt de superwifi punten verwijderen.

dit AP zou kunnen.


Bedankt voor je reactie. Maar wil eigenlijk niet nog meer geld uit geven aan iets wat kpn hoort op te lossen. Net al betaald voor de super wifi punten. Als ik dit had geweten had ik ze niet aangeschaft. Had altijd tot in de speeltuin 100-200 mtr verderop wifi en nu met de "super "wifi niet eens of net 1 streepje, plus t nadeel dat mn smart apparaten niet meer werken. Vind dat een duur grapje worden dan. Zou willen dat kpn een oplossing biedt waarmee je toch op je apparaten kan of een vergoeding geeft voor t apparaat wat jij bedoeld. Zie veel mensen hierover klagen met dezelfde soort problemen.


Beste Jasper,

Ik heb een nieuwe buitencamera van klik aan klik uit en die wil ook maar niet binden, de handleiding geeft aan dat deze ook 2.4 ghz vereist , is dit dezelfde klacht, en zo ja, hoe krijg ik de router op 2.4 ghz ?

 

Mvg,

Rotje 


Bedankt voor je reactie. Maar wil eigenlijk niet nog meer geld uit geven aan iets wat kpn hoort op te lossen. Net al betaald voor de super wifi punten. Als ik dit had geweten had ik ze niet aangeschaft. Had altijd tot in de speeltuin 100-200 mtr verderop wifi en nu met de "super "wifi niet eens of net 1 streepje, plus t nadeel dat mn smart apparaten niet meer werken. Vind dat een duur grapje worden dan. Zou willen dat kpn een oplossing biedt waarmee je toch op je apparaten kan of een vergoeding geeft voor t apparaat wat jij bedoeld. Zie veel mensen hierover klagen met dezelfde soort problemen.

Klopt,daarom heb ik ze ook niet gekocht.Maar KPN gaat dat AP niet vergoeden.Ik snap je helemaal maar als je tevreden bent met alleen de wifi van het modem kan je er ook voor kiezen om geen superwifi te gebruiken en die te verkopen.Het is wat het is.Nou is het natuurlijk ook wel zo dat de meeste mensen geen smart dingen hebben (ga ik van uit tenminste,maar ik ben ouderwets...)


Beste Jasper,

Ik heb een nieuwe buitencamera van klik aan klik uit en die wil ook maar niet binden, de handleiding geeft aan dat deze ook 2.4 ghz vereist , is dit dezelfde klacht, en zo ja, hoe krijg ik de router op 2.4 ghz ?

 

Mvg,

Rotje 

Welk modem heb je?

Verder is het niet handig dat twee mensen tegelijk dit topic kicken...


@martijn197108 het worden er steeds meer. Ik ben altijd van de gadgets geweest maar kijk alleen naar slimme deurbellen. In verschillende woonwijken (thuis, werk of bij de vereniging) zie ik alleen al deurbellen in opkomst komen. Slimme lampen van de Action die voor die prijs echt een prima product zijn... Ga zo maar door.


@martijn197108 het worden er steeds meer. Ik ben altijd van de gadgets geweest maar kijk alleen naar slimme deurbellen. In verschillende woonwijken (thuis, werk of bij de vereniging) zie ik alleen al deurbellen in opkomst komen. Slimme lampen van de Action die voor die prijs echt een prima product zijn... Ga zo maar door.

Ach,Ik loop een beetje achter;)Maar ik ben nog lang niet zo erg als mijn moeder(weet al niet eens wat e-mail is)


Mijn vrouw was tegen, vooral op de Google apparatuur waar je tegen moet praten. Nu? Mijn vrouw praat het meest tegen die dingen. Dus ja, als mijn vrouw overstag is, dan heb ik goede hoop dat andere dat ook hebben.

 

Al heb ik steeds vaker het gevoel (echt waar) om alles te verzamelen en op een grote stapel te gooien en de fik erin te zetten. Geeft veel meer rust maar ja, als ik over ga op een simpele Nokia, is deze niet meer te gebruiken omdat de 2g binnenkort stopt.

 

 


Mijn vrouw was tegen, vooral op de Google apparatuur waar je tegen moet praten. Nu? Mijn vrouw praat het meest tegen die dingen. Dus ja, als mijn vrouw overstag is, dan heb ik goede hoop dat andere dat ook hebben.

 

Al heb ik steeds vaker het gevoel (echt waar) om alles te verzamelen en op een grote stapel te gooien en de fik erin te zetten. Geeft veel meer rust maar ja, als ik over ga op een simpele Nokia, is deze niet meer te gebruiken omdat de 2g binnenkort stopt.

 

 

Ik wil er ook bewust niet aan beginnen.Ik sta wel op als de lamp aan moet;)2G duurt nog tot 2025 dus je hebt nog even.


Maar wil eigenlijk niet nog meer geld uit geven aan iets wat kpn hoort op te lossen. Zou willen dat kpn een oplossing biedt waarmee je toch op je apparaten kan

 

En dat gaat KPN ook doen. Er komt een extra netwerk in o.a. de Superwifi’s waarmee je die 2,4 en 5ghz problemen op kan lossen. Dit gebeurt dmv een update. Wanneer is nog niet duidelijk maar ik verwacht spoedig.

 

 


Ik begreep dat het nog even kon duren... Ook is nog niet bekend welke modems deze optie eerst krijgen.


Er komt een extra netwerk in o.a. de Superwifi’s waarmee je die 2,4 en 5ghz problemen op kan lossen.

Waarom een extra netwerk en niet het normale netwerk?

Ik vind het echt van de zotte dat het normale wifi netwerk niet gewoon gesplitst kan worden.


Maar wil eigenlijk niet nog meer geld uit geven aan iets wat kpn hoort op te lossen. Zou willen dat kpn een oplossing biedt waarmee je toch op je apparaten kan

 

En dat gaat KPN ook doen. Er komt een extra netwerk in o.a. de Superwifi’s waarmee je die 2,4 en 5ghz problemen op kan lossen. Dit gebeurt dmv een update. Wanneer is nog niet duidelijk maar ik verwacht spoedig.

 

 

hoop heel spoedig, nou kan mijn camera nog terug naar bol.com 😉, bedankt voor je reactie, Dennis !


Beste Jasper,

Ik heb een nieuwe buitencamera van klik aan klik uit en die wil ook maar niet binden, de handleiding geeft aan dat deze ook 2.4 ghz vereist , is dit dezelfde klacht, en zo ja, hoe krijg ik de router op 2.4 ghz ?

 

Mvg,

Rotje 

Welk modem heb je?

Verder is het niet handig dat twee mensen tegelijk dit topic kicken...

kpn box 12, daar gaat dit topic over, he ;)


Hoi. Ook pas over naar kpn en het probleem ervaren. Opgelost door in te loggen op router. Naar Wifi te gaan vervolgens show sections aanklikken en dan extra WiFi. Je kunt een apart ssid aanmaken voor 2,4.