Skip to main content
Vraag

2.4 WiFi in combinatie met slimme stekker werkt niet meer

• September 26, 2025
  • 7 reacties
  • 63 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds een tijdje is het wifi bereik van 2.4 signaal erg matig. Buiten, tegen het huis aan zit een stopcontact met slimme stekker. Deze functioneert niet meer. Eerder was hier nog prima 2.4 wifi signaal, nu niet meer. Modem etc allemaal uit gehad, stekker opnieuw ingesteld, het geeft geen verbetering. Hoe krijgen wij weer goed wifi signaal voor de 5GHz en 2.4GHz.

Graag een spoedige oplossing.

7 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 26, 2025

@Niek Hermsen Goedenavond, welkom! 

Ik ga je meteen even een artikel geven over wifi. Dat is waar ik zou beginnen, aangezien (goede) wifi afhankelijk is van ongelooflijk veel factoren. In dit artikel op de kennisbank staat veel handige informatie. Je kunt natuurlijk ook nog een fabrieksreset uitvoeren op je modem door het resetgaatje aan de achterkant in te drukken tot alle lampjes uit gaan, en power weer aan gaat. 

Is er bijvoorbeeld de afgelopen periode iets veranderd in de thuissituatie? Dit kan van alles zijn, van een nieuwe gloeilamp tot een nieuwe leiding in de muur. 

Ook kan het natuurlijk zijn dat er door KPN een update is uitgevoerd wat de werking van de wifi heeft aangepast en in jouw specifieke situatie voor problemen zorgt. 

Kortom; wifi is heel erg beïnvloedbaar. Heb je ook wifiversterkers in gebruik om beter bereik te realiseren?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 26, 2025

Bedankt voor je reactie, maar aan mijn kant is niets veranderd. De versterkers zijn destijds allemaal door monteur geleverd. 5GHZ signaal is wel op die plek maar de 2.4 niet

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 26, 2025

Gebruikt u hiervoor, het standaard, verborgen extra wifinetwerk??

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 26, 2025

Beste Joep,

Dank voor je reactie. Het is denk ik inderdaad het standaard extra netwerk. Destijds aangemaakt wat tijd, energie en geld.in gestoken om alles te laten functioneren maar nu werkt het niet meer. Of er tussentijds een storing/update is geweest weet ik niet, maar ik hoop dat KPN dit als dienstverlener netjes zelf oplost.

Groet, Niek

Leen59
Wijsgeer
  • September 26, 2025

Dit is een forum waar klanten elkaar proberen te helpen. Als je KPN wilt inschakelen moet je met de klantenservice bellen 0800-0402. Wij op dit forum willen je zoveel mogelijk helpen, maar dan moet je ook bereid zijn om eea wat aangedragen wordt te proberen, en ja, dat is soms een heel gedoe.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 27, 2025

Goedemiddag,

Nog even een kleine toevoeging hier op; KPN is technisch gezien niet verantwoordelijk voor het bereik van de WiFi. Je betaalt voor een bekabelde internetverbinding, de WiFi is een “bonus”. Zolang jij WiFi hebt doet KPN eigenlijk al wat het beloofd. Als jij, bijvoorbeeld 10 meter verder op, geen wifi hebt is dit niet de verantwoordelijkheid van KPN conform de algemene voorwaarden. KPN doet natuurlijk wel haar best om er voor te zorgen dat je wifi optimaal werkt, dus medewerkers van KPN zullen je waarschijnlijk gaan vragen om handelingen te verrichten zoals een fabrieksreset uitvoeren. Dan weet je in elk geval even waar je aan toe bent. 

Had je op alle wifi apparatuur al een fabrieksreset uitgevoerd? Dan moet je wel al je netwerken opnieuw aanmaken en apparaten eventueel opnieuw verbinden. Als je dit allemaal niet ziet zitten zou je ook nog kunnen kiezen voor een monteur op https://kpn.com/monteur.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi Niek, welkom! We denken hier in onze community graag met je mee.

Ik lees dat je wifi niet zo goed meer werkt als het voorheen deed. Hoe staat het er nu voor? Wifi kan inderdaad een ingewikkeld verhaal zijn: een draadloze verbinding is vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen. Er zijn veel mogelijke oorzaken én oplossingen, die niet altijd overal hetzelfde zijn en even goed werken. Daarom is 't belangrijk dat, als je graag wilt dat we hier met je meedenken, je zo uitgebreid mogelijk bent. Welk modem en welke andere apparatuur gebruik je? Heb je zelf instellingen voor je wifi gemaakt en zo ja, welke? Wat heb je al geprobeerd? En wat ervaar je precies?

Nog als extra aanvulling, hier hebben we ook informatie en tips verzameld voor het oplossen van slechte wifi:

Voor snellere hulp kan je inderdaad ook contact met onze klantenservice zoeken, dat kan bijvoorbeeld via een belafspraak. We lezen hier ook graag hoe het verder gegaan is!