Skip to main content

Ik heb 25 wifi-apparaten aangesloten. (smart Home devices).

KPN modem: ZTE - H368N

Maar als ik nu nog 1 wil aansluiten, gooit de router 1 wifi-apparaat eruit.

Lijkt mij dat er een limiet voor aangesloten wifi-apparaten erop zit. :-( 

 

Hoe kan ik dit uitbreiden ?

Ik wil zeker nog ± 10 wifi-apparaten kunnen aansluiten.

Hallo @Pv dV , in welke range loopt de DHCP-pool, dat dat toch groter zijn dan 25?

Of gebruik je vaste IP-adressen buiten de DHCP-pool om, dan kun je inderdaad tekort komen en kun je oplossen door de DHCP-pool te verkleinen waardoor je meer ruime krijgt voor vaste IP-adressen.

In de regel zijn er ongeveer 250 IP-adressen beschikbaar voor zowel bekabeld als draadloos.

 

 


Het zou heel goed kunnen dat je tegen het maximum aantal gelijktijdig aangesloten wifi cliënts aan loopt. De meeste wifi routers/accesspoints hebben een limiet. Ik dacht dat deze bij de Experia Boxen op 32 stond maar het zou ook maar zo 25 kunnen zijn.


Hallo @Pv dV , in welke range loopt de DHCP-pool, dat dat toch groter zijn dan 25?

Of gebruik je vaste IP-adressen buiten de DHCP-pool om, dan kun je inderdaad tekort komen en kun je oplossen door de DHCP-pool te verkleinen waardoor je meer ruime krijgt voor vaste IP-adressen.

In de regel zijn er ongeveer 250 IP-adressen beschikbaar voor zowel bekabeld als draadloos.

 

 

IP-adressen zijn geen probleem. Daarvan zijn op dit moment 27 in gebruik.

Probleem ligt aan het aantal wifi-apparaten die tegelijk gebruik maken van de wifi-connectie.

Ik heb wifi-touch licht knoppen, wifi-electrische stopcontacten, bewegingsensor, smoke detectors, water sensor, rolluik bediening.

wifi lichtknop en socket

lichtknoppen

watersensor

smoke detector

bediening tuin lampen

rolluik bediening

airco bediening

 

Dus ik zoek eigenlijk een apparaat die heel veel wifi-apparaten kan beheren.

Er moeten nog 6 wifi-lichtknoppen erbij en nog X aantal wifi-apparaten.


Hallo @Pv dV , dan zou je een router/accesspoint moeten zoeken die meer verbindingen tegelijk aan kan en deze achter de modem moeten plaatsen.

 


Hi P, welkom op het forum. 

Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Op Tweakers kwam ik een soortgelijk probleem tegen dat uiteindelijk opgelost is door meerdere acces points te plaatsen en de apparaten daarover te verdelen, in zijn geval 2 van het merk Ubiquity. Die hebben wel een hogere prijskaartje maar schijnen wel erg goed te werken. 


Hi P, welkom op het forum. 

Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Op Tweakers kwam ik een soortgelijk probleem tegen dat uiteindelijk opgelost is door meerdere acces points te plaatsen en de apparaten daarover te verdelen, in zijn geval 2 van het merk Ubiquity. Die hebben wel een hogere prijskaartje maar schijnen wel erg goed te werken. 

 

Op tweakers raden ze ook aan om acces points te gaan plaatsen.

“De DHCP laat meer devices toe. Het is inderdaad het maximaal aantal wat de v9 aan kan. Je zou een acces point er bij kunnen hangen. Zonder DHCP.  Of vragen voor een V10 of V10A deze kunnen er namelijk meer aan.”

 

Ik ben al vanaf 06-05-2015 klant op dit adres, en vorig adres ook 6 jaar digitenne gehad.

Ik ga eens vragen of ik niet een upgrade van modem kan krijgen naar de V10A.  :-)


of een eigen router inzetten

ik draai al jaren met eigen routers nu een netgear r9000

altijd achter een experiabox gehad nu een fritzbox

ik heb wel heel wat meer apparaten achter wifi hangen

kom op een v9 we gaan morgen 2020 in dan is minimaal een v10 leuk

kun je echt de 5GHz gebruiken pffff wat ik al 10 jaar + doe N band dan

maar iedereen moet toch de 5GHz ac band kunnen gebruiken

 


Hallo @Pv dV , in welke range loopt de DHCP-pool, dat dat toch groter zijn dan 25?

Of gebruik je vaste IP-adressen buiten de DHCP-pool om, dan kun je inderdaad tekort komen en kun je oplossen door de DHCP-pool te verkleinen waardoor je meer ruime krijgt voor vaste IP-adressen.

In de regel zijn er ongeveer 250 IP-adressen beschikbaar voor zowel bekabeld als draadloos.

 

 

IP-adressen zijn geen probleem. Daarvan zijn op dit moment 27 in gebruik.

Probleem ligt aan het aantal wifi-apparaten die tegelijk gebruik maken van de wifi-connectie.

Ik heb wifi-touch licht knoppen, wifi-electrische stopcontacten, bewegingsensor, smoke detectors, water sensor, rolluik bediening.

wifi lichtknop en socket

lichtknoppen

watersensor

smoke detector

bediening tuin lampen

rolluik bediening

airco bediening

 

Dus ik zoek eigenlijk een apparaat die heel veel wifi-apparaten kan beheren.

Er moeten nog 6 wifi-lichtknoppen erbij en nog X aantal wifi-apparaten.


even aanvulling die links ik zou als ik jou was maar een goede brandverzekering nemen

het is troep

kijk even onder knx domotica als je het goed wil doen


Helpdesk wil geen V10A opsturen omdat het modem niet defect is… :expressionless:

Probleem zelf opgelost.

Op marktplaats voor 30 euro een KPN V10A gekocht.

Staat nu al werkend in huis. 

Wat een verschil tussen V9 en V10A !!!

Met de 5Ghz erbij, gaat alles nu veel beter. :grinning:


En heb je al die 25 apparaten al aangesloten?


En heb je al die 25 apparaten al aangesloten?

Yes. :grinning: Uurtje werk eraan gehad. :stuck_out_tongue_closed_eyes:


Ik weet niet of het maximum aantal verbonden wifi apparaten ondertussen verhoogd is, maar vroeger was er een limiet van 32 gelijktijdig verbonden wifi apparaten.

Op de V7 (ZTE H220N) en V9 (ZTE H368N) kon je het aantal gelijktijdig verbonden apparaten zelf instellen maar met een mximum van 32.

 

Let op, dit was/is het maximum van de Experia Box, op elke Experia WiFi kunnen natuurlijk ook weer een x aantal apparaten aangesloten worden.


Conclusie:

V9 - kan maar 32 wifi apparaten verbinden en heeft alleen 2.4 ghz netwerk.

 

V10-A - kan meer dan 32 wifi apparaten verbinden, en heeft 2.4 ghz EN 5 Ghz netwerk.

Momenteel heb ik er 34 werkend aangesloten. (En er komen nog 10 bij in de toekomst.)

 

Kpn ruilt geen goed werkende modems om, ook al ben je jaren klant, om dit probleem op te lossen. 

Wel als het modem defect is, dan vindt er een ruiling plaats. 

 

Markplaats is dan je beste vriend voor een goedkope oplossing.