Skip to main content

2e abonnement op 1 adres ( 1 op glasvezel en 1 op kabel ) in het verleden bij 2 aanbieders  ( KPN en ZIggo ) nu willen wij ze beiden bij KPN. Kan ik dit via internet regelen of moet ik naar een KPN winkel ??

Hallo @Herman357 , dan zeg je eenvoudig het Ziggo-abo op en houd je het KPN-abo over.

 


dat is niet de oplossing, het gebouw bestaat ui 2 appartementen maar er komt maar op 1 appartement kabel + glasvezel binnen.


Hallo @JanD ,hebben die 2 flats ook een eigen huisnummer en postcode?


Ja inderdaad een eigen huisnummer en postcode. 


Dan is er geen probleem, dan ga je een abonnement aan op de postcode die nu de kabel gebruikt. en dat andere abonnement laat je gewoon doorlopen.


Als het 2 huisnummers zijn, dan zouden ze eigenlijk ook gewoon beide een eigen glasvezel aansluiting  moeten kunnen krijgen.


Dit kan dus niet. Op de coaxkabel kan je geen abonnement hebben of nemen bij KPN, alleen bij Ziggo.

Als er alleen een glasvezel aansluiting en een coax aansluiting in het appartement zit kan je 1 abonnement bij KPN hebben . Meer niet.

 

Als het tweede appartement helemaal geen aansluitingen heeft wordt het een heel ander probleem. Dan moeten die eerst worden aangevraagd 


Hoi @Herman357. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat meerdere forumgebruikers al hebben gereageerd op jouw vraag, waarvoor dank! Heb je op dit moment nog vragen? Zo ja, laat dan alvast jouw gegevens achter in het KPN Forum profiel. 


En 1 abbonoment delen is ook een optie een goedkoper. 2 apparte email adressen.

Een goede ftp kabel aanlegen naar het huis ernaast.

Dat wordt dan de ingang van de Router.

Daarop een Router aansluiten met 4 of 6 uitgangen. De router lieftst in de meterkast plaatsen.

De Wifi booster ook zo hoog mogelijk in de meterkast zetten en aansluiten op de Router.

Kabels (utp) naar de 1 of 2 Tv's aanleggen.

Ook aansluiten op dezelfde goede router.

Alles kabels inpluggen/aansluiten.

Wifi een zelf uitgekozen Netwerknaam geven met wachtwoord.(configuratie)

 

Materiaal:

 

Goede snelle router.

Goede WifiBooster.

Utp/Ftp kabel

Rj 45 netwerk stekers(2 per kabel)

 

Gereedschap:

 

Netwerk tester.

Rj45 Tang om rj45 tekkers erop te persen

Kleine Kniptang.

 

 

 

 

 

 


Met Router moet zijn een Switch sorry


Ik begrijp nu werkelijk niet waarom ik geen internet van Ziggo kan nemen en TV en bellen van KPN. Wat is daar nu zo moeilijk aan?


Ik begrijp nu werkelijk niet waarom ik geen internet van Ziggo kan nemen en TV en bellen van KPN. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

Dat kan gewoon hoor. U zult bij KPN echter dan ook internet af moeten nemen. Want tv en telefonie werken alleen over het eigen netwerk van KPN. U heeft dan dus internet van 2 partijen. Maar het kan.


Ik begrijp nu werkelijk niet waarom ik geen internet van Ziggo kan nemen en TV en bellen van KPN. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

@HR te S

Tja, Ziggo kan internet alleen leveren icm met “KabelTV”, dus ook niet zonder TV. Internet niet zonder TV. Als je '’internet only'’ neemt heb je KabelTV erbij.

KPN kan alleen TV (en vaste telefoon) leveren over het internet van KPN. Dus hier andersom: TV niet zonder internet.

Bij Ziggo is TV de basis. Alleen TV middels KabelTV Ă  20,95 is mogelijk.
Bij KPN is internet de basis. Alleen internet + vaste telefoon is mogelijk.

Alle 3 via één provider scheelt al gauw meer dan € 20 per maand.