Skip to main content

Tweede tv ontvanger opgezegd. Weet nog niet wat met tweede moet. Mail gekregen beide om te ruilen voor nieuwe. Wat nu?

Hoi @HansvKe, welkom op onze community!
We willen oude apparatuur wel graag terug maar daar sturen we dan ook bericht over.

Zoals je het beschrijft is er meer gewijzigd aan het abonnement dan het opzeggen van de 2e TV ontvanger, klopt je nieuwe abonnement in de orderbevestiging?


Hier onder het relevante deel van de order bevestiging. Er zijn 2 dingen gebeurd

ten eerste ik ontving een mail van KPN over het omruilen van de oude tv ontvanger ( Motorola VIP1853 ). Ik had er 2 en krijg 2 nieuwe ( Arris VIP5202 )

ten tweede ik heb mijn abonnement van 1 tv ontvanger opgezegd.

Als ik de nieuwe ontvanger wil ontvangen moet ik de instructies van de link volgen. Dan is het onmogelijk om maar 1 nieuwe te ontvangen. Ik wil voor komen dat ik straks 2 nieuwe ontvangers heb terwijl ik er maar voor 1 een abonnement heb. Ik ben bang voor de kafkaiaanse  wereld ik dan terecht kan komen. Er is natuurlijk geen enkel geautomatiseerd systeem die met dit scenario rekening heeft gehouden.

Dus ik wil 1 oude ontvanger omruilen en 1 nieuwe ontvangen. En ik wil 1 oude ontvanger terugsturen omdat ik daar geen abonnement meer heb.

Voor een mens een makkie. Een computer begrijpt hier niets van.

We laten u graag weten wat we hebben veranderd.

 

Overzicht maandelijkse kosten na uw wijziging
In de bijlage Prijsoverzicht staat wat u gaat betalen.

Verwijderde dienst(en) of apparatuur

- Extra-tv ontvanger met korting


Ahh zo, het omruilen via kpn.com/omruilen en omruilen nav een wijzing van je abonnement zijn twee soorten ruilingen die nu een beetje langs elkaar lopen. Nou kan het zijn dat er inderdaad twee voor je klaar liggen om de 1853's te vervangen.  Ik weet niet zeker of ze samen verpakt zijn, maar je kunt er eentje weigeren of anders kun je m uitpakken en retourneren.

 

Over het terugsturen hebben we ook een handig artikel trouwens:

 


Hoi @HansvKe 
Bedenk wel dat je dan ook geen opnamepakket meer hebt
Bij 2 of meer ontvangers heb je het gratis opneempakket, bij één ontvanger niet, je kunt dan het opneempakket weer aanschaffen voor 5 euro p/mnd.
Dus financieel maakt het niets uit en zou ik daarom als ik jou was, gewoon die 2e ontvanger houden.


Dank voor de antwoorden


Reageer