Skip to main content

Voor mijn ouders gaat KPN hun aansluiting omzetten op glasvezel, want de oude aansluiting wordt binnen 2 maanden blijkbaar opgeheven. Fijn dat dit proactief wordt opgepakt, helemaal top natuurlijk.

Ik samen met hun op 1 Oktober 2022 de 1e afspraak ingepland voor 12 Okt. 2022 tussen 15:00 en 17:00 uur bij Roamler.

De dag van tevoren een mail ontvangen dat hun monteur het niet gaat redden (knap, aangezien de dag nog niet eens begonnen is). Helaas hier al rekening mee gehouden zelf, aangezien mijn ouders te oud zijn om de beste man te ontvangen, maar goed, dit kan gebeuren.

Kortom, gelijk 2e afspraak via de link (in de mail) gemaakt voor 28 Okt. 2022 tussen 15:00 en 17:00 uur en wat denk je. De avond van tevoren weer een mail dat ze getracht hebben te bellen (yeah right), maar dat de afspraak WEER niet kan doorgaan. Of ik weer een nieuwe afspraak wil maken. (en dus voor de 3e keer iets wil regelen met mijn werk of ik vrij kan krijgen).

Even afgekoeld en maar weer ingelogd met de link waarbij er geen enkel tijdslot t/m december meer beschikbaar is (pardon?), en ik dus helemaal niets meer kan plannen.

Van ellendigheid maar Roamler gebeld waarbij er in ieder geval redelijk snel werd opgenomen door een vrouw die tussen de schreeuwende kinderen haar functie probeerde uit te voeren.

Helaas meneer, alles zit vol, ik zal de planning vragen om een tijdslot vrij te maken voor u en of ik maandag dan weer terug wilde bellen. Ehh… oke, dus jullie plannen het zelf niet voor mij, maar ik moet dan terugbellen? Vreemd.

Het weekend nog geprobeerd in te loggen, helaas alles nog steeds vol.

Maandagochtend nogmaals ingelogd en nu komt er een foutmelding na het inloggen en dat ik de systeembeheerder moet bellen?

Dan maar weer bellen met Roamler, zoals de dame had gevraagd. Krijg ik dezelfde dame weer aan de telefoon die tot dezelfde conclusie komt. Foutmelding in het systeem en ze kan niets anders doen dan weer de interne afdeling op de hoogte te brengen. En of ik dan vandaag (dinsdag) weer terug wil bellen.

Net nogmaals getracht in te loggen, maar de foutmelding is er nog steeds, we zijn inmiddels precies een maand verder (1 Okt. de eerste afspraak gemaakt), maar dit is frusterend.

KPN, graag 2 dingen doen.

  1. Roamler op het matje roepen, want dit is echt niet acceptabel voor de klant, maar ook voor KPN zelf niet (en ik kan het weten, ik ben Productmanager bij KPN geweest)
  2. Een oplossing bieden voor mijn ouders, want niet dat ze afgesloten worden terwijl ze er niets aan kunnen doen.

Alvast bedankt.

 

Edwin

Dag Edwin,

Helaas heb ik dezelfde ervaring met Roamler. Ik heb van stress hiervan geprobeerd een afspraak te maken met kpn monteur. Dit is ook 2 keer geannuleerd door kpn door een systeemfout in mijn adres. Wat vreemd is omdat het glasvezelkastje wel naar het juiste adres verzonden is met hetzelfde bericht dat kpn stopt met koper aansluiting en ik een afspraak moet maken. 

Gisteren weer contact gehad met kpn voor het inplannen met monteur....weer niet gelukt. 

Ik word binnen 3 dagen teruggebeld. Maar dat is een week geleden ook beloofd.

Dit onderwerp is al vaker besproken. Veel klachten, ik hoop dat het voor je ouders geregeld wordt. 

Kpn doe hier alsjeblieft wat aan? Dit kan niet de bedoeling zijn om je klanten zo te behandelen. Ik heb niet gevraagd om dat kastje. Heb hier geen woorden voor.

Ik hoop dat kpn mij benadert voor een nieuwe afspraak en dan ook echt komt en de zaak aansluit en vervolgens ook werkt.

Groet, Clémentine 


Soortgelijk probleem hier. Het oude internet gaat binnenkort afgesloten worden. Vanmiddag zou Roamler komen, maar de afspraak werd gisteren door hen geannuleerd. Hun website geeft een foutmelding bij inloggen, ‘Neem contact op met uw systeembeheerder’.


Update: Gisteren weer Roamler gebeld en ik werd door die mevrouw zonder toelichting direct doorgezet naar KPN zelf (monteurslijn voor maken/verzetten afspraak).

Met deze beste man (bedankt Jerry!) bijna 45 minuten het hele probleem bekeken met Roamler, de afsluitdatum van 1 December en de planning.

Kortom, stond veel in de wacht omdat hij het even goed aan het uitzoeken was.

Antwoord: Vanaf 1 December zou het adres pas omgezet kunnen worden op glasvezel en wordt de aansluiting dus NIET opgeheven. Dit wordt pas op zijn vroegst mid/eind Q1 2023 gedaan blijkbaar.

Vanaf December zou ik bericht moeten krijgen van Roamler (ik hou mijn hart vast) dat ik de afspraak kan gaan plannen.

Dit is er eentje onder het motto: vertrouwen op je blauwe ogen, want in de brief die mijn ouders hebben gekregen staat toch echt dat ze over 2 maanden (brief van eind September) worden afgesloten (en dat is dus December).


Is er iemand van KPN die meeleest en daadwerkelijk ook kan bevestigen dat deze brieven dus foutieve informatie vertellen en dat je niet binnen 2 maanden na de brief wordt afgesloten?

 


Dank voor de update, de brief hier was ook een ruime maand geleden. Mocht internet onverhoopt toch worden afgesloten dan is dat einde contract en een nieuwe provider.


Beste @J. Peters, welkom! Wat jammer om te lezen dat dit zoveel gedoe oplevert. We zetten alle signalen uit dit topic intern door. Excuses voor alle ongemak! Voor wat betreft jouw vraag: als er een openstaande order is, dan sluiten we koper niet zomaar af. Dat betekent dat jouw ouders inderdaad niet in december zonder diensten komen te zitten. Dat geldt ook voor jullie, @Win888wom en @ETCore.


Hartelijk dank Marcia.


Beste Marcia,

Bedankt voor je reactie, maar je hebt het over een “openstaande order”, maar het is pas een order als de afspraak gemaakt is lijkt me?

Nu zou het in jullie systemen kunnen staan dat de klant nog geen afspraak heeft gepland en dat er dus geen actie vanuit de klant is gedaan (wat natuurlijk niet klopt).

Vooral omdat het systeem van Roamler blijkbaar issues geeft hou ik mijn hart toch echt vast voor 1 December.

 

Groet,

Edwin

 


Ik begrijp uit jouw bericht dat er op dit moment nog geen glasvezel is, we gaan dan inderdaad niet vanaf 1 december koper uitzetten. Dat zal sowieso pas in 2023 gebeuren. 


Glazvezel ligt al wel tot in de kelder (in een kastje), maar is nog niet verder aangesloten op de router. Dit is wat Roamler zou gaan doen. Dus ze zitten nu nog fysiek op koper.

Verder hebben we vanmiddag (4 november) een mail gekregen vanuit noreply@roamler.com met de melding dat onze internetaansluiting op 28 november a.s. stopt en of we een afspraak willen maken. En zoals je wellicht verwacht, krijgen we nog steeds een foutmelding in het systeem voor het reserveren van een datum.

Eh, dit geeft mij toch wel weer lichte stress als ik eerlijk moet zijn.


Ja, dat snap ik.. Ik ga het uitzoeken en kom er bij je op terug, @J. Peters! Wil je daarvoor het adres van je ouders en evt. een contact telefoonnummer in jouw forumprofiel zetten?


Ja, dat snap ik.. Ik ga het uitzoeken en kom er bij je op terug, @J. Peters! Wil je daarvoor het adres van je ouders en evt. een contact telefoonnummer in jouw forumprofiel zetten?

Gedaan!


Yes, bedankt! Ik ga erachteraan en hou je op de hoogte. 


Ik krijg nu mail van KPN dat ik de afspraak heb geannuleerd en dat op 26 November internet stopt.

Ik heb geen afspraak geannuleerd, Roamler deed dat in de avond tevoren. Vervolgens gaf hun site foutmeldingen. Geen reactie van hun klantenservice.

De site van Roamler werkt weer, maar de vroegste datum om een afspraak te maken is 6 December.

Misschien toch tijd voor een andere provider.


@J. Peters er wordt (of is) contact met jou opgenomen!

 

@ETCore ik heb inmiddels nogmaals bevestigd gekregen dat als er een lopende order is, het internet niet uitgezet wordt, wat er ook in de mail staat. Zou jij een nieuwe afspraak via de site willen maken? Ik geef ook jouw signaal door. Mijn excuses!


Hartelijk dank, ik heb een afspraak ingepland voor 6 December.


@J. Peters er wordt (of is) contact met jou opgenomen!

 

Gisteren blijkbaar een anoniem nummer gemist. Dit zijn jullie dan (denk ik)?
​​​​​Hopelijk vandaag weer, want ik kan niet terug bellen.


Is er inmiddels contact geweest, @J. Peters?


@Marcia_  helaas is er geen contact meer opgenomen. Wel zie ik vandaag in de mailbox van mijn ouders een mail van Roamler (van afgelopen vrijdagmiddag) dat er “spontaan” een afspraak stond gepland afgelopen zaterdagmiddag, echter was er niemand thuis en daarbij vraag ik me af of er uberhaubt iemand langs is geweest, want er lag ook geen briefje in de brievenbus.

Het is nogal vervelend dat ze niet gewoon even telefonisch contact opnemen en minimaal een voicemail achterlaten als er iets gepland word.

Mijn ouders zijn van een dusdanige leeftijd dat ze echt niet dagelijks hun mail bekijken, dus daarom heb ik mijn telefoonnummer doorgegeven.
Kortom, hier is ook weer een en ander langs elkaar gelopen en is het dus nog niet uitgevoerd.

Hopelijk kun je ons nogmaals helpen?

 

--- UPDATE ---

Ik kan inmiddels zelf weer inloggen en een afspraak maken bij Roamler. Ook waren er weer sloten vrij, dus ik heb nu een slot voor 3 December geboekt tussen 13:00 en 15:00 uur.
Kun jij nogmaals bevestigen dat hun huidige aansluiting (koper dus) niet 28 November stop wordt gezet?

Bedankt!


Wat fijn dat het nu tóch gelukt is om een afspraak te maken! Mijn excuses voor het gedoe wat je ervan hebt. Mij is verzekerd dat zolang er een openstaande order is, er niets opgezegd wordt, ook al wordt dit in de mail wel zo benoemd.


@Marcia_  Bedankt voor je hulp en fingers crossed dat het goed gaat komen. Ik ga er vanuit dat het goed komt en dat dit mijn laatste bericht is. :)


@Marcia_ Ja hoor… het is weer zover. Gisterenavond een berichtje gekregen dat de afspraak WEDEROM niet door kan gaan en dat ze me hiervoor geprobeerd hebben te bellen (… wat denk je zelf… niet dus)

Ik begin het nu echt spuugzat te worden eerlijk gezegd.

Wil jij deze case oppakken en ervoor zorgen dat ik ECHT gebeld wordt en dat er een nieuwe afspraak wordt gepland die daadwerkelijk niet wordt afgezegd?

Hopelijk geef je deze feedback ook door naar de interne relatiebeheerder van KPN, want dit kan echt niet. Jullie moeten zo snel mogelijk van Roamler af.


Man man man hoe moeilijk kan het zijn om eens een kpn monteur te sturen en niet roamler. 


Inmiddels weet iedereen toch wel dat er een enorm tekort is aan monteurs waardoor planningen gigantisch uitlopen. De monteurs die er zijn werken zich kapot. 


Man man man hoe moeilijk kan het zijn om eens een kpn monteur te sturen en niet roamler. 

Je weet niet hoe uitgebreid en lomp de administratie van KPN is of wel? Er lopen zo enorm veel systemen lang elkaar, door elkaar en met elkaar waardoor er in het geval van dergelijke situaties niet zo gemakkelijk is om even af te wijken van het geheel. Juist die systemen die ons werk allemaal makkelijker maken maken het in dergelijke gevallen ook weer wat lastiger, vooral zoals bij dit soort orders het ook nog eens gekoppeld is aan de administratie van een derde partij.


Roamler is een soort Uber voor installateurs. Volgens de site kun je als zelfstandige op een app een werkorder picken. Je wordt direct betaald als de klus gedaan is. Moet geen probleem zijn met vele deskundige vakmensen, maar het is logisch dat “afspraken” worden gecanceled omdat het niet echt afspraken zijn. Je bent een klus-optie tot de voordag dat het gedaan moet worden.

Als je 5 klussen in Den Bosch hebt en je hebt geen tijd voor de 6e in buurtgemeente Schijndel op 30 minuten rijden dan schrap je die laatste. Heel logisch, je kijkt voor een dag wanneer er 5 afspraken in Schijndel zijn. Het moet toch gedaan worden, orders komen binnen, het scheelt reistijd.

KPN zou dagen/weken moeten inhuren, betaling gegarandeerd, maar wel met tegenprestie: klus niet gedaan = binnen 28 dagen alsnog. Geen prestatie = onbetrouwbaar. Monteurs gaan zelf wel zorgen voor een correcte planning / hun portefeuille.

Geef klanten 3 opties of zo, maanden vooruit, bezoek gegarandeerd. Mensen die echt niet kunnen op datums kunnen “dobbelen” met Roamer zoals nu. Verstrek hen een traag tijdelijk mobiel modem/access point voor het geval dat de koperlijn echt moet stoppen.

Dit is gewoon een migratieproject. Verstoor het bedrijfsproces/verdienmodel nooit. Enge brieven/mails met “U wordt afgesloten” zijn uit den boze. Met een paar klikken zit je bij Ziggo, zonder gedonder met apps en mails.

ET, ervaren ICT deskundoloog.