Op dit moment heb ik 1 oude router ( als wifi AP ingesteld) en nog 1 Wifi Acces point (bedraad) zodat ik overal goed internet heb.
Het lastige is dat ze elk een eigen SSID hebben, en b.v. mijn iphone en die van mijn vriendin en dochter niet automatisch verbinden met het SSID met het beste signaal.
Als ik dus boven verbinding maak met het AP, en naar beneden ga houd ik die verbinding van boven, die dan erg zwak en traag is, en dus moet ik opnieuw verbinding maken met de SSID van beneden.
Ik las dat je met de KPN Wifi versterker het zo kunt inrichten dat je overal maar 1 SSID hebt.
Ik heb overal bedrade aansluitingen, en omdat ik buiten in de tuin (ook bedraad) ook goede wifi wil hebben, wil ik daar ook een versterker, zodat ik uitkom op 3 WIFI versterkers.
Mijn vraag is:
- Gaat dit werken met 3 WIFI versterkers ( Beneden, Boven en buiten) allen bedraad aangesloten en zelfde SSID?
- Pakt hij dan zelf het signaal op van de versterker waar ik op dat moment het dichtste bij ben? Als dat namelijk niet zo is, heb ik er niks aan en kan ik nog beter mijn huidige configuratie houden omdat ik dan zelf de sterkste kan kiezen.
- Ik zag op de site zwarte versterkers van 50 euro en witte van 80 euro. Ik neem aan dat ik die wiite moet bestellen?