Skip to main content

Ik ben nu 4 dagen klant bij KPN. In de ochtend begint mijn wifi met een snelheid van ongeveer 7 mb terwijl ik 200 moet hebben. Na een resettijd van ongeveer 10 minuten gaat de snelheid omhoog. Jammer wanneer ik elke dag dit ritueel moet herhalen dan ben ik er gauw klaar mee.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Robert B , heb je glasvezel of xDSL?

Heb je de snelheid wel bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks op het modem aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

 


Nee jan D Ik heb niet bekabeld gemeten. Ik begin op het internet te werken en dan is de snelheid erg laag. Vervolgens doe ik de reset en testmeting en dan gaat de snelheid van ongeveer 7 naar 190 en dan zwakt ie weer langzaam af. 


Beste @Robert B 

Dan gaat er toch iets mis met jou WiFi verbinding. Zou je het alsnog bedraad willen meten als je WiFi verbinding naar beneden schiet, mocht ie namelijk bekabeld wel de 190 Mbit/s halen, dan weten we het zeker dat het niet aan het netwerk ligt. Welke type modem heb je?


Ha @Robert B Welkom hier! Niet helemaal de start die je als nieuwe klant wilt, stel ik me zo voor. Hoe is de situatie nu? Heb je al het één en ander kunnen verbeteren? Als je probleem specifiek op wifi betrekking heeft wil ik je aanraden om ons algemene topic over wifi eens goed door te nemen. Je vindt er handige tips en adviezen en ik denk dat je zo de meeste problemen kunt oplossen. 


Reageer