Skip to main content

Wil toch even mijn beklag hier kwijt omdat ik werkelijk van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wij zijn al vanaf april bezig om uiteindelijk op het glasvezelnetwerk te worden aangesloten. Meermaals contact gehad met KPN Netwerk en ik kom er met hen echt niet uit. Meerdere dagdelen moeten vrij vragen omdat er een monteur langskomt en deze onverrichter zaken weer weg gaat. Het probleem is onduidelijk en omdat er iedere keer iemand anders gestuurd wordt komt het probleem niet boven water.

Als eerste was het onduidelijk voor KPN Netwerk of het zwarte NT kastje gemonteerd was na het plaatsen van de glasvezelaansluiting, weken overheen gegaan en meerdere malen contact gehad dat ik toch echt het NT kastje niet had. Uiteindelijk (begin juli) dan een monteur geweest om het NT kastje te plaatsen met de mededeling dat wij dezelfde dag nog gebruik konden maken van de glasvezelaansluiting. Hij zou de opdracht afmelden.

Die middag geprobeerd aan te sluiten maar er brandde een rood alarmlampje, uiteindelijk werkte het ook niet. Wederom contact gezocht met KPN Netwerk. Weer weken en meerdere malen contact gezocht hoe nu verder. Dan kreeg ik de melding de opdracht is niet afgemeld, zou men voor zorgen. Natuurlijk nog steeds geen werkende aansluiting. Daarna de melding het probleem ligt in uw straat?? Degene die ook een KPN aansluiting hadden in de straat, daar werkte het prima bij hoor.

Mijn bestelling werd iedere keer verschoven, we zitten inmiddels begin augustus, toen ik een berichtje kreeg van KPN wanneer ik geen gebruik maakte van mijn bestelling, de bestelling geannuleerd zou worden. Wat nu annuleren??? Jullie krijgen de aansluiting niet voor elkaar. Ik weer contact gezocht.

De bestelling werd uitgesteld tot 13 september, er zou een monteur langs komen voor installatie?? Huh, installatie, eerst werkend zien te krijgen toch. Toch maar even gebeld naar KPN, nee, komt allemaal in orde, op 13 september wordt u aangesloten en kunt u dan eindelijk op de glasvezel. Nou, en dan geef ik je te raden of we dan uiteindelijk op de glasvezel konden. Natuurlijk niet!! De beste man, en hij was echt heel erg behulpzaam, kwam voor niets. Met een rood alarmlampje kan hij de boel niet installeren, snapte uberhaupt niet waarom hij de boel kwam installeren want ben capabel genoeg om dat zelf te doen, maar goed, service moet je maar denken. De bete man vertelde mij dat hij niets kon doen om mij te helpen, in Zeeland schijnen ze niet verder te mogen zoeken dan tot aan het zwarte NT kastje terwijl buiten Zeeland men verder op onderzoek gaat, de glasvezel doormeten tot in de kast en dergelijke. 

Hij kwam tot de conclusie, en ik heb dat ook al meerdere malen aangegeven bij KPN Netwerk, dat ik een huis heb met meerdere toevoegingen. Ik woon op 1, 1A en 1D, een samengevoegd huis met een studio. In de kast zou daardoor iets niet goed kunnen staan.

Hij gebeld en een ticket aangemaakt, spoed, met de melding dat de installatie niet kon plaatsvinden en dat er verder onderzocht moest worden hoe dat zit met die toevoegingen. Ik zou binnen 4 uur terug gebeld worden, want het is niet netjes als ik al zolang op een aansluiting zit te wachten. Ben echt niet gebeld, pas een dag later. Ik kreeg een dame aan de lijn die mij vroeg of het goed was of er over 2 weken, 28 sept, een monteur langs mocht komen, ze wist niet precies waarvoor maar ik moest weer thuis zijn tussen die en die tijd. Ik vroeg haar van goh, kan het niet wat eerder, duurt allemaal zolang, Ja dat is mogelijk, zegt ze, 12okt?? Mijn broek zakt echt steeds verder af hoor, en ze doen allemaal hun best, geloof dat graag maar ze hebben er allemaal de ballen verstand van. Ik probeer te vragen wat ze komen doen en ik vraag of het afmelden allemaal gelukt is maar een antwoord op mijn vragen krijg ik niet. Maar ik moet wel weer voor de zoveelste keer een dagdeel vrij vragen, de boel van de kant trekken zodat ze er bij kunnen en dan 0 op request krijgen.

En ik weet wel waar het probleem ligt hoor, het gaat over teveel schijven, werkt allemaal met onderaannemers, en er wordt niet naar je geluisterd, helpdeskmedewerkers, zijn aardig maar weten niet altijd je een goed antwoord te geven omdat zij het ook maar van een scherm af moeten lezen. Maar je snapt dat ik er een klein beetje klaar mee ben.

 

 

 

Hoi @Edwin W. .  Helaas herkenbaar. 

Dat van die huisnummers helpt vaak niet, helaas. Heb je trouwens ook een klantnummer? Zo ja, zet die even in je profiel en geef mij een seintje. 


Hoi Erwin, profiel is geüpdatet met mijn klantnummer.


@Edwin W. : Dit is het laatste wat ik van onze kant kan zien:

13-09-2023 09:54:39 : xxxxx - NT geactiveerd ,Geeft rood Alarm aan.Infra voor gebeld wordt netwerknl aangestuurd met ticknr : xxxxxxxx

 

Dat telefoontje wat jij later kreeg moet haast wel KPNNetwerk/infra zijn geweest.   Heb je uiteindelijk de afspraak wél ingepland? 


Ja, deze heb ik voor volgende week ingepland, maar het is niet duidelijk wat ze komen doen want alles is al doorgemeten. Dit hebben ze de vorige keer al gedaan en dat was goed.

Dus het zal mij benieuwen wat ze komen doen, het probleem ligt niet in huis in ieder geval.


Inmiddels zijn ze geweest, de boel weer doorgemeten. NT kastje werkt. Daarna zijn ze in de kast verderop in de straat gaan kijken. En wat blijkt, er is niets aangesloten, alles is door gelust (wat dat dan ook mag zijn).

Dat is wel erg toch, maanden bezig om glasvezel werkend te krijgen, vele bezoeken gehad van KPN en KPN Netwerk en nu blijkt dus dat er niets is aangesloten. Niet eerder in die kast gekeken, en ze zijn echt wel een keer of 6 geweest. Vind dit heel erg vreemd hoor.

Maar verder hoor ik dus ook niets, nu een week later en ik moet weer zelf contact gaan opnemen. Dus straks maar weer bellen met KPN.


misschien kan @Ward_ kijken naar het eventuele ticket aan zijn zijde


Inmiddels zijn ze geweest, de boel weer doorgemeten. NT kastje werkt. Daarna zijn ze in de kast verderop in de straat gaan kijken. En wat blijkt, er is niets aangesloten, alles is door gelust (wat dat dan ook mag zijn).

Dat is wel erg toch, maanden bezig om glasvezel werkend te krijgen, vele bezoeken gehad van KPN en KPN Netwerk en nu blijkt dus dat er niets is aangesloten. Niet eerder in die kast gekeken, en ze zijn echt wel een keer of 6 geweest. Vind dit heel erg vreemd hoor.

Maar verder hoor ik dus ook niets, nu een week later en ik moet weer zelf contact gaan opnemen. Dus straks maar weer bellen met KPN.

Tja, ik weet ook even niet wat ik hier van moet vinden.  Heel vrolijk word ik er niet van.

Ik neem aan dat de laatste monteur(s) wel uitgelegd hebben wat nu het vervolg traject is?


Nou, dat is het hem nou juist. Elke keer als er iemand langs is geweest en onverrichterzake weg gaat geeft dan alleen maar te kennen dat er een melding zal worden gemaakt.  En dan houdt het daar op.

En zo zijn we nu al 5 maanden bezig, in het ongewisse, en weet je, natuurlijk kan er het een en ander langs elkaar gaan maar ik moet wel elke keer een dagdeel thuis zijn en dat is niet 1 of 2 keer maar inmiddels al een keer of 7 en het is nog steeds niet opgelost.


Ik zie dat er vandaag een monteur is geweest. En wéér misgegaan, als ik het ticket zo bekijk.  :-(


Oh, handig. Ben ik niet van op de hoogte want ik ben tenslotte op mijn werk. Wellicht handig als ze mij hiervan op de hoogte brengen als ze langs komen.


Reageer