Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds gister een 4G modem en het Expedia v10 modem aangesloten. 

Er is geen snelheidsverbetering met het 4G modem (2 van de 3 lampjes voor het 4G signaal)

De snelheid is 11 Mbps download en 0.7 upload (met of zonder 4G modem)

Ik heb het gemeten met een kabeltjes aan het V10 modem. 

Kan iemand kijken of het 4G modem al actief is? Ik las in een ander topic dat dit bij iemand het geval was. 

Groet, Marcel

Het kan 48 uur duren voor het gaat werken, er moet o.a. een firmware update op de Experiabox komen, dat gebeurt ‘s-nachts. Even afwachten dus.


Dankjewel Ernst-Jan, dan wachten we nog even.


Ik heb na 4 dagen nog geen enkele snelheidsverbetering kunnen waarnemen door het 4G modem.

Het 4G modem heeft 2 streepjes signaal.

Ik kan zien hoeveel data er door het 4G modem gaat maar dat is maar 14 MB per dag, dat lijk me niet genoeg.

Ik heb ondertussen ook het 4G modem en het V10 modem allebei een keer gereset (geen factory reset).

Bij het V10 modem is de 

Hardware Version V1.00 en

Software Version V1.01.99T01.7

Kan iemand kijken of het al is geactiveerd?


Ik heb na 4 dagen nog geen enkele snelheidsverbetering kunnen waarnemen door het 4G modem.

Het 4G modem heeft 2 streepjes signaal.

Ik kan zien hoeveel data er door het 4G modem gaat maar dat is maar 14 MB per dag, dat lijk me niet genoeg.

Ik heb ondertussen ook het 4G modem en het V10 modem allebei een keer gereset (geen factory reset).

Bij het V10 modem is de 

Hardware Version V1.00 en

Software Version V1.01.99T01.7

Kan iemand kijken of het al is geactiveerd?

Dat is niet de goede software versie. Die is heel oud. Vandaar dat het niet werkt. Een moderator hier moet maar uitzoeken wat er nu moet gebeuren om een nachtelijke software update uit te voeren.


Probeer de v10 toch maar te resetten. Wel even loskoppelen van het 4g modem.


Dank voor de reacti.

Ik heb het 4G modem losgekoppeld en via de Admin console nu een Factory Reset gedaan van de V10. De Software van de V10 is hetzelfde als voor de factory reset:

Hardware Version V1.00

Software Version V1.01.99T01.7

Boot Loader Version V1.0.00

Ik heb het 4G modem weer aangesloten (er is nog geen snelheidsverbetering).

Indien er overdag een software update kan worden gedaan, mag dat ook, we gebruiken het modem niet voor iets cruciaals.

Ik ben benieuwd naar de volgende stap.


De volgende stap wordt een moderator.  Verder kan je niets meer doen. Ik vermoed dat de simkaart niet aktief is. Gebeurt vaker. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag. Ik verwacht dat ze vandaag uiterlijk morgen gaan reageren. 


OK, dankjewel.


Het is in ieder geval een andere Software versie dan https://forum.kpn.com/internet-9/4g-buitengebied-snelheid-bijft-na-resets-laag-enkele-sites-niet-meer-bereikbaar-517021?postid=1190306#post1190306


Hierbij een update, het werkt nu :)

Wat is er ondertussen gebeurt.

  • Na enige tijd is de software van het V10 modem ge-update tot V1.01.00T03.8V3. SIB werkte echter nog steeds niet, het voegde niets aan snelheid toe.
  • Na veel telefoontjes naar de helpdesk en allerlei acties, die ik niet kan controleren zoals activeren vd sim kaart of iets in de centrale wat nog gepland was, werkte het nog steeds niet.
  • Het V10 modem en het 4G modem is vaak gereset (door mij via de admin console of door de stekker eruit te halen en door KPN van afstand), het hielp niets.
  • Ik heb toen de tip van @jrxs4all opgevolgd en dat hielp. ‘reset het 4G modem met het kleine reset knopje op de achterkant’.

Daarna werkte het 4G modem. Ik ben nu voor download van 11 naar 60 Mbps gegaan en voor upload van 0.6 naar 10 Mbps.

Gister werd beloofd om een nieuw 4g modem toe te sturen, dus dat is niet meer nodig, maar ik kan het niet meer afzeggen.