Skip to main content

wie kan mij helpen.....met spoed...ik heb de 4G modem gehaald en met een kabel aangesloten op de kpn box 12. in de 4G-modem staat connect dhcp. maar ik merk geen snelheidsverandering. bij het meten heb ik nog een kleine 8 m/bit.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Vraag me af of de combinatie met box 12 wel werkt?
Dacht dat alleen de combinatie met een Experia Box V10 is afgestemd met 4G buitengebied?

Er zullen wellicht nog wel antwoorden komen van gebruikers die met deze set-up werken.


Het 4g modem werkt alleen met de v10 en v10a. Dus snel bellen met de klantenservice 0800-0402 


Hallo @MarcusAdriane , is dat 4G-modem zelf gekocht of van KPN afkomstig?

Je krijgt of koopt juist een 4G-modem als aanvulling op je bestaande modem om de snelheid te verbeteren en die ga je dan weer teniet doen door, als het al zou kunnen, door de 2 apparaten draadloos te gaan verbinden met het nodige snelheidsverlies.

Dat lijkt me niet verstandig.

 


….om de snelheid te verbeteren en die ga je dan weer teniet doen door, als het al zou kunnen, door de 2 apparaten draadloos te gaan verbinden met het nodige snelheidsverlies.


Nergens schrijft @MarcusAdriane dat hij zijn apparaten draadloos inzet.
 

ik heb de 4G modem gehaald en met een kabel aangesloten op de kpn box 12


Met wat ik eerder uit zijn reactie opmaak wil hij juist het erg matige ADSL opkrikken met daarbij nog de extra functie van 4G erbij opgeteld, zoals het met een abonnement voor buitengebied mogelijk is.  Ik denk dat hij nu nog steeds alleen de ADSL connectie heeft (en die snelheid meet)??


werd geleverd door kpn


ja zo is het precies. is er een configuratie in modem 12 hiervoor? of een truc?


Dan heeft KPN wellicht niet in de gaten dat je een Box 12 hebt, en daar niet geschikt voor is.
Zoals eerder aangehaald, alleen een Experia Box V10 en V10A werken op correcte wijze met 4G buitengebied.

Er is dus geen configuratie mogelijk met Box 12.
Die zul je dus om moeten ruilen bij KPN   -   bel gratis nummer  0800-0402 


Hoi @MarcusAdriane, welkom.

Inmiddels contact gehad? Zo niet, kun je jouw profiel van gegevens voorzien? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan duik ik er eens in. 


Ik heb nu de modem 12 ingeruild voor de experia box v10...geen verandering...moet ik ergens op letten in de configuratie of bij het verbinden


Ik heb nu de modem 12 ingeruild voor de experia box v10...geen verandering...moet ik ergens op letten in de configuratie of bij het verbinden

Nee. Stekker er in en het zou moeten werken. Gewoon in de LAN poort. Niet in de WAN poort. Denk ik, maar lees de handleiding. 


er gebeurt niets....sorry


Beide (v10 en 4g) een reset geven met de pinnetjes ingedrukt houden tot lampjes uit gaan. Bekabeld aangesloten laten en geduldig wachten.


Heb je beide modems een reset gegeven zoals DennisA78 aangaf? Heeft dat geholpen?


helaas niet veel... we draaien maar 8m/bit en 1m/bit 😭


Branden alle lampjes op de 4g blauw? En hoeveel streepjes signaal branden blauw? 1, 2 of 3?

En je weet van welk richting het signaal komt? Dus bij welk raam je hem het beste kunt plaatsen?

Postcode huisnr in vullen op Zendmasten


2 lampjes voor de sterkte branden


Kun je verder ook vertellen per lampje in welke kleur ze branden? 

En heb je het modem al op meerdere plaatsen geprobeerd zoals DennisA78 ook aangeeft?


de lampen zijn allemaal blauw!

Ja helaas. Ik heb de 4g-modem op alle plaatsen 😣 in huis...ook op elke verdieping geplaatst.De ontvangst blijft bij de 2 lampen


Heeft u al een andere kabel geprobeerd? Die moet in één van de 4 lanpoorten van het modem. Probeer eventueel een andere poort. Heeft u het 4g modem met de draaibare antennes? Ik ben uren bezig geweest met het vinden van de juiste plek voor het 4g modem.  Uiteindelijk heb ik een buitenantenne gekocht en heb nu moeiteloos 50MB bovenop de normale snelheid. 


@MarcusAdriane, dat klinkt op zich goed. Alleen jammer dat het nog niet werkt. 

Heb je de tips van Joep1965 nog meegenomen?

Zou je verder ook nog jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik vanuit hier nog mee.