Beantwoord
5Ghz kanaal valt continu weg
Beste allen,
Sinds ongeveer een maand heb ik enorm veel problemen met mijn 5Ghz kanaal.
Met willekeur valt het kanaal volledig weg en is deze alleen te benaderen via het handmatig toevoegen van de SSID en Wpa2.
Soms blijft deze wel staan alleen heb ik een enorme vertraging of helemaal geen internet. Mocht je een spel spelen denk aan 5 secondes later reageren dan dat er geklikt word. Op dit moment ben ik in bezit van een xperiabox v10a en heb hier altijd gebruik van gemaakt.
Zelf woon ik in een buitengebied in een huis wat niet veel later dan de oorlog gebouwd is. Ik ontvang 9mb download en 1 upload. Hierbij heb ik dus ook een 4g modem er bij gekregen. Deze (mits goed geplaatst en zijn dag heeft) boost het naar 20 mb down en 9 up.
Nu is er vorige week donderdag een monteur langs geweest en heeft de router vervangen. Helaas heeft dit niet mogen baten.
Hierbij heb ik zelf de nieuwe router volledig gereset en de SSID aangepast naar :Pretty Fly For A WiFi2 en Pretty Fly For A WiFi5. Het wachtwoord bestaat uit kleine letters, lestekents en cijfers.
Verder heb ik de volgende apparatuur:
ChromeCast Gen 2 verbonden op het 5Ghz
Samsing galaxy S8+ op het 5Ghz
Lenovo Legion Y530 w10 1903 verbonden op 5Ghz
Macbook pro 2013 verbonden op 5Ghz
Iphone 8+ Verbonden op het 5Ghz kanaal
Deze apparaten hebben als failover ook toegang tot get 2.4 kanaal.
Verder heb ik de volgende apparatuur bedraad verbonden:
Playstation 4 [statisch IP buiten de DHCP scope (x.x.x.249) [porten open voor de ps services en Batylefield V)
Digitale tv
Buitengebied modem (de zwarte nieuwe niet de huawei)
In de afgelopen 5 maanden is er niks in mijn omgeving veranderd en dit probleem is sporadisch opgedoken.
Nu net alle apparatuur losgekoppeld en de router van het stroom ontzien. Hierbij 1 voor 1 de apparaten weer toegevoegd en ik blijf het probleem houden. Hierbij geen verschil gezien in stabiliteit. Ik moet nu 2 maal per dag de router rebooten om normaal te kunnen internetten.
Nu staat mijn melding verder ook nog open bij het incidenten kantoor maar hier kunnen zij mij niet verder helpen.
De hudige van de melding/ticket staat op open en hebben mij aangegeven om met 1 apparaat te testen per keer. Nu ben ik zelf een it'er maar vind ik dit wel erg ver gaan. Het kan niet zijn dat een consument dit zou moeten doen.
Zelf op dit moment niet in staat om even een nieuwe router aan te schaffen om te testen (random tp link).
Ik hoor graag wat jullie ideën zijn! Want dit als it'er is geen leven meer.
Met vriendelijke groet.
Sinds ongeveer een maand heb ik enorm veel problemen met mijn 5Ghz kanaal.
Met willekeur valt het kanaal volledig weg en is deze alleen te benaderen via het handmatig toevoegen van de SSID en Wpa2.
Soms blijft deze wel staan alleen heb ik een enorme vertraging of helemaal geen internet. Mocht je een spel spelen denk aan 5 secondes later reageren dan dat er geklikt word. Op dit moment ben ik in bezit van een xperiabox v10a en heb hier altijd gebruik van gemaakt.
Zelf woon ik in een buitengebied in een huis wat niet veel later dan de oorlog gebouwd is. Ik ontvang 9mb download en 1 upload. Hierbij heb ik dus ook een 4g modem er bij gekregen. Deze (mits goed geplaatst en zijn dag heeft) boost het naar 20 mb down en 9 up.
Nu is er vorige week donderdag een monteur langs geweest en heeft de router vervangen. Helaas heeft dit niet mogen baten.
Hierbij heb ik zelf de nieuwe router volledig gereset en de SSID aangepast naar :Pretty Fly For A WiFi2 en Pretty Fly For A WiFi5. Het wachtwoord bestaat uit kleine letters, lestekents en cijfers.
Verder heb ik de volgende apparatuur:
ChromeCast Gen 2 verbonden op het 5Ghz
Samsing galaxy S8+ op het 5Ghz
Lenovo Legion Y530 w10 1903 verbonden op 5Ghz
Macbook pro 2013 verbonden op 5Ghz
Iphone 8+ Verbonden op het 5Ghz kanaal
Deze apparaten hebben als failover ook toegang tot get 2.4 kanaal.
Verder heb ik de volgende apparatuur bedraad verbonden:
Playstation 4 [statisch IP buiten de DHCP scope (x.x.x.249) [porten open voor de ps services en Batylefield V)
Digitale tv
Buitengebied modem (de zwarte nieuwe niet de huawei)
In de afgelopen 5 maanden is er niks in mijn omgeving veranderd en dit probleem is sporadisch opgedoken.
Nu net alle apparatuur losgekoppeld en de router van het stroom ontzien. Hierbij 1 voor 1 de apparaten weer toegevoegd en ik blijf het probleem houden. Hierbij geen verschil gezien in stabiliteit. Ik moet nu 2 maal per dag de router rebooten om normaal te kunnen internetten.
Nu staat mijn melding verder ook nog open bij het incidenten kantoor maar hier kunnen zij mij niet verder helpen.
De hudige van de melding/ticket staat op open en hebben mij aangegeven om met 1 apparaat te testen per keer. Nu ben ik zelf een it'er maar vind ik dit wel erg ver gaan. Het kan niet zijn dat een consument dit zou moeten doen.
Zelf op dit moment niet in staat om even een nieuwe router aan te schaffen om te testen (random tp link).
Ik hoor graag wat jullie ideën zijn! Want dit als it'er is geen leven meer.
Met vriendelijke groet.
Beste antwoord door TiltMachine
Status update,
Nieuwe eouter is inmiddels tussen 2000 en 2030 geplaatst. Tot op heden nog geen problemen ondervonden. Wifi aangepast naar het ssid wat het voorheen was en de wpa ook.
Port fwd ipv4 aan gezet voor de playstation en deze x.x.x.249 gegeven.
Morgen zal er intensief gebruik gemaakt van worden en zal ook weer een update geven.
Bekijk origineelNieuwe eouter is inmiddels tussen 2000 en 2030 geplaatst. Tot op heden nog geen problemen ondervonden. Wifi aangepast naar het ssid wat het voorheen was en de wpa ook.
Port fwd ipv4 aan gezet voor de playstation en deze x.x.x.249 gegeven.
Morgen zal er intensief gebruik gemaakt van worden en zal ook weer een update geven.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.