Skip to main content

Goede middag

 

heb de 3 punten van de  super wi fi  aan gesloten en dat werkt goed bijna

alleen de 5 ghz werkt niet mee alles staat nog goed in de modem dus mijn vraag is hoe kan dat nu?

Als je de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet plaatst, zie je dan jouw wifi netwerk wel op 5GHz?


avond

 

yep dan zie ik hem wel

 

Ik ben er net zelfs nog daar op geweest maar het is zo traag dus gewoon niets mee,

Nu zag ik ook dat de wifi in de modem uitstaat dat komt begreep ik door de super wifi die schakelt het op de modem uit . maar mag ik deze wel  weer aan zetten  in de modem het lijkt gewoon dat de super wi fi  de 2,4 ghz versterkt maar de 5Ghz niets mee doet kan dan?

 


Als je met jouw telefoon of tablet een wifi verbinding hebt met zo'n "super"WiFi, kijk dan eens of dat op 2.4GHz of op 5GHz is.


yep ik heb de wi fi verbinding met de 2,4HGZ


yep ik heb de wi fi verbinding met de 2,4HGZ

Dan hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren om hier zijn/haar licht over te laten schijnen.


ja dat hoop ik ook dan maar de 2,4 GHZ werkt wel goed beter dan eerst

 


Hoe heb je alles aangesloten?  3 stuks Superwifi’s eerst allemaal bekabeld aangesloten gehad voor minstens een kwartier? Wifi op v10 word inderdaad automatisch uitgezet na aansluiten Superwifi. Kun je wel weer aanzetten, maar zal gelijk weer uitgaan dus heeft geen zin. Wifi instellingen aanpassen in de v10 heeft dus ook geen nut.

 

Nu heb je de 1e Superwifi bij de v10 staan en de andere draadloos? Hoe ver staan ze van elkaar?

Brand op iedere Superwifi een lampje groen? Zie je ze alle 3 in de thuisapp?

In een wifianalyzer app tel je 3x hetzelfde 2,4ghz en 3x hetzelfde 5ghz netwerk?


yep de 1e aan gesloten tot dat deze goed groen branden toen de 2e aan gesloten ook met kabel tot deze goed groen was los gekoppeld en de derde aan gesloten met kabel tot deze groen was en heb  de 2e en de 3e super wifi punt verzet een op slaap kamer en de andere op zolder  alles is netjes groen,

de 1e staat nog beneden aan gesloten op de  modem die  is ook netjes groen dus alles zou moeten werken maar ik merk dus dan de 5GHZ haast niets doet

de thuisapp  niet gebruikt  wist niet zo gauw mijn inlog meer  heb gedaan wat er de beschrijving staat wat bij de super wi fi zat en daar heb je die app niet voor nodig stond er niet bij

 


ik heb wel het programma / app Fing op mijn mobiel staan en daar zie ik ze wel alle  drie staan


Ook in de WiFi Analyzer app zou je ze alledrie moeten kunnen zien.


Ja klopt ik zie ze daar ook alle drie netjes staan dat is wel

 


Thuisapp app hoeft ook niet persee. Ze horen het uit zichzelf te doen.

Maar dus, ze stralen alle 3 uit wat ze uit horen te stralen, maar je lijkt er niet mee te verbinden?

Is dit alleen met je mobiel zo of met meerdere apparaten? 

Wellicht de netwerkinstellingen op je mobiel eens resetten. Dit lost soms vage problemen op,


Ho ik denk dat je me verkeerd begrijp

 

Ik word gewoon goed mee verbonden dat is niet het probleem.

Maar ik heb op sommige apparaten   met de 5GHZ verbonden en die doet het nu niet mijn 2,4 is goed niets over te zeggen die is perfect


Hoeveel dBm meet je voor de 5GHz van jouw "super"WiFi's?


Dus er zijn apparaten die liever met de 2,4ghz verbonden willen zijn, anders werken ze niet. Is dat dan wat je bedoelt?

Dat zit hem in de bandsteering waar niet ieder apparaat mee om kan gaan.

Wat je zou kunnen doen is een 2,4ghz gastennetwerk aanmaken in de superwifi’s. Met die thuisapp of anders op ip adres inloggen.

Er komt ook nog een update aan met een mogelijkheid voor een extra netwerk, om bandsteering problemen op te vangen. Onduidelijk nog wanneer dat komt.


ben der weer,

 

nou mijn vrouw der mobiel kan alleen 2,5 GHZ de laptop van mijn zoon ook maar oke,

Ik heb nu weer gekeken ik zit op de snelle netwerk en soms vollebak en nu niet dus ik snap er niets van hoe dat kan