Skip to main content

De gemeente heeft paaltjes geslagen in de straat, dat heeft gezorgd voor een breuk in de glasvezelkabel.
Het was binnen een dag opgelost en gerepareerd, behalve bij ons. Later werd ontdekt dat er een tweede breuk zat, vlakbij de eerste, in een deel dat naar ons huis loopt.
Vrijdag 12 juli hebben we de (bij ons doorlopende) storing gemeld. Dinsdag 16 juli is door een monteur de oorzaak ontdekt. Gisteren werden we gebeld dat er pas 24 augustus een civiele ploeg komt om te graven en de oorzaak te verhelpen.
Ik werk thuis, en ben dus afhankelijk van internet. De eerste twee weken kregen mijn man en ik ieder 100 GB per week op onze mobiele telefoon, om te kunnen werken via de hotspot. Dat werkte, zij het trager dan normaal. En bellen en internetten tegelijk ging natuurlijk niet.
Nu hebben we een pakket gekregen met een mobiele wifi en Digitenne. Van Digitenne werken alleen Nederland 1, 2 en 3 en TV Gelderland……  Bij de andere zenders krijgen we de melding “U heeft geen abonnement voor deze zender". 
Bij de mobiele wifi zit een simkaart van 100 GB, waar we het met z'n tweeën blijkbaar 5 weken mee moeten doen?
Gebruik maken van online TV kan dus ook niet meer, want dat gaat van de 100 GB af, vermoed ik. We worden tenminste in de brief die bij het pakket zit gewaarschuwd voor het streamen van filmpjes op Netflix en Youtube, dus dat zal ook gelden voor online TV van KPN.
We zijn dus met het noodpakket een stuk slechter af dan met de 100 GB per persoon per week. 
Ik vind het behoorlijk frustrerend dat we zo lang niet op een normale manier gebruik kunnen maken van de diensten waar we voor betalen!
Zijn er nog andere opties?
Of kunnen we toch de 100 GB per week op onze mobiele telefoon krijgen?

Hoi @Kissits, welkom terug hier. Wat een narigheid!  Het moet gewoon kunnen om, in dit geval, zowel noodpakket als noodbundel te krijgen. Je forumprofiel is ingevuld, dus ik heb zojuist de bundels voor de beide nummers geactiveerd. Als de bundel op is of de week voorbij, bel ons dan op 0800-0402 (gratis), het systeem zou moeten herkennen dat je noodpakket hebt. En anders even aangeven dat je een collega wilt spreken, die kan het dan handmatig heractiveren.

De simkaart van het noodpakket kan ook op deze manier heropgewaardeerd worden. Bel dan expliciet met het bij ons bekende contacttelefoonnummer en spreek in dat het noodpakket opgewaardeerd moet worden. Zou dan ook automatisch uitgevoerd moeten worden. Ook hier geldt dat een collega dit handmatig kan doen als het automatisch niet lukt.


Enorm bedankt Erik, zeer gewaardeerd!!
De dame aan de telefoon vertelde dat het óf noodbundel óf noodpakket was, dus ik word erg blij van je reactie. 
Hier kunnen we zeker verder mee!

Een fijn weekend gewenst.


Reageer