Skip to main content

Begin september 2021 mijn mobiele abonnement verlengt. Bijzonder vriendelijke operator vraagt of ik met thuis abonnement niet gratis wil overstappen op glasvezel. Er moest nog een kleinigheidje gebeuren, dus voor alle zekerheid omzetting ergens eind oktober gepland. Lang verhaal kort: inmiddels meer dan een werkdag in de wacht gehangen bij Volkerwessels, 3x vrij genomen voor een afspraak die niet wordt nagekomen en zojuist gezien dat de live datum weer een maand is doorgeschoven naar eind juni. En nog steeds moet iemand een keer langskomen om het kastje tussen glasvezel en experiabox te installeren. Ook daar krijg ik geen antwoord op of een datum voor.

Ik ben benieuwd of we het binnen een jaar na de oorspronkelijk beloofde datum gaan redden…

Hallo @PeterDraak, welkom. 

Jemig, dat gaat inderdaad niet helemaal zoals je hoopt dat een omzetting naar glasvezel gaat. Begrijp ik goed dat jij nu nog wel diensten hebt via het kopernetwerk van KPN? 

Ik zou graag voor je een kijkje willen nemen wat hier precies mis gaat (voor zover ik dat kan zien) Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer en een seintje willen geven wanneer je dat hebt gedaan? 


Hoi Hanna.

 

Fank voor je reactie. Ik neem sinds mensenheugenis diensten van KPN af, op huidige adres alweer bijna 11 jaar.

Profiel aangepast. Ik hoor graag meer van je.

Groet


Inmiddels zegt MijnKPN dat ik vanaf vandaag kan aansluiten krijg ik vandaag een brief dat ik kan overstappen op glas.

Ondertussen is er nog steeds geen monteur geweest om de glasvezel die in huis ligt, af te monteren! Daar probeer ik sinds half april verandering in te krijgen…

Moedeloos...


Inmiddels zegt MijnKPN dat ik vanaf vandaag kan aansluiten krijg ik vandaag een brief dat ik kan overstappen op glas.

Ondertussen is er nog steeds geen monteur geweest om de glasvezel die in huis ligt, af te monteren! Daar probeer ik sinds half april verandering in te krijgen…

Moedeloos...

Uit uw eerste post begrijp ik dat u het kastje tussen glasvezel en Experiabox nog mist. Dat neemt de monteur mee! Dus gewoon doen wat die brief zegt en de overstap aanvragen of afwachten.


Moedeloos, maar nu nog meer…

 

De overstap is vorig jaar al in gang gezet!

Ik krijg dus geen brief met 6 cijfer code waarmee ik verder kan. Bellen zonder die brief levert alleen op dat ik na een half in de wacht te horen krijg dat "iemand" mij gaat bellen of die brief gaat sturen, hetgeen niet gebeurt.

Het gaat er bij mij niet in dat KPN mij telkens een andere datum geeft dat ik kan aansluiten (de lastste wijxiging is van 21 naar 9 juni), zonder dat iemand ook maar kan zeggen wanneer een monteur gepland staat.

Â