Skip to main content

 

Eind 2023 werd de glasvezelkabel tot in de meterkast aangelegd door Volker Wessel. Althans een onderaannemer namens VW.

Begin maart kwam Kpn langs om de aansluiting in de meterkast af te ronden en modem aan te sluiten. Bleek dat er geen signaal op het glasvezelkabel staat. 

Na een paar weken is er een controle gedaan waar het knelpunt zat, in de woning of buiten de woning. Bleek buiten de woning te zijn. Zou verder opgepakt worden en gerepareerd.

Echter na paar weken geen bericht, ben ik aan de bel gegaan bij kpn netwerk en Volker Wessels. Na wat heen en weer bellen, nieuwe afspraak gemaakt en VW kwam wederom langs. Echter werd toen weer getest waar het probleem zat…..dat was al bekend en kwam weinig professioneel over. Wederom kreeg ik te horen dat er een afspraak gemaakt zou worden en dat de aansluiting gerepareerd moest worden. Bleek dat er bij een aansluitpunt buiten (weet even niet meer hoe dat genoemd werd), de reparatie gedaan moest worden en dan nameten bij de kabel in de meterkast. Dit was dus rond 20 maart.

Sindsdien werd het stil, heeeeel stil vanuit VW. Dus heb ik meerdere keren contact opgenomen. De telefoniste maakte telkens een melding en werd ook meermaals aangegeven dat zij ook niet snapte waarom de reparatie niet opgepakt is. Dit ritueel heeft zicht denk ik 10 x afgespeeld in de afgelopen maanden. Ik bellen, telefonist maakt melding / spoed melding / zou contact met mij opgenomen worden maar dat blijft uit. Helemaal niks nada.

Buiten dat het zeer kant onvriendelijk is, onprofessionele houding ook gewoon onbeschofte om geen contact met mij op te nemen.

Ook kpn meermaals hierover gesproken. Telkens een begrijpend antwoord maar kunnen er weinig aan doen.

Dit was de korte versie van het gezeur en aantal belletjes afgelopen maanden.

Maar goed. Tot nu dus geen enkele oplossing, terugkoppeling of indicatie wanneer reparatie gaat plaats vinden.

Jammer, mede omdat ik best wel een heel tevreden klant van de kpn ben de afgelopen 30 jaar. Zo als het er nu gaat uit zien zit er dus geen oplossing aan te komen.

Volker Wessel voert de reparatie niet uit / laat niets van zich horen

Kpn geeft aan geen invloed te kunnen uitoefenen op de reparatie.

Rest mij om te gaan zoeken naar een andere oplossing, andere aanbieder. In de basis wil ik dat niet maar ik zie geen enkele voortgang. Ook snap ik dat dingen niet een een week gerealiseerd zijn, maar feit dat ik geen enkele terugkoppeling krijg, gaat mij echt te ver. Als iets dergelijk in mijn eigen onderneming zou plaats vinden met dit soort communicatie dat sta ik daarvoor. Dit kan en mag niet en is kennelijk gewoon  een slechte bedrijfscultuur.

Vanuit KNP begrijp ik niet dat er met een bedrijfs als VW wordt gewerkt. Ook begrijp ik niet dat je je eigen goede naam te grabbel gooit door niet serieus dit soort praktijken aan te pakken en op te lossen. Het mag best een keer fout gaan, maar het mag geen maanden duren dat er geen enkele oplossing op bericht wordt verzonden. Dat is Kpn aan te rekenen.

VW is mijn inziens gewoon een slecht bedrijf met een ongewenste cultuur waarbij klanten niet als relevant worden gezien. Ik ben in de basis dan ook niet hun klant maar klant van Kpn. En dan is het cirkeltje weer rond omdat Kpn dit kennelijk niet kan (of wil) oplossen / protocolwerking?!?

Met vriendelijke groet

 

 

Al die grondwerkers en andere onderaannemers zijn zo. Als KPN stopt met de samenwerking met al die bedrijven, dan gebeurt er heel snel niks meer. Dan mag het bestuur van KPN zelf gaan graven denk ik…

Ik denk dat u gewoon moet wachten totdat u aan de beurt bent. U zal vast wel ergens op een lijstje staan. Mag ik hopen.


Feit dat er kennelijk zo wordt gedacht maakt het niet beter. 
En bij kpn heb ik mijn contract niet bij die aannemers of VW.

Dat er enige tijd overheen kan gaan vind ik ook geen probleem. Slechte communicatie wel.

en na 4 maanden mag je verwachten dat er wel iets gebeurd. Redelijkheid en proportionaliteit is ver te zoeken in deze.

Maar goed ondank mijn tevredenheid over kpn de afgelopen 30 jaar wordt het kennelijk zoeken naar een andere oplossing. In de woning hadden we ivm aanleg glasvezel al voorbereidingen getroffen mbt kabels en ontvangers. Mede op advies van kpn. Helaas is een klant niet meer een klant lijkt het.

 

 


Goedemorgen @Femjul, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Heel erg logisch dat jij graag wil weten waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten, de manier waarop dit verloopt verdient dan ook zeker niet de schoonheidsprijs. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik er vanaf hier in kan slagen om een beetje schot in deze zaak te krijgen maar wil (uiteraard) wel kijken of ik hierin iets voor jou kan betekenen. Even voor mijn beeldvorming; ben je nu nog wel aangesloten op het kopernetwerk? 


Hier steekt het oranje sprietje ook al sinds december naast de voordeur uit de grond. Er is al die tijd niks gebeurt. Nog even en het is een half jaar. Het sprietje begint al bijna te verbleken in de zon.


Jan wij zijn nog aangesloten op koper. Al zijn verschillende kabels naar tv kastjes al naar meterkast getrokken dus nu noodgedwongen via wifi tv ontvangen. Niet ideaal maar tijdelijke oplossing.

 

bij ons zijn die sprietjes zoals Nick aangeeft dus al doorgelegd naar de meterkast maar zit er geen signaal op glasvezel meteen probleem bij de aansluiting buiten ergens. Het is al bekend waar dat probleem zit en zou gerepareerd worden paar maanden geleden.

 

Als die glasvezel nog niet doorgelegd zou zijn naar de meterkast had ik de kabels in huis naar bijvoorbeeld de tv kastjes ook nog niet aangepast. 

 


Jan wij zijn nog aangesloten op koper. Al zijn verschillende kabels naar tv kastjes al naar meterkast getrokken dus nu noodgedwongen via wifi tv ontvangen. Niet ideaal maar tijdelijke oplossing.

 

bij ons zijn die sprietjes zoals Nick aangeeft dus al doorgelegd naar de meterkast maar zit er geen signaal op glasvezel meteen probleem bij de aansluiting buiten ergens. Het is al bekend waar dat probleem zit en zou gerepareerd worden paar maanden geleden.

 

Als die glasvezel nog niet doorgelegd zou zijn naar de meterkast had ik de kabels in huis naar bijvoorbeeld de tv kastjes ook nog niet aangepast. 

 

Bedankt voor de toelichting @Femjul!

Mijn eerste advies zou zijn om contact op te nemen met KPN Netwerk. Niet om het af te schuiven (al begrijp ik wel dat het in eerste instantie zo over kan komen) maar KPN netwerk is verantwoordelijk voor de planning en aanleg van het glasvezelnetwerk, daar heb ik helaas geen zicht op. Ik hoop oprecht dat zij jou van wat meer duidelijkheid kunnen voorzien! Laat je ons weten wat hier uit is gekomen?


Hoi

kpn netwerk had ik ook al meerdere keren gesproken. Laatste contact was circa 2 weken geleden. 
 

Stelling was dat kpn niet eigenaar is van het netwerk maar daarvan gebruikt maakt. Dat zij mij dus weer verwezen naar Volker Wessels. Dat smaakt een beetje van kastje naar de muur principe. 
Keer daarvoor kreeg ik medewerker aan de lijn die ook wel snapte dat dit onwenselijk was qua aanpak VW en dat hij daar niet zoveel aan kon doen. Met een andere partij in zee gaan was zelf enige oplossing op korte of middellange termijn omdat kennelijk niemand bij machte is om hier de angel uit te halen. Iets met protocol werking

 

helaas dus maar dank!

mvg


Hoi

kpn netwerk had ik ook al meerdere keren gesproken. Laatste contact was circa 2 weken geleden. 
 

Stelling was dat kpn niet eigenaar is van het netwerk maar daarvan gebruikt maakt. Dat zij mij dus weer verwezen naar Volker Wessels. Dat smaakt een beetje van kastje naar de muur principe. 
Keer daarvoor kreeg ik medewerker aan de lijn die ook wel snapte dat dit onwenselijk was qua aanpak VW en dat hij daar niet zoveel aan kon doen. Met een andere partij in zee gaan was zelf enige oplossing op korte of middellange termijn omdat kennelijk niemand bij machte is om hier de angel uit te halen. Iets met protocol werking

 

helaas dus maar dank!

mvg

Wat gaf KPN Netwerk aan toen je ze 2 weken geleden hebt gesproken @Femjul? Is daar nog iets concreets uit voortgekomen?


Mijn stelling was dat ik een contract met kpn heb en niet met VW. Dus dat in dit geval kpn aan zet is omdat VW kennelijk met mij geen zaken doet. Ze nemen idg geen contact met ons op.

 

Antwoordt kpn was : Stelling was dat kpn niet eigenaar is van het netwerk maar daarvan gebruikt maakt. Dat zij mij dus weer verwezen naar Volker Wessels.


Reageer