Skip to main content

mijn ervaring met glasvezel aansluiting. vanaf medio nov 2023 ben ik bezig met glasvezel van KPN. Zelf ab van XS4ALL. Nov t/m jan 3 monteurs langs geweest. Er moest een nieuwe kabel worden gelegd omdat er een knik in zat. De aansluiting van de kabel moet via de kruipkelder. KPN geeft aan dat hier 2 medewerkers voor moeten langs komen. 4e keer kwar er 1 monteur en kan de glasveel niet aansluiten. Geeft het door. 2e weer 1 monteur en zal dat ook weer doorgeven. Ik heb zowel KPN als XS4ALL gebeld om wederom door te geven dat er 2 monteurs langs moeten komen. Vandaag heel gezellig weer 1 monteur langs gekomen.
Waar gaat dit fout? 

@michael01 

Dit is een klanten helpen klanten forum.

 

Maar als ik het zo lees, zit er een miscommunicatie tussen het glasvezelbedrijf en KPN.

 

Maar 1 monteur is toch voldoende in principe?

Bij ons is het aansluiten van de glasvezel destijds in 2011 door 1 monteur gedaan.

Later kwam KPN om het glasvezel modem te instelleren. 

 

Vraag me dus af waarom er 2 monteurs moeten komen. 


Vraag me dus af waarom er 2 monteurs moeten komen. 

Bij werkzaamheden onder de vloer (of op het dak) moeten monteurs met zijn 2en zijn. Stukje Arbo/Veiligheid. En dat geld niet specifiek voor KPN monteurs maar voor alle monteurs


KPN moet nl de aansluiting via de kruipkelder de aansluiting afronden. Dan moeten er nl 2 monteurs komen. Dit heb ik nl begrepen. Komt niet van mij maar een eis van KPN zelf


KPN moet nl de aansluiting via de kruipkelder de aansluiting afronden. Dan moeten er nl 2 monteurs komen. Dit heb ik nl begrepen. Komt niet van mij maar een eis van KPN zelf

dan is het idd duidelijk waarom er 2 monteurs moeten komen


Het is inderdaad duidelijk waarom er twee monteurs moeten komen. Het is alleen een beetje gek dat dit blijkbaar niet goed genoteerd wordt, of doorkomt in de systemen. Dat het bij een eerste bezoek een enkele monteur is, da's nog te begrijpen. Maar als die zegt het door te geven mag je zeker verwachten dat er bij de volgende afspraak dan ook daadwerkelijk twee monteurs zijn. En niet dat het nog een keer moet. 

Je hebt je gegevens in je profiel staan, daarmee heb ik even gekeken. En ik zie aan onze kant een duidelijke notitie (van gisteren) in het systeem staan dat er een duobon aangemaakt moet worden hiervoor. En ik zie ook staan dat ze, in aanvulling op die notitie, het ook per mail hebben doorgegeven aan de monteursplanning van jouw regio. Ik zie ook staan dat er een afspraak gepland is voor 1 mei, dat is ook een van de data en tijdsblokken die vermeld staan in de notitie. Waarbij ik er dan dus vanuit ga dat er op dat moment daadwerkelijk 2 monteurs bij jou op de stoep staan.


Dank voor je reactie. Ik heb een melding gekregen dat er weer een monteur langs komt en deze melding is gelijk aan de vorige meldingen. (in mijn mail communicatie) Ik heb nog grote zorgen of het dan ook goed is overgekomen. Ik ben blij dat jij meer kan zien dan ik in mijn mail bericht. Het klopt dat 1 mei in de ochtend ‘een monteur’ langs komt. Ik kan alleen afwachten cross the fingers. 😅


Het vervolg van mijn glasvezel. 1 mei is er een monteur langsgekomen en die constateert dat mijn aansluiting niet meer actief is. De 1e monteur was niet op de hoogte dat er ook een 2e monteur langs zou komen, omdat er een leiding in de kruipkelder geplaatst moest worden. Nieuw kastje geplaatst en 2 monteurs weer weggegaan en binnen een paar dagen zou er weer contact worden opgenomen. 
Ik heb nu wederom 2 groene lichtjes (voorheen ook)
Nu wacht ik voor de 8e keer op 2 monteurs die mijn glasvezel in de kruipkelder willen aansluiten en mijn nieuwe Fritzbox. De Fritzbox is ook niet bij elke monteur bekent heb ik begrepen.
Wat gaat hier nu fout? Is Joost Farwerck nog in control. 
😒
 


Oef. Op zich fijn dat er wel daadwerkelijk twee monteurs zijn geweest. Maar minder mooi dat het nog niet goed ging. Ik zie hier wel dat er technische melding is aangemaakt voor de niet-actieve aansluiting en dat dit ook afgemeld is. Dus de aansluiting an sich zou nu in orde moeten zijn. Vanmiddag staat er een duo-monteur gepland om dit dan af te ronden door de kruipruimte. Wil je laten weten of dat wel goed is gegaan, @michael01?


hierbij de terugkoppeling. om 14.45 uur heb ik vandaag een mail ontvangen dat de monteur langs kan komen. de voorraadkast leeggemaakt en de meterkast. Vlak hierna krijg ik een telefoon dat de monteur ziek is.
Nu wel duidelijk dat ik na 8x gewoon stopt met glasvezel. waar is de professionaliteit gebleven van KPN.
Dit gaat niet lukken. BAH 😣


hierbij de terugkoppeling. om 14.45 uur heb ik vandaag een mail ontvangen dat de monteur langs kan komen. de voorraadkast leeggemaakt en de meterkast. Vlak hierna krijg ik een telefoon dat de monteur ziek is.
Nu wel duidelijk dat ik na 8x gewoon stopt met glasvezel. waar is de professionaliteit gebleven van KPN.
Dit gaat niet lukken. BAH 😣

Wat schandalig wordt er geen vervanging geregeld 


na 3x glasvezel gravers gehad te hebben en daarna alleen maar monteurs ben ik nu niet meer ingegaan op een vervanging. Jammer

 


Reageer