Skip to main content

Aanvankelijk werd in mijn woonplaats Woudrichem (postcode 4285) alleen door Delta glasvezel aangelegd en heb ik een aansluiting aangevraagd welke nog moet worden aangelegd. 
Nu heb ik begrepen dat ook KPN glasvezel zal aanleggen in mijn woonplaats Woudrichem.
Ik wil liefst gebruik blijven maken van KPN op basis van de apparatuur en aansluitingen in mijn woning en wellicht een gunstige prijs.

Kunt u aangeven wanneer KPN glasvezel zal aanleggen op mijn woonadres
Is er een prijslijst voorhanden voor het gebruik van glasvezel voor Internet 1 Gb en Interactieve TV?
De glasvezel aansluiting is in mijn woning nog niet aangelegd; kan ik mijn bevestigde bestelling nog kosteloos ontbinden bij Delta?

Ik zie op de website van Glaspoort dat die de aanleg van glasvezel in Woudrichem in onderzoek hebben.

Glaspoort is een joint venture van APG (de pensioenuitvoerder van ABP) en KPN.

Kijk op hun website voor meer informatie: Projecten in Noord-Brabant (glaspoort.nl)

Zo kan het dus nog wel even duren voordat er sprake is van aanleg. Als de aanleg überhaupt doorgaat ben je zo een jaar (of meer) verder. Bij mij heeft het hele traject van aankondiging, aanleg tot aansluiting ruim anderhalf jaar geduurd.

 

P.s. haal nog snel je adres weg uit jouw reactie, dit is een openbaar forum. Iedereen kan dit zien.
Gebruik de drie puntjes rechtsonder je bericht en "Bewerk". Dat kan tot 1 uur na plaatsing.


Hallo Ruud,

Bedankt voor je reactie en de tip! 
Wellicht kun je mij nog verder helpen met mijn andere vragen?

Mvg Marc1956


Er is geen verschil tussen de prijzen van glasvezel of koper. Je kunt op de site van kpn de prijzen zien.


Hallo @Marc1956 

Op dit moment zou jouw keuze, los van evt. actiekortingen, uitkomen op € 65,00 per maand.
Kijk t.z.t. op de website: Stel zelf je KPN pakket samen | KPN.com

 


Maar als je al een abo van kpn hebt wordt dat doorgaans zonder extra kosten omgezet naar glasvezel, wanneer dat tzt beschikbaar komt. Daar hoef je dus verder geen nieuw abo voor te nemen. 


Dat klopt, mijn abonnement is ook zonder extra kosten omgezet naar glasvezel. En daarbij is het ook nog gratis verhoogd naar 200 Mbit/s. Maar als @Marc1956  1 Gbit/s wil hebben zal het abonnement (met kosten) moeten worden aangepast.


Volgens KPN laat de glasvezel aansluiting nog even op zich wachten. Het zit slechts in de onderzoeksfase en kan nog enkele jaren duren.

Het abonnement bij Delta zou met € 10,00 per maand verhoogd worden, hetgeen conform de regelgeving ingevoerd mag worden. 

De huidige snelheid bij ons KPN abonnement zit op slechts 100 Mbit /sec en kan verhoogd worden naar 200 Mbit /sec tegen € 1,00 extra per maand. 

Eer wordt voor vaste klanten een reductie aangeboden voor de komende drie maanden, daarna volgt weer het standaard tarief. Overige aanbiedingen zijn alleen voor nieuwe klanten bij KPN.

Gelet op de forse prijsverhoging en onze huidige prettige ervaringen bij KPN overwegen we de bestelling bij Delta te herroepen en de snelheid bij KPN te verhogen.

Bedankt voor jullie support!