Skip to main content

toch nog even over glasvezel. E fiber wil dat ik NU beslis, anders wordt het een extra 450 euro als ik later beslis voor een glasvezelaansluiting. En dank ook nog via een andere dan KPN als provider. Ben al decennia tevreden over KPN. Wat nu te doen??

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

@Antonymus dat moet je denk ik echt zelf bepalen...


E- fiber leverd KPN niet over, wel dochter solcon, dus wilje glasvezel zou ik overstappen zeker overwegen.


@Antonymus

Maar als je nu aansluiting laat aanleggen hoef je, neem ik aan, toch geen abo bij E-fiber af te nemen? Goed de voorwaarden lezen

Ik zou hem gratis laten aanleggen, kan je daarna rustig gaan nadenken of en zo ja wanneer je naar hun glas wilt.


@Antonymus

Maar als je nu aansluiting laat aanleggen hoef je, neem ik aan, toch geen abo bij E-fiber af te nemen?

Lijkt me wel...


@Antonymus

Maar als je nu aansluiting laat aanleggen hoef je, neem ik aan, toch geen abo bij E-fiber af te nemen?

Lijkt me wel...


Lijkt me niet, zie punt 4 en 5.

E-fiber meest gestelde vragen

Er zijn bedrijven die vooraf investeren in een potentiële klant.


De glasvezel die nu voor de deur ligt, wordt deze door kpnnetwerk aangelegd of door een andere partij. Je kan op de site bij kpnnetwerk controleren of zij bezig zijn in je straat. De vraag van E-fiber om binnen te mogen brengen zou ik gewoon doen, echter zonder dat je verplicht wordt om een abonnement bij hun af te nemen


@Antonymus

Maar als je nu aansluiting laat aanleggen hoef je, neem ik aan, toch geen abo bij E-fiber af te nemen?

Lijkt me wel...


Lijkt me niet, zie punt 4 en 5.

E-fiber meest gestelde vragen

Er zijn bedrijven die vooraf investeren in een potentiële klant.

Ja.... wat leest u daar dan?

4. Is de aanleg van glasvezel van E-Fiber gratis?
Ja, wij willen dat iedereen gebruik kan maken van een snel en betrouwbare verbinding, dus we leggen in de gehele gemeente gratis een glasvezelnetwerk in de straat. Maar we sluiten je alleen aan op het netwerk indien je een glasvezelabonnement hebt afgesloten bij één van de providers.  

5. Kan ik op een later moment glasvezel laten aanleggen?
Je kunt kiezen om later aangesloten te worden op het glasvezelnetwerk. We trekken de kabel dan niet door tot in je huis. Het is wel zo dat de werkzaamheden dan door onze aannemer apart voor jou worden ingepland en uitgevoerd, daar moeten we kosten voor in rekening brengen. En alleen bij voldoende inschrijvingen kan de aanleg van het glasvezelnetwerk doorgaan.

Bij punt 4 zeggen ze dus dat je alleen aan aansluiting krijgt als je een abonnement afsluit.

Bij punt 5 zeggen ze dus dat je moet betalen als je het later wilt.


Dat is correct Nick en Vlijm,

e fiber zegt nu gratis aansluiten MITS gelijk een abonnement nemen.

Indien later, dan volgen m i n i m a a l 450 euro aansluitkosten, aldus de letterlijke tekst.


@Nick83 

Maar we sluiten je alleen aan op het netwerk indien je een glasvezelabonnement hebt afgesloten bij één van de providers.

Dit las ik als: wel glasvezel in huis, maar niet geactiveerd.

Als wat nu geschetst wordt klopt, snap ik dat dit soort trajecten jaren duurt.

Alleen mensen met een maandelijks opzegbaar abo kunnen ja zeggen, en moeten dan nog maar afwachten wanneer de aansluiting opgeleverd wordt.

En wie stapt er later over van koper of de kabel als dat €450,- kost? Dan moet je huidige verbinding wel structueel slecht zijn. 

Ik weet dat Delta wel glas gratis in huis brengt, waarbij je geen abo hoeft af te sluiten.

 


Volgens mij kan een abbo ook in de toekomst liggen bij een E-Fiber aansluiting, als je maar een contract afsluit.

En je kan er tegenwoordig gewoon binnen 14 dagen na oplevering nog vanaf.:wink:


Alleen mensen met een maandelijks opzegbaar abo kunnen ja zeggen

Ik denk dat da mee valt. Want op het moment dat je ja zegt tegen glasvezel duurt het meestal nog minimaal een jaar voordat dat daadwerkelijk werkt. Dus dan is je contract met bijvoorbeeld KPN inmiddels verlopen. Tenzij je zo stom bent om dat daarna dan nog een keer weer te verlengen ofzo.


Ik blijft een vreemd, en fout, verkoop model vinden.

Je wilt dat de klant een verplichting aangaat zonder daar iets concreets tegenover te zetten.

En die moet dan maar zien of en hoe hij weer van die verplichting af kan, als hij dat wil.

 

 

 


Ik blijft een vreemd, en fout, verkoop model vinden.

Je wilt dat de klant een verplichting aangaat zonder daar iets concreets tegenover te zetten.

Hoezo bedoelt u dat? De klant krijgt met glasvezel toch een goede internetverbinding? 

En die moet dan maar zien of en hoe hij weer van die verplichting af kan, als hij dat wil.

Ja, zo werkt dat met een contract, dat is met elk contract zo. Ook bij KPN kan je er niet na 2 maanden plots weer vanaf ofzo.


Bij punt 4 zeggen ze dus dat je alleen aan aansluiting krijgt als je een abonnement afsluit.

Bij punt 5 zeggen ze dus dat je moet betalen als je het later wilt.

Dat is toch commercieel helemaal niet handig van dat soort kabelnetten. Dan neemt iemand in de toekomst natuurlijk nóóit meer een aansluiting.

Overigens houdt punt 4 inderdaad in dat het “niet naar binnen” wordt gebracht. Omdat er later dus daardoor weer graafwerkzaamden e.d. nodig zijn is dat extra bedrag voor later aansluiten.

Wat zou ACM van dit soort koppelverkoop (bijna chantage) zeggen?

Er zijn bij e-fiber GEEN kpn gerelateerde providers actief!

Wat wel kan is een jaar een andere nemen. Maar dat heeft wel gevolgen als je e-mail van kpn gebruikt. En dan weet terug naar kpn, maar dat is dan wel weer DSL….

Dan zit de aansluiting van de glasvezel er eenmaal en zijn die extra kosten er ‘later’ niet.

Volgens mij koopt Fiber.nl wel de itv dienst bij kpn in. Maar je hebt dan wel een Fiber.nl klantnummer en geen combikorting met kpn producten.

De kans dat provider kpn (of dochter Solcon) via e-fiber gaan leveren is n.m.m. 0.


Solcon er ook mee gestopt, nou ja Freedom of Trinet zijn ook geen verkeerde providers.

@PeterGWat moet de ACM er van zeggen dan? E-Fiber heeft een open netwerk, iedereen mag er gebruik van maken, en ja, nu zijn de ploegen actief, later moeten ze er apart voor terug komen kost genoeg denk ik zo, en als je bij KPN een losse lijn moet laten aanleggen betaal je er ook voor, niks vreemds aan.

En als ik een huis in E-Fiber gebied zou kopen en de glasvezel ligt niet binnen komt die er echt wel, die paar 100 euro meer dan waard.


en als je bij KPN een losse lijn moet laten aanleggen betaal je er ook voor, niks vreemds aan.

Nee hoor. In het dorp van mijn moeder is ook glas door KPN aangelegd. in ALLE huizen werd het naar binnen gebracht, of men nou wel of niet op glasvezel wilde.
Haar buurman is 2 jaar geleden naar 'glas’ gegaan, zo'n 6 jaar na de aanleg. Dat heeft niets extra gekost.

Overigens moet kpn dit waarschijnlijk ook doen omdat hun netten juist onder de regulering vallen. Dan moet het dus beschikbaar zijn.


……...

En als ik een huis in E-Fiber gebied zou kopen en de glasvezel ligt niet binnen komt die er echt wel, die paar 100 euro meer dan waard.

Dat ligt er maar helemaal aan wat er naast glas beschikbaar is. Bij een stabiele 50/5 of 100/10 verbinding zou ik echt geen honderden €€ uitgeven voor een glas verbinding.

Ik zie dan echt de meerwaarde van glas niet.


……...

En als ik een huis in E-Fiber gebied zou kopen en de glasvezel ligt niet binnen komt die er echt wel, die paar 100 euro meer dan waard.

Dat ligt er maar helemaal aan wat er naast glas beschikbaar is. Bij een stabiele 50/5 of 100/10 verbinding zou ik echt geen honderden €€ uitgeven voor een glas verbinding.

Ik zie dan echt de meerwaarde van glas niet.

Nu heeft u daar inderdaad gelijk in denk ik. Maar over 5 of 10 jaar kan dat anders zijn. 


en als je bij KPN een losse lijn moet laten aanleggen betaal je er ook voor, niks vreemds aan.

Nee hoor. In het dorp van mijn moeder is ook glas door KPN aangelegd. in ALLE huizen werd het naar binnen gebracht, of men nou wel of niet op glasvezel wilde.
Haar buurman is 2 jaar geleden naar 'glas’ gegaan, zo'n 6 jaar na de aanleg. Dat heeft niets extra gekost.

Overigens moet kpn dit waarschijnlijk ook doen omdat hun netten juist onder de regulering vallen. Dan moet het dus beschikbaar zijn.


KPN is tot een tijdje geleden verplicht geweest een lijn aan te leggen, die is er sinds kort af, als je nu bij nieuwe aanleg weigert krijg je later ook de kosten voor je kiezen, het gratis is er een beetje aan het af gaan.