Skip to main content
Vraag

Aansluitdatum wordt telkens verschoven. Nu wel bekabeld internet, maar geen Wifi

• February 18, 2025
  • 13 reacties
  • 195 keer bekeken

Ik heb geen wifi, maar wel bekabeld internet en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Even wat context: Mijn abonnement voor kpn internet en tv zou 15 febr in gaan, ik heb eind van de middag een medewerker gesproken omdat nog niks het deed. Modem gereset, stap voor stap dingen gecheckt en ik moest geduld hebben volgens hem. Maar even later, door een fout van deze jongeman, heeft hij de aansluitdatum verplaatst naar 24 febr. Ik kreeg hier ineens een mail van.

Ik heb hier uiteindelijk over gebeld maar doordat het weekend voor de deur stond konden ze alleen 17 febr aanpassen als eerste datum. Ik heb gister de gehele dag gewacht en eind van de dag gebeld, waarop mij verteld door een medewerker dat ik nog geduld moest hebben want de dag was nog niet om…

Vandaag heb ik ook de gehele dag gewacht en door werk weinig tijd om te bellen en ineens kreeg ik eind van de middag (net na 18 uur dus klantenservice dicht) een melding dat mijn aansluitdatum veranderd is naar 28 febr en er ook gelijk een monteur is ingepland en dit mij 99 euro kost. Zonder mijn toestemming ingepland en ik heb vandaag niemand gesproken. Ik vind dit vrij bijzonder? 

Ondertussen heb ik wel bekabeld internet maar geen wifi. Klantenservice zegt niet te snappen hoe het kan maar met een oplossing komen ze niet. En nu dus ineens deze e-mail met dat de datum WEER is aangepast. Wat te doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 18, 2025

@A.Buma 

Als u bekabeld internet heeft zou WiFi het ook moeten doen. 

Welk modem heeft u?

Brand het lampje wifi op het modem?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2025

@PPR058x 

Ik heb de v10. Alle 4 lampjes zijn ook groen, dat maakt het zo bijzonder. Maar gister aan de telefoon zei KPN dat ze het nog aan het verwerken zijn (stond in hun systeem zei hij) terwijl ik het hele weekend bekabeld internet al had. 

De wifi wordt hier zichtbaar op mijn telefoon tussen de wifi opties, ook niet op m’n laptop en telefoon van een vriend.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 18, 2025

@A.Buma 

Heeft u het modem al eens een hard reset gegeven middels het reset gaatje achter op het modem? Deze ingedrukt houden tot dat alle lampjes uitgaan. Staat het eco lampje uit of aan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2025

@PPR058x 

Uiteraard heb ik deze gereset met mijn oorbel. ;-)

De eco lamp staat uit! Dat is de enige die niet brand

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 18, 2025

@PPR058x 

Kunt u een laptop of desktop bekabeld verbinden rechtstreeks aan het modem en inloggen op hét modem zodat u daar kunt kijken of de instellingen goed staan?

• February 18, 2025

@PPR058x 

Kunt u een laptop of desktop bekabeld verbinden rechtstreeks aan het modem en inloggen op hét modem zodat u daar kunt kijken of de instellingen goed staan?

Bekabeld inloggen op http://192.168.2.254. Dan kun je het WiFi netwerk instellen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2025

@PPR058x 

Alles staat aan, ik zie niks geks. Wat zou eventueel niet goed kunnen staan?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@A.Buma leuk dat je je vraag hier stelt, al is het wel jammer dat het moet! Ik heb een paar berichten verwijderd, omdat deze niet conform onze huisregels waren. Op de community helpen we elkaar online, dus ik ga er helemaal vanuit dat jullie er in dit topic samen uitkomen. Mocht je er onverhoopt niet uitkomen met de hulp van ​@PPR058x, maak dan toch (weer) even belafspraak met ons. Dan bellen we jou en kijken we graag met je mee. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2025

Ik ben er inmiddels achter dat mijn internet nog niet aangesloten is omdat het internet van de vorige bewoner nog actief is. Volgens mij bij Youfone. Ik maak dus nu gebruik van zijn internetkabel.

Aankomende vrijdag zou er een monteur langskomen om mijn modem te installeren, omdat KPN niet kan zien wat de reden is waardoor ik geen internet heb. De reden is er nu, maar als het internet van de vorige bewoner nog actief is gaat de monteur dit probleem vrijdag toch niet oplossen?

• February 24, 2025

@PPR058x 

Het modem zend gewoon een andere WiFi naam uit dan jij verwacht. Door in te loggen op het modem kan je dat zelf controleren en aanpassen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2025

@PPR058x 

Het modem zend gewoon een andere WiFi naam uit dan jij verwacht. Door in te loggen op het modem kan je dat zelf controleren en aanpassen.

Nee, de wifi van de vorige bewoner is nog actief. Dus naam aanpassen zet geen zoden aan de dijk. Ik heb zijn router hier nog staan in doos (komt hij binnenkort nog ophalen) en die naam op de achterkant komt overeen met de naam die ik zie als ik inlog op het IP-adres. Vandaar dat ik het weet.

In mijn KPN app (en de klantenservice bevestigd dit) is mijn abonnement nog niet actief. 

• February 24, 2025

Nee, de wifi van de vorige bewoner is nog actief. Dus naam aanpassen zet geen zoden aan de dijk.

Dat kan je gewoon aanpassen. WiFi of de WiFi naam komt niet bij KPN ofzo. WiFi word uitgezonden door het modem wat bij jouw in huis staat. Of de verbinding nu van KPN vandaan komt of van een andere provider maakt geen bal uit. Zelfs als er überhaupt geen verbinding is heb je nog steeds WiFi en kan je de WiFi naam aanpassen. WiFi staat volledig los van de verbinding vanaf buiten of van je abonnement. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo ​@A.Buma, ik begrijp dus dat jouw gehele internetabonnement nog niet actief is. Dat is erg vervelend! Is er inmiddels meer duidelijkheid over wanneer dit geregeld wordt? Weet je bijvoorbeeld of de oude bewoner het internetabonnement inmiddels opgezegd heeft?