Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

Sinsd 25-6 een aanvraag gedaan om over te stappen van Ziggo naar glasvezel van KPN. Heeft lang geduurd, maar uiteindelijk zou op 29-8 de monteur van KPN netwerk komen. Deze afspraak ging niet door ivm arbeidsongeschiktheid van de monteur.

Nu is er een volgend moment op 29-9 gepland.

Ik begin met toch wel wat zorgen te maken. Ziggo laat weten per 22-9 de internetverbinding te beeindigen. Naar ik hoop wordt dit dan ook later?

Is er zo‘n personeelstekort dat het niet eerder lukt?

 

Groet Bart

Wat moet de monteur van KPN Netwerk nog doen? Moet het glasvezelkastje nog geplaatst worden?


Helemaal zeker weten wij dat ook niet.

Voor zover bekend ligt de glasvezel tot aan de voordeur. En moet van de voordeur naar de meterkast inderdaad het glasvezelkastje aangelegd worden.

Eerder is mondeling aangegeven dat er „grondonderzoek‘ gedaan zou worden. Dat hebben wij niet kunnen waarnemen. En wat de uitkomst hiervan is weten wij niet.

We snappen dat KPN Netwerk en KPN niet direct zelfde organisaties zijn. En dat de aannemers heel druk zijn. Maar ik vind het wel wat zorgwekkend worden.

Heb je tips of suggesties?


Hoi @Bart 2023 . Je hebt je profiel al ingevuld en ik heb even gekeken.

Het lijkt er op dat we nog geen gereed melding van KPNNetwerk hebben.  Zijn moeten dus nog het fysieke netwerk opleveren. 

De nieuwe verwachte datum is 29-9.   Ik zeg met nadruk verwacht want we zijn wel afhankelijk van KPNNetwerk.  

Voor navraag kun je het beste contact zoeken met KPNNetwerk zelf: https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

 


Dank je wel Erwin voor je reactie,

Ik snap dat je voor dit onderdeel van het traject verwijst naar KPNNetwerk.

Zij zijn echter niet makkelijk telefonisch bereikbaar.

Het voelt toch ongemakkelijk nu we wel de apparatuur in huis hebben, maar dus geen fysiek netwerk. Dat is toch anders dan ik me had voorgesteld. Ik hoop dat KPN toch mogelijkheden ziet om dit proces te vergemakkelijken?

Groet Bart


Dat snap ik.  Zo lang die gereed melding er niet komt kan ik niks.  Behalve als de aansluitdatum overschreden wordt.  (dus niet automatisch opgeschoven als KPNNetwerk nog geen seintje heeft gegeven).  Alléén dan kan ik een ticket aanmaken. 


Nou Erwin_

… het vervolg.

Ziggo heeft op 22-9, ondanks de overstapservice van KPN, het internetsignaal afgesloten.

Aardige KPN medewerker aan de lijn die actief probeert mee te denken. Maar geen oplossing heeft. Als tijdelijke oplossing wordt een noodpakket opgestuurd. Maar dat is niet geschikt om vanuit thuis te kunnen werken.

Uiteindelijk toch maar zelf met Ziggo gebeld. Zij hebben tijdelijk het signaal hersteld. 

Dat geeft toch een naar gevoel. Zo heb ik me deze overstap niet voorgesteld.

Ik zou toch willen vragen of iemand van KPN nu actief deze casus kan oppakken. Door in ieder geval met KPN netwerk af te stemmen dat er 29-9 daadwerkelijk een werkende oplossing wordt opgeleverd. En door met Ziggo af te stemmen dat het internet bij hen pas wordt afgesloten als KPN een werkende verbinding heeft gerealiseerd.

 


Oef.  Ik zit nog wat te grasduinen in de technische meldingen van KPNNetwerk.  Disclaimer: ik kan niet álles zien maar er staat ook een verhaal over vervuilde grond.  Dat zijn vaak zaken waar ook de gemeente mee gemoeid is.   Herken jij dit? 


Nee, dat is bij ons niet bekend.

 

Vandaag toch maar zelf telefonisch contact gehad met de planning van KPN Netwerk. Ik vermoed de aannemer. Zij bevestigen 29-9 de afspraak bij ons. Laten we hopen dat het dan ook daadwerkelijk tot een werkend signaal komt.