Skip to main content

Na een vierde mislukte poging om onze glasvezelkabel aangesloten te krijgen in de meterkast (de eerste twee keer omdat de monteurs het te veel werk vonden om de kabel naar binnen te brengen, nu hebben we die zelf naar de meterkast gebracht, maar komen ze gewoon niet opdagen), zou jullie klantenservice een mail sturen naar het bedrijf dat dat zou moeten doen, met een Cc naar ons.

Geen mail ontvangen.

Zonder glasvezel aansluiting, kunnen jullie wel de spullen opsturen,  maar daar heb ik dan niet veel aan.

 

Dus is mijn vraag: wordt dit nog opgelost of moeten we maar afzien van glasvezel en de overstap naar KPN?

Hallo @Belinda013, welkom bij ons op het forum. Het aansluiten van glasvezel gaat niet echt soepel begrijp ik! Is dat het aanleggen van het glasvezelnetwerk zelf, of het aansluiten van een abonnement op die verbinding? Dat zijn namelijk verschillende partijen, het aanleggen van het netwerk en het aansluitpunt in huis doet KPN NetwerkNL, als dat gereed is en er een signaal over wordt geleverd met een abonnement kunnen wij er meer over zeggen. Zou je kunnen toelichten wat de situatie precies is, en ook je forumprofiel volledig invullen zodat ik kan kijken of ik er meer over kan zien?


Hoi Jasper,

Het aansluiten op het glasvezel netwerk lukt niet. De kabel ligt er en die hebben we inmiddels zelf al van buiten naar onze meterkast gebracht omdat de monteurs dat weigerden te doen.

We zijn inmiddels ook zover, na eindeloos doorsturen, dat we weten dat Spitters dit bij ons aan zou moeten sluiten. Zij weigeren echter op dit moment een afspraak te maken ivm het weer. Ze zullen ons wel bellen als ze denken dat dat weer kan. Een eerdere terugbelbelofte zijn ze niet nagekomen, dus ik ben benieuwd. Tussen afspraak 2 en 3 zat meer dan twee maanden. Dus: of ze kunnen nu best een afspraak maken, of ze hebben op heel korte termijn tijd als ze de afspraak inplannen anders lijkt me dit heel vreemd. 
Toen ik inging op het abonnementsaanbod werd me verzekerd, zowel door de verkoper aan de deur, als door degene die me daarna belde, dat KPN voor een afspraak zou zorgen om het glasvezel aan te sluiten. Tot nu toe ben ik alleen maar doorverwezen naar anderen en moet ik het zelf zien te regelen.

Ik heb nu dus mijn abonnement bij KPN geannuleerd. Zonder glasvezel heb ik daar niets aan.

Gelukkig had ik mijn abonnement bij Ziggo nog niet opgezegd, anders zaten we nu in een lastige situatie met dat thuiswerken en online onderwijs.

Gek genoeg lijkt annuleren een stuk gemakkelijker te gaan dan aansluiten. Tenzij straks blijkt dat het abonnementsgeld wel gewoon wordt geïncasseerd. Ik ben benieuwd.

 

 


Jammer dat je het abonnement daarom hebt geannuleerd Belinda. Ik had graag met je meegekeken maar dat lukt niet meer begrijp ik. 

Als het geannuleerd is, en je daar ook een bevestiging van hebt gekregen, zal er niets meer zijn waarvoor abonnementsgeld in rekening gebracht kan worden.Â