Skip to main content

Hallo,

Ik probeer een FritzBox 7581 te vervangen door de 7583 maar de externe lijn is op de 7581 aangesloten door middel van een VDSL stekker en de 7583 heeft een DSL aansluiting waarop deze stekker niet past. Wat te doen?

Mvg, Nico

U bedoelt dat de FritzBox 7581 een rj45 poort had en de FritzBox 7583 nu een rj11 poort heeft?

Dan heeft u gewoon een ander kabeltje nodig tussen IRSA punt en FritzBox. U kunt er ook een verloopje tussen zetten, maar een ander kabeltje is beter.


Dank voor de reactie en de officiële namen van de stekkers, die kende ik niet. De aansluitingen zijn overigens andersom, de 7583 heeft de RJ45 en de 7581 de RJ11.

Helaas komt de kabel waaraan de stekker zit direct uit de muur (uit een opening in de ‘varkenssnuit' van de muuraansluiting op de eerste verdieping; IRSA zit op de begane grond) zodat ik zelf de kabel niet eenvoudig kan vervangen. Inmiddels heb ik een monteur aangevraagd. 


Het stekkertjes system is zo ontworpen dat de kleine stekkers in een grote aansluiting passen.


Het stekkertjes system is zo ontworpen dat de kleine stekkers in een grote aansluiting passen.

Dat lijkt inderdaad te passen. Ik heb even overwogen om dit te proberen, maar was voorzichtig om de contacten op het nieuwe modem niet te beschadigen. Ik wacht wel op de monteur.


De monteur stopt waarschijnlijk ook gewoon het kleine stekkertje in de grote poort. 


 

De monteur stopt waarschijnlijk ook gewoon het kleine stekkertje in de grote poort. 

Dat zou kunnen, maar dat hadden ze dan telefonisch kunnen vertellen.


 

De monteur stopt waarschijnlijk ook gewoon het kleine stekkertje in de grote poort. 

Dat zou kunnen, maar dat hadden ze dan telefonisch kunnen vertellen.

als dat het enige werk gaat zijn , verwacht ik wel kosten


 

De monteur stopt waarschijnlijk ook gewoon het kleine stekkertje in de grote poort. 

Dat zou kunnen, maar dat hadden ze dan telefonisch kunnen vertellen.

Die hebben daar helemaal geen verstand van. Het zijn geen monteurs.


 

De monteur stopt waarschijnlijk ook gewoon het kleine stekkertje in de grote poort. 

Dat zou kunnen, maar dat hadden ze dan telefonisch kunnen vertellen.

Die hebben daar helemaal geen verstand van. Het zijn geen monteurs.

We zullen zien. Ik zie dat er op internet meer mensen zijn die hier bedenkingen bij hebben:

"Like others have said about alignment problems, be mindful of this. The outer edges of the RJ11 cable end are thick plastic and will push the copper connectors in positions 2 and 7 down further then they are supposed to go which can cause a later issue with a RJ45 in it's place.”

https://serverfault.com/questions/32211/are-a-rj11-jack-and-a-rj45-socket-physically-compatible


Beste @Nicoxxx, is er inmiddels een monteur geweest? Heeft deze het op kunnen lossen? Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk opgelost is/wordt!


Hoi Marcia, de monteur is ongeveer drie uur bezig geweest maar heeft het nog niet kunnen oplossen. Voorlopig heb ik een Experia Box V10 te leen, maar ik hoop dat de FritzBox 7583 (of desnoods de oude 7581) t.z.t. alsnog kan worden aangesloten want die hebben meer functies dan de Experia.


Ik hoop ook dat het snel opgelost wordt. Er is vanuit de monteur wel actie uitgezet? Als je nog vragen hebt, bel gerust opnieuw met mijn collega's van de klantenservice!


Ja, de monteur heeft een nieuwe afspraak gemaakt. Er zit wat tijd tussen maar dat komt door mij, ik heb momenteel een ongestoorde verbinding nodig zonder dat ik uren kwijt ben door werk eraan.


De monteur is 3 uur bezig geweest? Waar is die dan zoet mee geweest? Wat heeft die gedaan? Andere kabel? Ander stekkertje? 

Is die FritzBox van u zelf? Of huurt u hem?

Als die FritzBox van u zelf is, dan vermoed ik dat u de monteur wel zelf moet betalen ... 70 euro per uur ...


De nieuwe FritzBox 7583 is mij toegezonden door KPN. De 7581 was ook van KPN/xs4all.

Eerst verloopconnector tussen de kabels, toen nieuwe kabel getrokken vanuit de ISRA kast en kennelijk verder veel softwarematig uitzoekwerk. Wifi werkte met de 7583 FritzBox maar telefonie en bedraad internet niet.


Update: vandaag is de nieuwe Fritzbox geïnstalleerd. Er was kennelijk een probleem met de bekabeling.


Update: vandaag is de nieuwe Fritzbox geïnstalleerd. Er was kennelijk een probleem met de bekabeling.

Dat klinkt hoopvol. Dus nu werkt het allemaal?


So far, so good.


Reageer