Skip to main content

Hi allemaal.
Ik woon in een appartement. In de constructie in het pand hebben wij als bewoners twee meterkasten: één in het huis en één in een centrale ruimte op de etage waar wij wonen. Voor jullie beeld: iedere woning heeft daar een eigen deur waar bijvoorbeeld ook de watermeter zit. Ik wilde graag overstappen naar glasvezel, maar loop tegen het volgende aan. De glasvezelverbinding komt binnen in de meterkast in de centrale ruimte, maar deze is dus zo’n 50 meter van mijn huis af. Daarnaast: ik heb geen stopcontact in die meterkast. Er lopen wel kabels naar mijn woning, maar geen cat5. Zelf even een kabeltje trekken is niet echt een optie, maar kan een monteur mij hierbij helpen? Iemand met ervaringen?

Hmm als ik het even samenvat heeft het dus eigenlijk geen zin om een monteur te laten komen. Heb nu wel een afspraak staan, maar wil de monteur ook eigenlijk ook niet voor niets laten komen. Daar hebben we allebei niet zoveel aan.. 


@NHendriks kan hier het beste op antwoorden, misschien wel laten komen en FTU verplaatsting aanvragen? 


@NHendriks kan hier het beste op antwoorden, misschien wel laten komen en FTU verplaatsting aanvragen? 

Is al meermaals geprobeerd en gaat niet gebeuren.

 

Hmm als ik het even samenvat heeft het dus eigenlijk geen zin om een monteur te laten komen. Heb nu wel een afspraak staan, maar wil de monteur ook eigenlijk ook niet voor niets laten komen. Daar hebben we allebei niet zoveel aan.. 

Voor wanneer staat de installatie gepland? Ik kan kijken of ik zelf langs kan komen. Heeft heel het complex dezelfde postcode? We zijn bezig met een pilot met PoE-injectors en splitters, ik weet niet of die op deze lengte goed werken maar we kunnen het altijd proberen.


Hoi. Ik lees het allemaal met veel belangstelling.  Fijn dat er zo meegedacht wordt en @NHendriks de situatie ter plekke kent.

Nu nog de vraag of de boel ook echt aan de praat komt.  

Mocht mijn hulp nodig zijn, geef maar een gil. 


@NHendriks die staat nu gepland voor de 7e december tussen 10 en 12. Ik durf niet te zeggen of het hele complex dezelfde postcode heeft. Ik heb niet de luxe om lang zonder internet te kunnen (werk veel vanuit huis) dus ben wellicht niet meest handige ‘pilot’ case. 


@NHendriks die staat nu gepland voor de 7e december tussen 10 en 12. Ik durf niet te zeggen of het hele complex dezelfde postcode heeft. Ik heb niet de luxe om lang zonder internet te kunnen (werk veel vanuit huis) dus ben wellicht niet meest handige ‘pilot’ case. 

Ah, dan is zo'n pilot misschien inderdaad niet de meest handige optie. 

 

@Erwin_ het enige wat ik kan bedenken is opvragen bij RTR of er al een proces is voor dit complex. Wat we zien is dat bij bestaande KPN-klanten de aannemer van KPN Netwerk een wandcontactdoos inclusief aardlekautomaat plaatste in deze meterkast om hier het ONT van stroom te voorzien. Bij nieuwe leveringen weet ik eigenlijk niet of daar ondertussen al een proces of iets dergelijks voor is ingericht. RTR zou wel bekend moeten zijn met het complex aangezien er meerdere casussen bij hen terecht zijn gekomen via monteurs.


@NHendriks Weet jij ook over er überhaupt al iemand succesvol op glasvezel is aangesloten in dat complex? 


@NHendriks Weet jij ook over er überhaupt al iemand succesvol op glasvezel is aangesloten in dat complex? 

Meermaals, bij een aantal kon het sowieso omdat die een meterkast in het appartement hebben en bij bestaande klanten op het kopernetwerk is er door de aannemer van KPN Netwerk een wandcontactdoos geplaatst in die centrale meterkast. 


@Peter7657 Ik heb nog helemaal niet naar je gegevens gevraagd. Kun je die in je profiel zetten en mij daarna hier een seintje geven? 


@Erwin_ ik heb de gegevens in mijn profiel gezet :)


Meermaals, bij een aantal kon het sowieso omdat die een meterkast in het appartement hebben en bij bestaande klanten op het kopernetwerk is er door de aannemer van KPN Netwerk een wandcontactdoos geplaatst in die centrale meterkast

 

Ik lees even mee, ben hier ook woonachtig en hetzelfde probleem. Ik heb nu KPN. Als ik je bericht hierboven lees over plaatsing bij bestaande klanten... bedoel je dan als ik KPN al heb dat ze dan wel wat kunnen regelen als de monteur komt? Of is dit te positief gedacht?

 

Gr Marieke


Ik lees even mee, ben hier ook woonachtig en hetzelfde probleem. Ik heb nu KPN. Als ik je bericht hierboven lees over plaatsing bij bestaande klanten... bedoel je dan als ik KPN al heb dat ze dan wel wat kunnen regelen als de monteur komt? Of is dit te positief gedacht?

Goede vraag maar ik durf oprecht niets te zeggen over de huidige situatie aangezien ik al bijna drie maanden geen monteur meer ben. Misschien kan Erwin hier eens navraag over doen. Voor de duidelijkheid, het betreft de IJsvogelpassage in Nijmegen?

 

@Erwin_ ik meen dat Real Time Regie destijds een lijst had met complexe panden waar door verschillende redenen niet geleverd kon worden waar dit complex op staat. Geen idee of er vanuit hen al actie is ondernomen of vanuit KPN Netwerk zelf maar ik gok dat zij hier wel meer over weten.


Het betreft de ijsvogelpassage ja. Dat klopt


misschien kan @Ik_Combineer nog helpen hij was nog wel monteur dacht ik , of heel misschien @Ward_  die is kpn netwerk medewerker


misschien kan @Ik_Combineer nog helpen hij was nog wel monteur dacht ik , of heel misschien @Ward_  die is kpn netwerk medewerker

Ik_Combineer is inderdaad monteur maar aan de andere kant van het land. Ik ben persoonlijk best bekend met de IJsvogelpassage omdat die in mijn gebied lag en ik hier vanuit ons team een tijdje de regie op heb gevoerd tot deze werd overgenomen door een van mijn collega's.


ah dus hij heeft ook geen inzage in de systemen op de locatie van dit probleem


Ik weet ook enkel de “probleemgevallen” in mijn regio, dat is niet hetzelfde maar wel een probleem waardoor zo’n 300+ woningen niet direct konden worden aangesloten. Ook voor deze hoogbouw welke wel eens op dit forum voorbij is gekomen zijn er oplossingen bedacht in samenspraak met KPNNetwerk maar moet er vaak wel eerst een ticket worden aangemaakt.


Ik lees even mee, ben hier ook woonachtig en hetzelfde probleem. Ik heb nu KPN. Als ik je bericht hierboven lees over plaatsing bij bestaande klanten... bedoel je dan als ik KPN al heb dat ze dan wel wat kunnen regelen als de monteur komt? Of is dit te positief gedacht?

Goede vraag maar ik durf oprecht niets te zeggen over de huidige situatie aangezien ik al bijna drie maanden geen monteur meer ben. Misschien kan Erwin hier eens navraag over doen. Voor de duidelijkheid, het betreft de IJsvogelpassage in Nijmegen?

 

@Erwin_ ik meen dat Real Time Regie destijds een lijst had met complexe panden waar door verschillende redenen niet geleverd kon worden waar dit complex op staat. Geen idee of er vanuit hen al actie is ondernomen of vanuit KPN Netwerk zelf maar ik gok dat zij hier wel meer over weten.

Weet ik ook niet maar ik ga wel even op onderzoek uit.  

@MvR87 : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Ik heb mijn profiel aangevuld.


leeg, mag weg


 Nu ik deze foto nog eens bekijk :

 

In die bovenste kast is zeker ruimte voor een extra automaat ( een (paar) ampere is ruiiiim voldoende )
De WCD er vlak naast op de houten achterwand.
Het kan nog wel even een uitdaginkje zijn om de aftak draadjes netjes / juist aan te sluiten.
Maar daar is zeker iets op te verzinnen.
Wie draait die kap er eens even af en maakt een foto.
Dat kan gewoon met spanning er op, echt waar.

== aanvulling ==

Bij nader inzien, via deze link :
https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/d08e3112-16cf-497a-9d18-1806ef97e1d4.jpg
Is de foto wel te vergroten.

( waar zou die gele data kabel uit de meter voor dienen ? )

( waar zou die PVC buis voor dienen ? )


( waar zou die gele data kabel uit de meter voor dienen ? )

 

( waar zou die PVC buis voor dienen ? )

Aardedraad. Gaat naar blokje rechtsonder gasmeter denk ik.

Ik denk niet dat KPN hier een stopcontact gaat plaatsen. Er is namelijk geen groepenverdeling. Het kan wel. Maar dat moet een elektricien doen. Voor een KPN monteur zal dat veel te veel werk zijn de k ik.


( waar zou die PVC buis voor dienen ? )

Aardedraad. Gaat naar blokje rechtsonder gasmeter denk ik.

Ik bedoelde die dikke PVC buis (D50 ?) rechts op de foto.


( waar zou die PVC buis voor dienen ? )

Aardedraad. Gaat naar blokje rechtsonder gasmeter denk ik.

Ik bedoelde die dikke PVC buis (D50 ?) rechts op de foto.

Ow die. Die regenbuis. Daar komt de coaxkabel van UPC uit zo te zien. KPN zal daar ook wel z'n kabeltje door mogen leggen.


Hallo @Nick83 en @KeesYagi die kabel tussen de slimme gasmeter en de slimme stroommeter is om de gasmeter ook uit te kunnen lezen. De nieuwere (gas)meters hebben een sim. waardoor het draadloos gebeurt via OTA.