Skip to main content

Een maand geleden zijn er mensen langs geweest om mijn woning op het glasvezel netwerk aan te sluiten. Omdat er toen niet een bepaald kastje door KPN was geleverd werd dit niet afgemaakt en moest ik contact opnemen met KPN om dit te regelen. Nu een maand en heel veel telefoontjes verder wordt ik nog steeds aan het lijntje gehouden doordat KPN naar de onderaannemer wijst en ze zeggen dat de duur van dit proces normaal is.

 

 

Hallo @Marinus Eigenraam ,

ze zeggen dat de duur van dit proces normaal is.

 

 

En dat is soms ook de praktijk. Dat lezen we hier dagelijks op het forum. Bij mij heeft het hele proces een kleine twee jaar geduurd. Maar uiteindelijk is het goed gekomen. 
 

Lees alle stappen maar eens door: 

 


De aanleg van glasvezel gebeurt door allerlei verschillende aannemers. Iedere aannemer heeft zijn eigen taak. En pas als de ene aannemer klaar is kan de volgende aan de gang. Die heeft dan niet meteen tijd en komt pas een paar weken/maanden later pas. Zo werkt het nu eenmaal. Het kan een langdurig project zijn.

Degene die het kastje binnen in de woning komt plaatsen, die heeft ook echt alleen maar de taak om het kastje binnen in de woning te plaatsen en verder niet. Die maakt het dus niet af ofzo zodat de verbinding meteen werkt. Dat is niet zijn verantwoordelijkheid. 

Bij mij steekt het oranje sprietje al een half jaar naar de voordeur uit de grond. Er is al 6 maanden lang verder niet gebeurd. Het zal mij benieuwen of ik voor de kerst verbinding over glasvezel heb. Ik begin haast te vrezen van niet.


Maffe antwoorden. Als KPN aangeeft dat ze het op een x moment komen installeren ga je er vanuit dat dit zo is. Als klant hoor je niks te weten van onderaannemers, en als het dus zo is dat KPN helemaal niet weet wanneer iets geinstalleerd gaat worden moeten ze dat zeggen. Slechte service


Hi @Marinus Eigenraam, hier in de KPN Community helpen verschillende actieve gebruikers, zoals Noordzee en Nick hierboven, graag anderen op weg. Zodoende heb je deze antwoorden gekregen.

Daarnaast verwijst Noordzee naar ons Kennisbank artikel met meer uitleg over hoe de glasvezelaanleg in zijn werk gaat, heb je 'm nog doorgelezen?


Laat deze community niet de actuele klachten zien?

Volgens mij moeten er nog dagelijks vele aansluitklachten binnen komen, maar zijn hier niet zichtbaar.

Alleen hier in mijn woontoren werken vele KPN glasvezelaansluitingen niet.

Verantwoordelijke ? volgens de KPN woordvoerder de aannemmer die de kabels legt.

Kan volgens hem nog wel maanden duren voor er aan gewerkt gaat worden.

Er is dus maar 1 conclusie: blijven bij je huidige provider !!!


Er is dus maar 1 conclusie: blijven bij je huidige provider !!!

Dat is sowieso vaak het beste. Veel mensen zijn gewoon te ongeduldig. Stappen te vroeg over naar KPN als het netwerk heel nog niet klaar is. Met veel frustratie en teleurstellingen tot gevolg. 

Als je nu bij Ziggo zit: wacht gewoon totdat je zeker weet dat het echt helemaal klaar is. Totdat andere bewoners op glasvezel zitten en dat het goed werkt. En wacht dan voor de veiligheid nog maar een half jaartje ofzo. 


Reageer