Skip to main content

Aansluiting in meterkast lijkt niet op aansluiting op website

  • August 27, 2020
  • 11 reacties
  • 1405 keer bekeken

Ik heb gisteren een volledig pakket aangevraagd. Om nu goed voorbereid te zijn om straks weer te kunnen genieten van internet en tv die het wel doen wilde ik alvast weten waar ik alles straks moet aansluiten. Nu heb ik zelf de afgelopen 11 jaar dat ik hier woon geen vaste aansluiting gehad. In de meterkast heb ik wel twee dikke blauwe gedraaide kabels (met een paar witte en rode kabeltjes). De een houdt op in een vierkant kastje met een PTTstempel, de ander in een ronde. Beide kastjes zijn gesloten en houden daar ook op (ze gaan niet verder mijn woning in).

Ik heb gelezen dat ik de Experiabox middels een stekker op een ethernetaansluiting of een ‘varkenssnuit’ moet aansluiten. Die heb ik dus niet. Wat te doen? Graag advies!

Groet

Bart

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

  • August 27, 2020

Hallo @BartPc , kun je s,v,p, een foto plaatsen van de IS/RA-aansluiting in de meterkast?

Dan kunnen we verder kijken.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2020

Bij deze twee foto’s van de kastjes in de meterkast.

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2020

Ik zie dat je Ziggo hebt. Ben je van plan over te stappen naar KPN? De verschillen (zenders, snelheid internet) voldoende in kaart?

Het vierkante doosje boven de gekleurde kabel is het IS/RA. Die ronde is een doorverbinddoosje.

Zit er niet zoiets in de woonkamer? (kan iets verschillen maar het gaat om die met de gaatjes, de varkenssnuit genaamd)

KPN aansluiting


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2020

Overstap van de week aangevraagd.

Ben klaar met Ziggo, na een groot aantal jaar zonder problemen is het de afgelopen 18 maanden doffe ellende, waarbij er monteurs blijven komen en oplossingen niet werken. Maw al weken groot deel van mijn zenders niet te bekijken,  nauwelijks WiFi etc, etc, etc.

 

Geen kastje in de kamer met de varkenssnuit.


  • August 27, 2020

Hallo @BartPc als je bij de installatie van een ‘gratis monteur’ gebruik kan maken, zou ik dat zeker doen, anders is de aansluiting op de 2e foto je aansluitpunt.

Kun je eens een foto maken van de onderkant en de bovenkant van dat doosje, dan kunnen we zien of daar 1 of meer RJ11-aansluitingen zitten waarop je je modem aan kunt sluiten.

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2020

De gratis installatiemonteur lijkt me hier wel gewenst idd. :relaxed:


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2020

Let op. Die hanteert geen boor. Dus als ie kabels moet trekken dan zelf met de boor erbij wezen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2020

Bovenkant is niets op te zien onderkant volgens mij een ingang

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • August 27, 2020

Let op. Die hanteert geen boor. Dus als ie kabels moet trekken dan zelf met de boor erbij wezen.

Loopt een prachtig buisje van mijn meterkast naar mijn huiskamer, dus dat moet het probleem niet zijn :) 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 27, 2020

Bovenkant is niets op te zien onderkant volgens mij een ingang

 

Dat witte doosje moet vervangen worden door een andere. Dat doet de monteur.


Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Welkom bij KPN @BartPc :-) . Ik zie dat je al vele tips hebt ontvangen. Je kan inderdaad gebruik maken van de installatie door een monteur zodat alles netjes kan worden afgemonteerd. Op deze pagina kun je lezen welke werkzaamheden de monteur verricht. Als je nog vragen hebt laat het dan weten!