Skip to main content

Aansluiting koperaansluiting voor nieuwbouwhuis

• February 19, 2021
  • 6 reacties
  • 325 keer bekeken

Dag,

We hebben samen met 4 anderen een nieuwe woning laten bouwen in het centrum van ons dorp.

Er ligt geen glasvezel, dus we zijn aangewezen op een koperaansluiting. Er ligt een koperleiding (telefoon) vlak voor ons huis. De afstand meterkast naar midden van de weg is 12 meter. 

We willen graag 3 in 1 van KPN

Mijn buurman (2 onder 1 kap) kreeg dat na enkele telefoontjes voor elkaar zonder aansluitkosten.

Ik moest, na telefonisch contact met KPN, een haalbaarheidsonderzoek laten doen en krijg nu een offerte van KPN NetwerkNL uit Amersfoort. Kosten € 726,00 inclusief BTW.

Wat heb ik verkeerd gedaan? Waarom kom ik niet in aanmerking voor gratis aansluiten?

Kan iemand (van KPN) mij hier duidelijkheid over geven?

Dik 1950

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 19, 2021

Stond er vroeger misschien ook een huis? Dat uw buurland gewoon de oude aansluiting gebruikt heeft en u echt een nieuwe aansluiting moet laten maken? Of precies andersom? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2021

Bedankt voor de reactie.

Op de bouw locatie stond voorheen het oude dorpshuis. Dit had als huisnummer 1A.

Het gebouw is gesloopt en de leidingen zijn weggehaald i.v.m. woningbouw.

Ik woon op nummer 1 en mijn buurman op nummer 1A (het nummer van het oude dorpshuis)

Voor hem hebben ze vanaf de weg een nieuwe koperaansluiting gemaakt.

Dit had eerst nog wel wat voeten in de aarde, omdat volgens KPN er geen woning stond, maar een ander gebouw. Maar uiteindelijk is er iemand komen kijken of het wel om een woning ging. (KPN ging uit van de oude situatie) Toen is er toch noch vrij snel een aansluiting gemaakt.

Dit was ook het geval bij de 2 woningen met nieuwe nummers. Ook gratis een aansluiting gemaakt.

Dik 1950

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 19, 2021

Misschien  kan @Ward_ hier iets over zeggen? Die werkt bij KPN Netwerk NL. 

Die andere 2 woningen? Stond daar ook wat eerst? Hebben die nu huis nummers 1b en 1c?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 19, 2021

Ik wacht wel even af.

Dik 1950

Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • February 19, 2021

Ik kan en mag ook alleen nog maar verwijzen naar dat haalbaarheidsonderzoek. Dat is het nieuwbouw beleid voor koper.

Ik denk ook dat het bij 1a wel is gelukt omdat dit adres nog in de administratie stond. En dat gold niet voor het andere huisnummer (denk ik?).

Met andere woorden: het gaat niet om wat er buiten moet gebeuren maar of het een nieuw adres is of niet. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2021

Je verhaal klopt niet (helemaal)

Van de 3 andere woningen hebben er 2 ook een koperaansluiting bij KPN gevraagd en die zijn ook kosteloos aangesloten. Omdat we op een kruising hebben gebouwd staan er 3 woningen aan een andere straat. Alle 3 hebben een nieuw huisnummer. De laatste woning die er al stond heeft nummer 13D.

Die nieuwbouwwoningen hebben nummer 13E, 13F en 13G.

Huis nummer 13E en 13F hebben een koperaansluiting gekregen van KPN. Hier zijn geen kosten voor in rekening gebracht. Nummer 13G heeft een glasvezelaansluiting van Solcon.

Dus het blijft vreemd dat ik € 726,00 moet betalen voor de koperaansluiting.

In een oudere topic las ik dat in eerste instantie aanlegkosten in rekening werden gebracht, maar dat bij aanmelding voor een abonnement bij KPN de kosten van aanleg werden kwijtgescholden.

Bestaat deze regeling nog? Dit zou voor mij ook een oplossing zijn.

Wie weet raad?

Dik 1950