Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb sinds kort (na bericht van KPN) mijn binnenkomende lijn omgezet van koperaansluiting naar glasvezelaansluiting, daarbij heb ik alle stappen gevolgd volgens de aansluithulp van KPN. Het probleem is dat de verbinding wat via een kabel loopt van de modem (meterkast) naar een switch (woonkamer) nu niet meer lijkt te werken. Mijn tv-ontvanger (foutcode 143), Xbox en tv zelf hebben nu geen bekabeld internet meer.

-Modem en al het andere al diverse keren opnieuw opgestart.

-Heb het getest door de switch er tussen uit te halen en hem rechtstreeks op de tv-ontvanger aan te sluiten, maar dan nog krijg ik foutcode 143.

 

Wifi werkt overigens wel gewoon. (heel vreemd)

 

Enige kabel die dus is veranderd is de inkomende lijn in de modem (Experia box V10)

 

Weet iemand waar dit aan kan liggen??

mvg Daniël

 

 

Heeft u al een andere kabel geprobeerd? 


Dus in de meterkast zit de glaskast en de modem @Moon2014en , tussen de glaskast en de WAN-poort van de modem zit een geschikte LAN-kabel en branden dan alle lampjes gewoon groen op de V10 of zit er een rode en/of oranje lampje bij?

Controleer de kabel tussen modem en switch, probeer eens andere LAN-poorten op zowel de modem als de switch.

 


@Nick83  Nee niet geprobeerd, maar als ik hem weer terugzette op de koper aansluiting deed hij het gewoon weer bekabeld. Ligt dus denk ik niet aan die kabel.

@N.N. Yes, glaskast en modem zitten in de meterkast. Kabel tussen glaskast en WAN poort (modem) is de rode kabel die KPN geleverd heeft. Alle lampjes branden groen. Heb wel andere poorten van het modem geprobeerd. Nog niet van de switch, maar lijkt me niet het probleem aangezien ik ook al de switch er tussen uit heb gehaald om te proberen (dus modem rechtstreeks naar tv-ontvanger).

 

Zal nog eens een andere kabel van modem naar switch proberen.

dank voor de antwoorden.

 


@Nick83  Nee niet geprobeerd, maar als ik hem weer terugzette op de koper aansluiting deed hij het gewoon weer bekabeld. Ligt dus denk ik niet aan die kabel.

Dit is heel onlogisch. Probeer ook eens een ander apparaat rechtstreeks op die kabel.

Terugzetten naar koper zou trouwens ook niet kunnen. Zodra je over gaat naar glasvezel word koper meteen afgesloten. Dat is een kwestie van enkele minuten hooguit.

Dus hoe u dit doet vraag ik me ook af. U heeft toch wel de DSL kabel losgetrokken en het modem opnieuw opgestart toen u hem verbonden had met het glasvezelkastje? 


@Nick83 DSL kabel is zeker los, heb ook het modem herstart na aansluiten glasvezel.

Ik vind het ook onlogisch.

Heb ook de TV zelf al geprobeerd. werkt ook niet.

Ik zal vanmiddag als ik thuis ben het nog een keer in zijn geheel opnieuw doen volgens de installatiehulp van KPN en anders ga ik wel bellen.

 

Bedankt voor de hulp.

 


Kabel zit wel in de WAN poort van het modem…met een juiste RJ45 aansluiting en niet een RJ11 van een DSL verbinding


Kabel zit wel in de WAN poort van het modem…met een juiste RJ45 aansluiting en niet een RJ11 van een DSL verbinding

Zoals @Moon2014en eerder schreef, gebruikt hij de meegeleverde rode kabel van KPN, dus de goede


Hoi @Moon2014en dat is inderdaad een vreemd probleem. Heb je dit nog weten te verhelpen? Anders zou ik de hele keten eens spanningsloos maken en opnieuw opstarten. En als dat niet helpt zou je het modem een reset kunnen geven. 


Reageer