Skip to main content

Ik heb voor onze nieuwe woning een KPN Glasvezel-abonnement afgesloten. Nu krijg ik via KPN het overzicht “volg je bestelling” waarin duidelijk wordt dat ik de volgende spullen komende week geleverd krijg: 

1x KPN Box V12 F5358
2x KPN TV+ Box
1x Aansluitpunt MC voor UFTU

Nu staat in hetzelfde overzicht “volg je bestelling” echter ook dat de aansluiting op netwerk pas in maart 2025!! gaat plaatsvinden. En een belletje met KPN leert me dat ik in de tussentijd maar moet aansluiten op koper en dat het niet anders is. Dit terwijl er een glasvezelpunt in de woning is (zelfs onlangs nog verplaatst door KPN voor 300 euro!).

Waarom moet die aansluiting op het netwerk zo lang duren en hoe kan dit versneld worden??

Hi @BenSt en welkom bij de KPN Community! Even dacht ik, maart duurt toch niet zo lang meer? Tot ik het jaartal zag… 
Dat is nog een eindje weg. 😅

Weet je zeker dat het glasvezelpunt in je woning van KPN is? Als wij in de wijk namelijk glasvezel aanleggen dan is dit gratis. 
Wat zie je als je je adres invult op de site van KPN Netwerk? Daar zou informatie moeten staan over wat de huidige status is van je glasvezel en wat de planning is voor de toekomst. 


Als ik op die site mijn postcode en huisnr invul dan staat er: “goed nieuws! Op jouw adres is glasvezel aanwezig’ en op het adres zelf zit ook een wit vierkant doosje van KPN waar op staat “glasvezelaansluitpunt”, een FTU glasvezelpunt…


In onze wijk is Glaspoort vandaag ook begonnen en volgens de kpn bestelstatus wordt glasvezel over een week of 3 in mijn straat aangelegd. Maar kpn sluit ook hier pas in maart/april 2025 aan. Blijkbaar zit er erg veel vertraging op de lijn tussen Glaspoort en kpn. 


Dat lijkt inderdaad een punt van ons te zijn. Dan is het afwachten tot glasvezel geactiveerd wordt bij jou en dat kan soms even duren. Een doorlooptijd heb ik niet, dat hangt heel erg af van de netwerkbeheerder en de onderaannemers die de activatie uitvoeren. Ik heb geen inzage in die planning helaas. 🙃

Hopelijk heb je in de tussentijd wel diensten via je huidige provider. Mocht je willen dat ik nog meekijk, wil je dan je forumprofiel nog aanvullen en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik kijken wat ik kan achterhalen. 


KPN heeft zijn administratie niet op orde. Monteur kwam vandaag langs en de glasvezel aansluitving werkt gewoon


Gelukkig. Fijn dat alles toch werkt! Heel veel plezier met je diensten en maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst ergens vragen over hebt!