Skip to main content

Beste KPN,

Wij hebben begin dit jaar een huis gekocht in pijnacker. Nu is er in de woonkamer een aansluiting waar in de kruipruimte een rood,wit,blauwe op aangesloten is. Deze kabel is in een soort specie in de kruipruimt vast gezet en kan niet worden verplaatst, zie foto 1/2. Nu is deze positie niet gewenst. En willen wij graag de aansluiting in de meterkast hebben. In de meterkast heeft ook de lokale provider (SKP) een glasvezel aansluiting gerealiseerd (zie foto 3). Wij willen graag toekomstig een abbonement bij jullie. Wat moeten we nu doen? Moeten wij zelf die kabel verlengen en verleggen tot aan de meterkast? Of gebruiken jullie het glasvezelnet van de lokale provider? Graag reactie.

 

Mvg Patrick S.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

Kabel in de woonkamer los maken, dan in de kruipruimte voorzichtig terug trekken naar beneden. En vervolgens richting meterkast leggen. Daarbij zal die mogenlijk verlengt moet worden.

KPN zal hoogstwaarschijnlijk op dat glasvezel nooit gaan leveren.


Hallo @Patrick010 , persoonlijk zou ik voor de glasvezel gaan, dat is de toekomst. Als KPN via die glasvezel niet kan leveren is dat jammer, kies dan voor een provider die wèl over glasvezel kan leveren.

Wil je toch bij KPN controleer dan eerst welke snelheid leverbaar is, een moderne wijkkast levert ongeveer 100 Mbit/s, ik zou bij xDSL niet voor minder gaan.

 


Hallo@Patrick010 Dank voor je bericht hier! Je kunt hier zelf checken wat wij aan maximale snelheid kunnen leveren op je nieuwe adres. Als je dat aanspreekt kun je het één en ander gewoon laten zitten. Onze installatiemonteur zal ter plekke het één en ander in orde maken en als er meerwerk of extra kosten achter weg komen, dan zal dat eerst met jou worden kortgesloten. Via glasvezel zullen we denk ik niet gaan leveren, als daar een andere provider actief is. Als dat wel zo is kun je dat hier ook zien. Via glasvezel zul je uiteraard de meeste stabiele verbinding hebben én als je voor glasvezel kiest heb je de kabels die je nu op de foto hebt gezet überhaupt niet nodig. 


Reageer