Skip to main content
Antwoord

Aansluitingskastje glasvezel reutelt

• June 22, 2025
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

Sinds twee dagen geeft aansluingskastje glasvezel geluid, alsof er een verbinding tot stand moet komen.

Wat is hiervan de oorzaak? Hoe is dit te verhelpen?

Aansluiting is driekwart jaar geleden aangelegd. Het is verschrikkelijk storend.

Uitzetten zou een verkeerde optie zijn, omdat alle media, zoals de 'vaste' telefoon dan ook niet meer werkt. In herinnering dat vroeger bij stroomuitval de vaste telefoon altijd bleef werken.

Beste antwoord door Diva2008

Hoi Arjan,

Jouw bericht lees ik nu. Ik had alle stekkers van het stroom afgehaald en het kastje uitgezet. Niets bleek te helpen. Met aansluiting is niets aan de hand. Dat is gecheckt door een collega van je.

Het geluid bleef maar aanhouden. Uiteindelijk heb ik een van de vele adapters - die je allemaal nodig hebt - te verplaatsen in de stekkerdoos was het geluid verdwenen.

Blijkbaar interfereren die dingen met elkaar.

Nu al twee uur vrij van het gereutel.

Ga ervanuit dat het probleem hiermee is opgelost.

Groet

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 22, 2025

Hiervoor kan je het beste even morgen bellen met de klantenservice 0800-0402. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Diva2008. Welkom op de KPN Community! Ik kan mij voorstellen dat het behoorlijk irritant kan worden, zo'n terugkerend geluid uit het glasvezelkastje. 

Merk je ook iets in je verbinding qua uitval? Of doet je internet en tv het nog wel goed? Wat in ieder geval geen kwaad kan is om het glasvezelkastje even opnieuw op te starten. Misschien helpt dat. Zorg er voor dat de stroom er 2 minuten vanaf is en dan kun je dat weer herstellen. 

Mocht dat niet helpen, dan zit er niets anders op dan even telefonisch contact met ons op te nemen. Dan kunnen mijn collega's samen met je op zoek naar een oplossing hiervoor. Maak dan een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • June 23, 2025

Hoi Arjan,

Jouw bericht lees ik nu. Ik had alle stekkers van het stroom afgehaald en het kastje uitgezet. Niets bleek te helpen. Met aansluiting is niets aan de hand. Dat is gecheckt door een collega van je.

Het geluid bleef maar aanhouden. Uiteindelijk heb ik een van de vele adapters - die je allemaal nodig hebt - te verplaatsen in de stekkerdoos was het geluid verdwenen.

Blijkbaar interfereren die dingen met elkaar.

Nu al twee uur vrij van het gereutel.

Ga ervanuit dat het probleem hiermee is opgelost.

Groet

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik ben blij dat je uiteindelijk de oorzaak hebt gevonden en kunnen oplossen. Hier hebben mensen in de toekomst misschien ook nog wat aan, dus dank dat je het kwam melden!