Skip to main content
Vandaag heb ik mijn Telfort Internet + bellen omgezet naar KPN Compleet. De aansluitdatum is 22 augustus. Precies over 14 dagen. Ik heb gezegd afstand te doen van mijn recht van annuleren. Ik wil namelijk zo snel mogelijk mijn nieuwe aansluiting; moet er zijn uiterlijk 19 augustus ivm met een huurovk van mijn huis. Nu lijkt het of de periode dat ik moet wachten toch overeenkomt met de periode van het recht van annuleren. Is dit juist en zo ja kan ik dit oplossen met een zakelijke aansluiting?
Hallo @Papenburghlaan , bij een online overeenkomst is er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen, daar valt niet aan te tornen.

Theoretisch zou je nu je bestelling kunnen annuleren en in de winkel een overeenkomst afsluiten, die kan in de regel sneller opgeleverd worden omdat je dan geen verplichte bedenktijd hebt.
Goedemiddag @Papenburghlaan, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Helaas moet ik Jan hierin een beetje corrigeren, ik heb het nog even nagevraagd bij een (recent) oud-winkelmedewerker hier op de vloer. Alleen als je los een mobiel toestel koopt in de KPN winkel zie je af van de optie om het retour te sturen (eenmaal geopend). Bij internet (en of televisie) heb je altijd 14 dagen bedenktijd, dat is wettelijk vastgesteld. Echter, die 14 dagen bedenktijd hebben niks te maken met de ingangsdatum. We hebben nu eenmaal tijd nodig om je bestelling administratief in orde te maken maar ook om de lijn gereed te maken en bepaalde dingen te checken. Normaliter staat er 2-3 weken voor, wat overeenkomt met bovenstaande verhaal.



Je zou bij onze zakelijke afdeling kunnen navragen of zij sneller kunnen aansluiten, daar heb ik helaas geen zicht op. Je kan ze bereiken via 0800-0403 of het zakelijke Forum.

Reageer