Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb een bestelling geplaatst voor glasvezel in ons nieuwe huis. Ik loop tegen twee problemen aan:

  1. Het lukt niet om de aanvraagstatus te zien. KPN vraagt om mijn klantnummer om aan mijn KPN ID te koppelen. Dit klantnummer staat echter nergens, ook niet in het mailtje waar KPN naar verwijst. Ik heb enkel een aanvraagnummer, beginnend met een S. 
  2. Ik ben een beetje argwanend of de glasvezelaansluiting goed werkt. De vorige bewoner had de Genexis om een of andere reden van de muur gehaald en ik heb zelf ergens een stroomadapter vandaan moeten halen. Ik heb de router al ontvangen en aangesloten. Is het mogelijk dat KPN van een afstand controleert of de glasvezelverbinding correct werkt? 
    Als er iets mis is aan het Genexiskastje wil ik dat graag zsm weten ivm de noodzaak van thuiswerken.

Bovenstaande problemen hebben met elkaar te maken want zonder de aanvraag te kunnen koppelen kan ik ook geen monteur in laten plannen mocht dat nodig zijn.

 

Je klantnummer staat op de factuur @ESKA42 en via www.kpn.com/storingen kun je een controle op de verbinding laten doen, zorg dan wel dat de KPN-modem aangesloten is op de glasvezelkast.

 


Bedankt voor je reactie @Nomen Nominandum . Maar bij die url kom ik weer bij mijn kpn id uit. En met onderstaande foutmelding. Het klantnummer heb ik niet ontvangen in de contractbevestiging en heb ook nog geen factuur gehad.

Goh, ik zou bijna uitkijken naar een factuur van kpn 🤣

 

 


Hi @ESKA42, wat raar dat je geen klantnummer in je bevestiging hebt staan, dat is wel de bedoeling 🤔

Wat betreft je 2e punt, wil ik je aanraden om contact op te nemen met onze telefonische klantenservice via 0800 - 0402. Mijn collega's kunnen dan samen met jou dingen testen en uitsluiten en eventueel een monteur aansturen voor het herstel van je aansluiting! Dat je zelf een ‘vreemde’ stroomadapter aan hebt gesloten, is bijvoorbeeld al niet de bedoeling (niet dat jij daar wat fout hebt gedaan hoor!)


Dag Maja,

 

Punt 1 mbt de aanvraagstatus is uiteindelijk opgelost doordat we uiteindelijk een bericht van KPN kregen dat we een monteur konden inplannen. Toen kregen we ook eindelijk een klantnummer. Sindsdien konden we de aanvraag volgen. Eerder was het mij onbekend dat er een monteur zou komen en hoe we dat zouden inplannen. 

Punt 2 had deels te maken met het feit dat ik niet wist dat er een monteur ingepland zou worden (zie punt 1). Met een monteur weet ik dat het goed komt omdat die ook het glasvezelkastje kan vervangen. 

Hierin kan de KPN dus zeker wat verbeteren. We wilden internet geregeld hebben voor thuiswerken. KPN stuurde echter niet de benodigde informatie waardoor we onnodig in het ongewis bleven.

Dus KPN: graag klantnummer sturen bij nieuwe aanvragen.


Ah, heel fijn dat het nu wat duidelijker is @ESKA42, bedankt dat je het nog even laat weten!

En het klantnummer hoort direct in de bevestiging te staan, dat dit bij jou niet zo was is gelukkig dus niet normaal. Heb er niet echt een verklaring voor dat hij ontbrak 🙁