Skip to main content

Voor onze nieuwbouwwoning die in mei dit jaar is opgeleverd, heb ik in maart alvast glasvezelabonnement aangevraagd. Ik ben voor KPN gegaan, vanwege de betrouwbaarheid, de prijs en de kwaliteit. De bedoeling was dat wij thuis internet zouden hebben als de verbouwing klaar was, ergens in juli. Nou, eind juli hadden we nog geen internet. 

KPN klantenservice verwees mij naar KPN Netwerk, omdat zij verantwoordelijk zijn voor de aanleg in nieuwe wijken. Men vertelde me daar dat de (bouw)aannemer de werkzaamheden niet heeft afgemeld en er geen signaal was. Installatiepakket leveren, kon dus niet. Maand gewacht, met noodpakket. Aannemer gaf eind augustus aan, desgevraagd aan dat de werkzaamheden reeds zijn afgemeld. KPN en KPN Netwerk misschien wel 50 keer gebeld met de vraag wanneer ik mijn pakket kan verwachten. Je wordt van de kast naar de muur gestuurd. Als reden geeft men aan dat er geen aansluiting is in mijn woning. Die is er sinds de oplevering. Of ze geven aan dat er geen signaal is in de woning, Fiber nog wat is geweest en die stelde vast dat er signaal is. Nogmaals contact opgenomen met KPN Netwerk en tijdens het gesprek is mijn aanvraag van maart geannulleerd. Medewerker wilde op die manier een nieuwe aanvraag in systeem zetten met een installatiedatum op korte termijn. Nou, hele aanvraag was weg. Opnieuw contact opgenomen en er is een nieuwe aanvraag erin gezet per 31-08. Oude aanvraag was gewoon weg en wie het gedaan heeft, weet men niet. Hierover ga ik klacht indienen.

Nu ben ik sinds 2 maanden wekelijks aan het bellen met alle KPN klantenservicessen en men verwijst naar elkaar. KPN Netwerk geeft nu aan klaar te zijn en het bij Provider ligt. Provider weet van niks. Intussen kwam ik er van de week achter dat de buren (ook woonachtig sinds mei) wel werkende modem in huis hebben. Ik word er misselijk van ondertussen.

Gisteren weer contact opgenomen met KPN, 50 minuten in de wacht, toen kon mevrouw mij niet helpen, ik moest KPN Provider hebben. KPN Netwerk gebeld, uur in de wacht. Ik heb gewoon paar lampen opgehangen in huis in de tussen tijd. Lang verhaal kort, gisteren is mij uiteindelijk toegezegd dat er een ticket aangemaakt zou worden met daarin de info wanneer mijn pakket komt. Ik zou het ook zien in de app. Nou ik zie echt niks.

Even los van alle frustraties en ergernissen, ik wil heel graag weten, waarom KPN liegt, klanten letterlijk aan de lijn houdt en je behandeld wordt alsof je niks voorstelt? Hebben jullie genoeg klanten om van te leven dat jullie er niks meer om geven? Het vertrouwen in KPN is gewoon weg. Ik denk dat ik naar Odido ga. Die levert wel alles binnen 2 dagen (ervaring mee).

Ik heb niet alles kunnen beschrijven van de gang van zaken, maar het is echt te zot voor woorden. Je kan bij KPN geen kant op. Je komt er niet doorheen.

Zo jammer!

Vandaag weer gebeld met Provider. Je wordt er niet blij van. Ik heb mijn aanvraag geannuleerd en ga naar de concurrent helaas.

Ik had graag KPN gezien, maar die heeft mij niet nodig. 


Het verdient allemaal geen schoonheidsprijs @Yuxel. Er gaat gewoon teveel mis. Jammer dat je het hier niet eerder hebt gemeld. Hier gebeurt nog wel eens een wonder dankzij een medewerker van kpnnetwerk die hier ook aktief is. Maar dat heeft nu niet meer zoveel zin. Een moderater gaat hier binnenkort reageren. 


Vandaag heeft een dame, ene Ingrid van backoffice mij gebeld. Ik had al alles geannuleerd en abo. bij de concurrent geplaatst. Dame van backoffice ging mij netjes uitleggen waar het fout ging. Mijn aanvraag kwam kennelijk niet door en bleef tussen systemen van verschillende units circuleren. Het is niemand opgevallen. Dame van backoffice kwam er achter na een postcodecheck n.a.v. een melding van mijn buurvrouw. Zij had ongeveer hetzelfde probleem.

Gelukkig wist Ingrid een oplossing en later is het door ene Joris (ook een nette man) in gang gezet en morgen komt een monteur e.e.a. installeren. Zal het het hele vervelende gebeuren dan toch ophouden morgen?

Ik hoop het!

To be continued...


Vandaag is een monteur geweest en die heeft alles aangesloten. Er was geen signaal en er moest in de hoofdkast naar mijn woning toe een patch gedaan worden. Gelukkig kon hij dat doen.

Alles werkt! Eindelijk klaar met dit gezeur. Nu internet optimaliseren. Wifi is niet overal even goed en bekabeld haal ik boven (zolder) max 500Mb. Eens kijken de volgende dagen.


Beste, wij zitten momenteel is hetzelfde schuitje maar dan met meerdere uit de wijk. @Joep1965 wie van de kpn netwerk kan ons helpen? We zijn ondertussen radeloos en geven het nog een week. Dan zijn wij er ook klaar mee. Niet alleen wij, zo’n beetje de 75% van de nieuwbouw. Dan andere 25% hebben wel internet. Alles is aanwezig maar zijn te beroerd om het op te lossen voor hun klanten. 
 

hopelijk kunnen jullie ons helpen!

met vriendelijke groet,

Nick Voskamp 


Reageer