Skip to main content

Beste forumleden,

 

Ik heb heb zon 4/5 weken geleden een abonnement bij Kpn afgesloten voor glasvezel, omdat dat in de wijk ligt waar ik net heen ben verhuisd. Nu kreeg ik bericht waarin stond dat vanaf 18 augustus de aansluiting zou werken. Nu blijkt dat er nog geen glasvezelaansluitpunt in de woning zit maar alleen een losse oranje kabel in de meter kast die naar een dat punt zou moeten gaan. Heb al meerdere keren deze week aan de telefoon gehangen om te vragen wanneer er dan een aansluiting zou worden geplaats voor het glasvezel. Nu is mij verteld dat dit nog 4 weken kan duren voor er een monteur kan komen om deze aan te leggen. Nu is mijn vraag is er ook een mogelijkheid om toch TV te laten werken zonder dat glasvezelaansluitpunt? Anders moet ik Kpn gaan bellen of zij een voorlopige oplossing hebben maar dat verwacht ik niet.

 

Ik woon pas sinds kort op mezelf heb ook nog vrij weinig verstand van zaken als het om zulke dingen gaat.

Alvast bedankt voor degene die wat meer duidelijkheid kan scheppen!

 

Groet,

 

Thibo

Vrijwel zeker wordt je tijdelijk op de koperverbindinding aangesloten tot glasvezel opgeleverd is. Ik neem aan dat er wel een koperaansluiting is?


Hoe ziet deze koperverbinding er ongeveer uit? En waar zou ik deze kunnen vinden?


Dit zou hem moeten zijn denk ik?


We doen het even anders. Wat zegt deze site over de te behalen op jouw adres? https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen idm


 


Hallo @Thibo de oranje glasvezelkabel hangt los in de meterkast zeg je, dus niet afgewerkt als volgt?

 

 


De aansluiting op je foto is het niet. Waarschijnlijk zit de aansluiting in de meterkast.  Hoe dan ook er is ook koper op jouw adres. De monteur gaat die wel vinden.


Dat klopt. Toen ik heb gebeld naar de klantenservice zeiden ze ook dat er een hele tijd geleden al een monteur aan de deur had gestaan maar dat er niemand open zou hebben gedaan. Maar verder hebben ze hier dan ook geen moeite meer voor gedaan om een andere keer terug te komen lijkt het.


De enige aansluiting in de meterkast die ik kan vinden is deze.

 


Maar die koperverbinding is alleen voor ontvangen van TV neem ik aan? Niet voor het internet?


Is voor internet en tv. Als ik jou was zou ik morgen de netwerkbeheerder bellen. Die moet de aansluiting maken in de meterkast. Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


Hallo @Thibo , dat rechter punt op de foto is het KPN ISRA-punt en daar sluit je je modem op aan via de DSL-kabel en de TV sluit je weer aan met de LAN-kabel op 1 van de 4 poorten.

 


@Joep1965 Ik zal morgen zeker gaan bellen en hopen dat er snel iemand beschikbaar is om dat aansluitpunt te komen maken. Bedankt voor je reacties!


@JanD in dat rechter punt zit al een stekker die verbonden is met dat kastje ernaast. Er zit ook maar een aansluitpunt in het rechter kastje. Vanaf de meterkast naar mijn TV ga ik het nu helaas ook niet redden de kabels zijn te kort.

 


@JanD in dat rechter punt zit al een stekker die verbonden is met dat kastje ernaast. Er zit ook maar een aansluitpunt in het rechter kastje. Vanaf de meterkast naar mijn TV ga ik het nu helaas ook niet redden de kabels zijn te kort.

 

Hallo @Thibo , dan moet je even kijken waar die grijze kabel die uit dat linker kastje komt en door de links mantelbuis gaat, uitkomt, meestal in de woonkamer met een aansluiting zoals onderstaand:

moderne aansluiting

 

of:

oudere aansluiting

 


@JanD de tweede aansluiting die je stuurde zit inderdaad in mijn woonkamer. Ik heb daar alleen geen kabels voor. Zijn deze nog te koop?

 


@JanD de tweede aansluiting die je stuurde zit inderdaad in mijn woonkamer. Ik heb daar alleen geen kabels voor. Zijn deze nog te koop?

 

Hallo @Thibo als je een nieuwe klant bent heb je o.a. een modem, tv-decoder en alle aansluitmaterialen gekregen ongeveer 1 week voor de opleverdatum, daar moet alles bij zitten. Inderdaad, alles is los te koop, maar zou dus niet nodig hoeven te zijn.

De stekker die in dat aansluitipunt moet,  zie onder, zou ook bij het pakket moeten zitten.

 


@JanD deze stekker zit er helaas niet bij. Dit zijn de kabels die erbij zaten.

En de tv aan een coax kabel aansluiten is geen optie?

 


Hallo @Thibo , als je tevens een abo hebt bij de lokale kabelboer zoals Ziggo bijvoorbeeld, wel, anders niet.

Welk modem heb je ontvangen?

Je kunt dan zo'n stekker bij een DHZ-zaak halen en die zwarte kabel met de groene stekkertjes zou je kunnen gebruiken om de stekker op het modem via de DSL-aansluiting aan te sluiten.

Die zwarte kabel is eigenlijk om je vaste telefoon aan te sluiten.

Je zou wel even bij KPN kunnen controleren of je abo dan wel alvast actief is gemaakt op de koperlijn, anders ben je nig druk voor niks.

 

 


@JanD Dus als ik zon stekker zou kunnen regelen moet het in principe werken?

Als modem heb ik een KPN box 12 ontvangen.


@JanD Dus als ik zon stekker zou kunnen regelen moet het in principe werken?

Als modem heb ik een KPN box 12 ontvangen.

Hallo @Thibo , inderdaad, zie ook mijn voorlaatste reactie.


Hoi @Thibo , jouw aansluitpakket met de rode netwerkkabel ziet er uit als een glasvezelpakket, dat ervan uitgaat dat jij een aangesloten glasvezel hebt volgens de foto uit mijn eerdere reactie.

Ik hoop dat dit geen verdere vertraging betekent voor jouw aansluiting op KPN internet.
Hopelijk kan je via KPN NetwerkNL de glasvezel alsnog snel aangesloten krijgen.


@JanD dat zou heel mooi zijn. En hoe check ik of ze de koperlijn actief hebben gemaakt?


@JanD dat zou heel mooi zijn. En hoe check ik of ze de koperlijn actief hebben gemaakt?

Modem aansluiten.


@RBxx dit is inderdaad een glasvezelpakket. Ik ga morgen KPN bellen voor wanneer zij een afspraak kunnen inplannen met een monteur.