Skip to main content

Ik heb al langer last van af en toe wegvallend internet. ik heb hier nu een monitor op gezet en het gebeurt dagelijks. Soms meerdere malen per dag. als ik toevallig beneden zit zi ik het superwifipunt dan ook knipperen.
Ik heb de probleem oplosser al doorlopen, die gaat uiteindelijk het modem terug zetten naar de factory defaults. dan gaat het weer even een paar dagen goed en begint het weer.​​​​​

 

Ben het helemaal met je eens. Het gewoon een bende. Ik ben 18 september overgestapt maar het heeft nog geen dag goed gewerkt.

Contact opnemen heeft weinig zin want ze resetten het modum naar fabrieksinstellingen en dan gaat het een beetje maar wanneer de computer even in de wacht gaat stopt alles.

dan moet alles opnieuw opgestart worden en hopelijk komt het internet dan bij.

Puinzooi niet anders. vanuit KPN nauwelijks constructieve hulp. beetje pappen en nathouden.

ga het contract dan ook opzeggen.

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Hoi @Zwackhalen, welkom op het forum! Jammer te lezen dat jouw internet niet optimaal werkt. Kun je iets meer toelichten over wat er precies niet goed werkt? Je noemt dat als de computer in de wacht gaat, alles stopt, en alles opnieuw opgestart moet worden. Wat bedoel je in deze beide gevallen met alles?

Valt de wifi uit, valt ook bekabeld internet uit, wat doen de lampjes op je modem tijdens zo'n uitval? Als je een glasvezelaansluiting hebt, zie je daar ook dingen veranderen in de lampjes?

We helpen graag, maar dan is er wel wast meer informatie nodig :)


De wifi werkt geen probleem. Het probleem zit in de bekabelde aansluiting op de computer. ik heb geen glasvezel. Wanneer ik de computer in de “slaapstand” zet en alles stil komt te liggen, daarna bij het opstarten geeft de computer de melding ”geen internet” Het wereldbolletje blijft staan.

Daarna via probleem oplosser weer de verbinding herstellen. Dikwijls lukt dit. Wanneer dit langer duurt komt de melding: herstellen mislukt controleer de configuratie.

Ik ben helaas van een generatie dat ik daar weinig inzicht in heb. Alles moet gewoon werken. 

 

goed dat jullie reageren want ik ben in de fase terecht gekomen van opzeggen.

ik hoor het graag.


Dank je voor de toelichting, @Zwackhalen. Dit is een probleem met je computer. Ik vermoed dat er een stukje energiebeheer bezig is die je netwerkkaart uitzet bij slaapstand. En dat deze niet automatisch weer aangaat als je de computer weer wakker maakt. Kun je mij vertellen welke versie van Windows of Mac je gebruikt?


Beste,

mijn PC is uitgerust met Windows 11. 

ik zag zojuist dat er een melding was waarbij werd aangegeven dat updates niet meer konden verwerkt worden.

de meldingen bij het op starten zijn: internet heeft geen geldig IP configuratie, netwerkkaart ongeldig dynamisch IP adres

zou dit de storing kunnen zijn?

toch vreemd want met het internet van Delta via de glasvezel kabel had ik geen problemen.

voorheen zat ik ook bij KPN en had ik ook geen problemen vandaar dat ik weer terug ben gekomen.

laat maar weten wat het is.


Die foutmelding wil zeggen dat je computer geen verbinding kan maken met het modem. En dus ook geen IP-adres van het modem kan krijgen. 

Wil je de volgende stappen eens uitvoeren:

  1. Klik met de rechtermuisknop het startmenu en kies instellingen
  2. Kies links voor netwerk & internet
  3. Klik, in het midden helemaal onderaan, op geavanceerde netwerkinstellingen
  4. Klik op ethernet, er vouwt een menu open
  5. Onderaan staat ‘meer adapter opties’ klik op de bewerken-knop daarachter
  6. Er verschijnt een pop-up. Klik in die pop-up op Configureren.
  7. Er verschijnt een nieuw venster, ga daar naar het meest rechtse tabblad, energiebeheer (of een term die daarop lijkt)
  8. Verwijder het vinkje voor ‘de computer toestaan dit apparaat uit te zetten om energie te besparen
  9. Bevestig met ok, en herstart je computer even

Ik verwacht dat je dan, bij het gebruik van de slaapstand, geen problemen meer hebt.