Skip to main content

Ik heb mijn abbo verhoogd van 50 naar 100 Mbs. Ik had 42 mbs volgens speeditest en nu, na de verhoging naar 100 Mbs, nog steeds 42 Mbs volgens speedtest ( laptop ) bekabeld verbonden met Experiabix V10a.

Ik heb verbinding via dsl, wellicht is een aanpassing nodig ?  KPN-app geeft als abbo 100 Mbs. Die app vertikt het trouwens om een speediest uit te voeren ( oeps, er gaat iets fout-melding). Ik betaal nu voor iers wat ik niet heb gekregen ( wanprestatie volgens het Burgerlijk Wetboek ).  

Ik word er moe van, heb her abbo verhoogd, met 22 superwifipunten omdat ik mij ergerde aan de snelheid, maar helaas.....

Heb je je router al wel even een restart gegeven? Dat is vaak nodig. Zo ja, probeer dat nog een keer maar hou ‘m dan even echt 5 minuten van het stroom. En dus echt alles wat met je netwerk te maken heeft: ook switches en andere dingen indien je die gebruikt.

Eventueel zou je als dit niet werkt de Experiabox kunnen resetten naar fabrieksinstellingen.


Bedankt voor uw reactie maar volgens KPN ligt het aan de koperdraad die deze beperking heeft. Dus een duurder abbo voor Jan met de korte achternaam. Wachten op glasvezel maar dar kan nog wel een halfjaartje duren. Niet blij !!!!


Bij DSL is altijd sprake van snelheid “tot” een bepaald maximum. Als het goed is wordt de te bereiken snelheid bij het afsluiten van een abonnement vermeld. Een abonnement met een hogere snelheid dan wat er genoemd wordt is inderdaad zinloos.

Punt is of u kunt aantonen dat er bij de verhoging stond dat meer dan 42Mbps. aangeboden werd. Als dat aangegeven is, is er echt geen sprake van wanprestatie. Als u 2 broden bij de bakker koopt en er maar 1 nodig hebt, kan de bakker dat ook niet weten.

Kortom; wat werd er aangegeven toen u de verhoging aanvroeg? Wat staat er in het contract?


Beste Ernst-Jan,

Leuk verhaal van de bakker. Stel dat ik 2 broden bestel bij de bakker. Ik kom ze ophalen en de bakker legt 1 brood op de toonbank en zegt: "Mijn oventje kan geen 2 broden aan maar u moet er wel 2 betalen want die heeft u besteld." Vindt u dat dan niet op zijn minst een beetje raar ? Ik wel !

Grtz Bert


Hallo @Bert 3ssen als je bij kpn.com nu eens doet alsof je een nieuwe klant bent en een pseudo-bestelling doet, wat geeft KPN dan aan wat er op jouw adres beschikbaar is?


Beste Jan, is een idee maar ga ik niet doen. Glasvezel komt eraan, 1e kwartaal 2024. In mijn contract staat inderdaad eegens max 50 Mbs haalbaar. Ik zie het volgend jaar wel weer bij de verlenging van mijn contract.

Grtz en bedankt !

Bert


Beste Ernst-Jan,

Leuk verhaal van de bakker. Stel dat ik 2 broden bestel bij de bakker. Ik kom ze ophalen en de bakker legt 1 brood op de toonbank en zegt: "Mijn oventje kan geen 2 broden aan maar u moet er wel 2 betalen want die heeft u besteld." Vindt u dat dan niet op zijn minst een beetje raar ? Ik wel !

Grtz Bert

Maar de vraag is dus of de bakker - in dit geval KPN - aangegeven heeft bij de bestelling dat hij maar 1 brood (lees: 42 Mbps.) kan bakken. Als dat zo is - en op die vraag geeft u geen antwoord - dan is ook de koper in de fout gegaan.


Hand in eigen boezem. Ik belde over traag en niet dekkend wifi. Daarna ging het over superwifi ( besteld), kpnpluspakket, Combvoordeel ( heb ook 2 mobiels op Kpn), filmpakket, ESPN  en nog meer. Er is idd tussendoor ook gezegd dat de snelheid niet veel zou verhogen totdat ik glasvezel heb. Ik laat het rusted, ik eet voorlopig wel droog brood 😥


Hallo @Ernst-Jan en @ikheetjeff , zullen we even met de pet rondgaan of een voedselpakket sturen voor de ‘arme’ @Bert 3ssen .😢

Hallo @Bert 3ssen je kunt ook een paar ‘overbodige’ pakketten de deur uit doen en teruggaan naar basis-internet, tv en telefoon, kun je daar weer beleg op brood van kopen.😎

Als je glasvezel krijgt t.z.t. wordt de downloadsnelheid ook niet anders, alleen stabieler, maar wel wordt de uploadsnelheid gelijkgetrokken met de downloadsnelheid.

 


Jippie ! Een voedselpakket !  Nog nooit gehad en hoop ik ook zo te houden na 48 jaar gewerkt te hebben.

Mijn abbo is wel verhoogd naar 100 mbs dus met glasvezel gaat het gelukkig wel omhoog ( toch ?).

Inderdaad, diverse extras kunnen eraf maar ze zijn toch wel prettig dus ik laat het zo.

Het is 18.00 uur nu dus ik ga aan tafel, lekker luxe eten namelijk macaroni ! Dat droge brood eten komt vast wel nadat er een nieuw kabinet is.

Grtz Bert