Skip to main content

Vanmorgen ben ik bot afgesloten, nadat ik als nieuwe klant vrijdag ben aangesloten.

Vrijdag is bij mij internet aangelegd waar ik absoluut niet tevreden over ben.

Een grote rommel van kabels, en 4 uur werk door 2 monteurs terwijl het een " Plug en Play moet zijn.

Er was mij 100 mb belooft en het resultaat is...32.53 volgens speedtest.

Gelijk in de telefoon geklommen en alles geannuleerd. Inmiddels was mijn oude provider geannuleerd door KPN terwijl deze nog even zou worden open gehouden.

Maandag ochtend zie ik dat de eerste factuur is afgeschreven. 

Maandagochtend zie ik ook een mail verschijnen dat het internet per direct wordt afgesloten.

Ik heb nu niks meer..de klanten service zegt niks meer te kunnen doen,aar na lang aandringen wordt toch nog geprobeerd " Spoed en Herstel" in te schakelen. Maar dat kan wel 3 dagen duren.

Daar zit ik dan met mijn nieuwe abbo van de KPN

Helemaal niks en betaald!

Wie helpt mij?

U heeft dat toch zelf over u heen geroepen lijkt me. Zodra bij kpn de verbinding aktief is gaat er, als u gebruik maakt van de overstapservice, onmiddellijk een seintje naar de vorige provider en die stopt dan ook meteen. Maar u heeft bij kpn het abonnement stopgezet en dat stopt dan ook. Vrijwel zeker moet er een nieuwe order ingelegd worden en daar zit een wachtijd aan.  U zal tzt een credit ontvangen over de dagen waar u geen verbinding meer had.


Wat een vriendelijk antwoord van U.

U hakt waarschijnlijk vaak met dit bijltje dat U alles zo weet.

Dit is voor mij de eerste keer dat ik verander van provider in 20 jaar.

Ook is het mij niet bekend dat een provider van alles belooft en niks waarmaakt.

Daarom ik ben nooit te oud om te leren 😏


Was de vorige provider Ziggo? Ga daar dan maar weer snel naar terug.

100 mbit is het laagste abonnement bij KPN. Maar over de telefoonlijn is er absoluut geen garantie dat deze snelheid ook gehaald kan worden. 


Nee , het was Online. 

Maar KPN heeft het een paar uur na oplevering , tegen de afspraak in, al doorgestuurd naar online.

Het klopt wat U zegt, ik had gerekend op 70 mb. Maar dat het op mijn adres niet mogelijk was max 50 heb ik niet gezien in de overstap service.

Dan was ik zeker niet overgestapt.

Maar ja de 38mb die ik nu kreeg was net de druppel. Dat was iets meer dan mijn oude provider.  Dus weer terug naar Online gaat ook weer een tijd duren, ik moet  het hele traject weer opnieuw afleggen met wachttijden en bedenktijd.


Online moet wel gestopt, anders had kpn niet kunnen leveren over dezelfde koperlijn. Dus nog even 'samen' kon niet. 

Voor sneller internet is uw enige optie momenteel de coax provider. In 80 % van de adressen Ziggo. 

Als pairbonding niet mogelijk is kan kpn niet meer leveren dan de andere providers op de koperlijn. 


Hoi @Hans van Voren. Wat een vervelende situatie. Goed om te lezen dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met onze klantenservice. Ik hoop dat mijn collega's bij Spoed en herstel de mogelijkheid hebben om de verbinding z.s.m. te herstellen. 🤞🏼


Met het mes op de keel ...moet ik helaas weer in zee gaan met KPN internet omdat ik anders 2 weken zonder internet zit als ik mij weer aanmeld bij  een andere provider

Helaas hebben  jouw collega's  3 dagen nodig om de knop van uit naar aan te draaien terwijl alles al aangesloten is. B.d.w. het afsluiten was in 1 seconden gebeurt. ...…

Maar niet getreurd, ondanks dat ik alle apparatuur al in huis heb, en is aangesloten, krijg ik vandaag weer een nieuwe zending apparatuur van KPN toegezonden. Misschien kan ik het wel op marktplaats kwijt 🤔


Met het mes op de keel ...moet ik helaas weer in zee gaan met KPN internet omdat ik anders 2 weken zonder internet zit als ik mij weer aanmeld bij  een andere provider

Helaas hebben  jouw collega's  3 dagen nodig om de knop van uit naar aan te draaien terwijl alles al aangesloten is. B.d.w. het afsluiten was in 1 seconden gebeurt. ...…

Maar niet getreurd, ondanks dat ik alle apparatuur al in huis heb, en is aangesloten, krijg ik vandaag weer een nieuwe zending apparatuur van KPN toegezonden. Misschien kan ik het wel op marktplaats kwijt 🤔

Er zal een verzoek en een doos komen om de bij het eerste abonnement ontvangen apparatuur terug te zenden. U hebt die apparatuur namelijk in bruikleen. Op MP zetten is dus diefstal.

Ik begrijp weinig van uw verhaal. U neemt een abonnement op koper op 1 lijn. Uiteraard kunnen daar niet 2 providers op leveren dus als KPN werkt, gaat Online er af. En vervolgens zegt u KPN op. Dat kan per direct omdat u in de 14 dagen opzegtermijn zit. Dus dat gebeurt dan ook direct. Dat was toch te verwachten?

En er is geen sprake van even een knop omzetten en u hebt weer internet, door de leverstraat gaat nu weer gewoon een nieuwe order. Dat duurt weer een paar dagen, de normale orderverwerving, krediet controle, apparatuur verzenden etc.

Spoed en herstel zal weinig kunnen doen omdat u nu geen klant meer bent in de systemen.

Echt enige issue is dat u minder snelheid hebt dan u verwachtte. Helaas is het bij VDSL altijd “tot” een bepaalde snelheid en zijn er geen garanties.


U heeft hele maal gelijk, maar adverteren met 100 mb en pluggen play installatie...is niet juist als er maar 32 mb geleverd wordt en installeren 4 uur duurt door 2 monteurs terwijl alles al 25 jaar perfect liep.. 😏


U heeft hele maal gelijk, maar adverteren met 100 mb en pluggen play installatie...is niet juist als er maar 32 mb geleverd wordt en installeren 4 uur duurt door 2 monteurs terwijl alles al 25 jaar perfect liep.. 😏

100 Mbps. is het minimale abonnement tegenwoordig en daar staat bij “tot”. En als Online dan rond de 32 Mbps. gaf, dan is dat gewoon voor deze koperlijn met deze afstand tot deze centrale het maximum. Ik zit 2 km. van de centrale en ik heb 17 Mbps.

Kijk maar als ik bij KPN.com kies voor het minimale abonnement:

 


TOT 100 Mbps.

Wat is nu exact het probleem met die 4 uur? Het werkte daarna dus hebben ze goed werk opgeleverd. 

Woont u in buitengebied? Dan is Sneller Internet BuitenGebied via 4G misschien aan te vragen. Dat is gratis. Bij mij levert dat 60/18 op ten opzichte van 17/2 VDSL.


Vindt U dat ?

Als het standaard " Plug en Play ,,' is  dan een is 4 uur installeren geen p en p zou ik zeggen.

Maar ik zal U de rest besparen hoe het er uitzag na de installatie

 

 

 


Vindt U dat ?

Als het standaard " Plug en Play ,,' is  dan een is 4 uur installeren geen p en p zou ik zeggen.

Maar ik zal U de rest besparen hoe het er uitzag na de installatie

 

 

 

Als Online werkte op die koperlijn dan is 4 uur wel erg lang. Wat is er dan allemaal nodig geweest? Aansluiting verlegd of zo? En als de aanleg schade gemaakt heeft o.i.d. dan kunt u een klacht indienen, dan wordt het opgepakt.

 


Had u bij Online een hogere snelheid? Leverde die over glasvezel van Delta ofzo? Of E-fiber?

Bij de overstapservice word de oude provider meteen opgezegd zodra er bij de nieuwe provider verbinding is. Dat kan niet anders, dat hoort zo. Zo word voorkomendat er dubbel betaald moet worden. Dat is het doel van de overstapservice.

Een klant die dat niet wil, die een overlap wil hebben, die moet dan geen gebruik maken van de overstapservice. Want de overstapservice heeft juist als doel zo'n overlap te voorkomen. 


Had u bij Online een hogere snelheid? Leverde die over glasvezel van Delta ofzo? Of E-fiber?

Bij de overstapservice word de oude provider meteen opgezegd zodra er bij de nieuwe provider verbinding is. Dat kan niet anders, dat hoort zo. Zo word voorkomendat er dubbel betaald moet worden. Dat is het doel van de overstapservice.

Een klant die dat niet wil, die een overlap wil hebben, die moet dan geen gebruik maken van de overstapservice. Want de overstapservice heeft juist als doel zo'n overlap te voorkomen. 

De heer van Vooren schreef al: “Maar ja de 38mb die ik nu kreeg was net de druppel. Dat was iets meer dan mijn oude provider.”

Dus!

En overlap op dezelfde lijn kan technisch niet. Er kunnen niet twee aanbieders tegelijk signaal bieden. Is dus puur een administratieve zaak. Zonder overstapservice raak je ook de oude aanbieder kwijt uiteraard maar moet je het zelf regelen, zodra die partij de lijn vrij geeft zet KPN er signaal op.