Skip to main content

Hallo,

 

Op 24 augustus zou mijn glasvezel internet abonnement bij kpn ingaan. In de mijnKPN app kon ik alle bestelstatus stappen mooi volgen tot het moment dat er een afspraak gemaakt kon worden met de monteur. Echter het is na bijna 2 maanden nog steeds niet mogelijk om een monteur in te plannen (de boodschap: ‘Op dit moment kan je nog geen monteur inplannen. Probeer het later opnieuw’). Na enige tijd ben ik gaan bellen met kpn netwerk, wat het oponthoud hier in was en de dame aan de lijn kwam tot de conclusie dat er een status in hun systeem niet goed staat. Als deze verzet zou worden, zou er een afspraak gemaakt kunnen worden en kan het hele proces verder. Ze heeft hiervoor een verzoek ingediend bij de backoffice om de status te verzetten. Na enkele weken was dit nog steeds niet gebeurd. De volgende medewerker die ik aan de lijn kreeg, heeft de prioriteit hiervoor verhoogd. Na een paar weken, nog niks. De medewerker daarna beloofde mij dat ze de persoon van de backoffice die hiervoor verantwoordelijk was, persoonlijk zou aanspreken om dit op te pakken en dat het dan binnen een paar dagen geregeld zou zijn. U raadt het al, er is nog steeds niks veranderd. Degene die ik daarna sprak wilde sowieso geen enkele actie meer uitzetten om het voor elkaar te krijgen dat die status gewijzigd werd. Goed te weten is, is dat de glasvezel al is aangelegd in mijn straat. De monteur zou moeten langskomen om het in huis aan te sluiten.

Mijn vraag is, waarom duurt het zo lang om een statusje te wijzigen en waarom loopt het hele proces hierop vast? Want zolang die status blijft staan, kan er geen afspraak worden ingepland zoals ik het begrijp. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, want kpn de provider kan er volgens de klantenservice ook niets aan doen. De front-office van kpn netwerk kan ook alleen maar boodschappen en meldingen doorgeven en verder niets concreets. 

Wat moet ik nog doen om eindelijk van de diensten van mijn abonnement gebruik te maken?

 

Bij voorbaat dank.

 

@wawb Welkom op het forum. 

Een erg irritante situatie waar je in zit met KPN Netwerk. Het klopt inderdaad dat wij altijd moeten wachten tot de status bij KPN Netwerk kloppend is.

Tot die tijd is er namelijk geen aansluiting op je adres en kunnen we dus ook geen diensten leveren. 

Wat ook klopt is dat KPN als provider het proces bij KPN Netwerk niet kan versnellen. 

Wat ik wel graag wil uitzoeken is of het mogelijk is om op een andere manier een signaal naar hen te sturen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Hallo @Rutger_ ,

Dank voor je reactie, excuses voor mijn late. Ik had nog hoop dat goed zou komen, maar de situatie is juist verslechterd. Ondertussen weer een paar keer telefonisch contact gehad met de klantenservice nadat ik een mail ontving dat mijn combi voordelen stop gezet zouden worden, omdat er een KPN Thuis abonnement is opgezegd of geannuleerd (niet door mij). Ik word gelokt met een korting en vervolgens word me die weer afgenomen omdat KPN faalt om een dienst te leveren. De medewerker aan de telefoon verzekerde mij dat de korting niet zou stoppen en dat ik anders het verschil teruggestort zou krijgen. Verwachtend dat het hiermee opgelost zou zijn, heb ik het zo gelaten. Tevens werd mij verteld dat de aansluiting er voor juni!! volgend jaar zou zijn en de kortingen tot die tijd ook door zouden lopen. Nu krijg ik echter de factuur van mijn sim only abbo zonder de kortingen. Weer gebeld en de medewerker die ik nu aan de lijn kreeg, zegt dat er over mijn vorige telefoontje helemaal niks in het systeem staat. Het is toch belachelijk hoe dit gaat? De communicatie is om te huilen. Ik vind het heus niet erg als ik nog even op die aansluiting moet wachten, maar je kunt niet zomaar de voorwaarden veranderen waarop ik dit abonnement ben aangegaan en eenzijdig de helft van het abonnement opzeggen. Dit zijn valse voorwendselen. En volgens de wetgeving kan ik mijn telefoon abbo kostenloos opzeggen als er iets in het pakket verandert wat ik zou afnemen. In principe wil ik gewoon glasvezel ook al duurt het lang, maar als dit betekent dat ik nu de korting niet krijg waar ik bij het lid worden mee lekker gemaakt werd, zeg ik liever gewoon op. Een klant binnenhalen met mooie kortingen en vervolgens zelf eenzijdig een deel opzeggen waardoor de korting vervalt en de klant toch aan een 2-jarig abonnement vast zit, is natuurlijk gewoon oplichting.

Alvast dank voor je reactie.

 

 


PS: mijn profiel is ingevuld