Hallo,
Op 24 augustus zou mijn glasvezel internet abonnement bij kpn ingaan. In de mijnKPN app kon ik alle bestelstatus stappen mooi volgen tot het moment dat er een afspraak gemaakt kon worden met de monteur. Echter het is na bijna 2 maanden nog steeds niet mogelijk om een monteur in te plannen (de boodschap: ‘Op dit moment kan je nog geen monteur inplannen. Probeer het later opnieuw’). Na enige tijd ben ik gaan bellen met kpn netwerk, wat het oponthoud hier in was en de dame aan de lijn kwam tot de conclusie dat er een status in hun systeem niet goed staat. Als deze verzet zou worden, zou er een afspraak gemaakt kunnen worden en kan het hele proces verder. Ze heeft hiervoor een verzoek ingediend bij de backoffice om de status te verzetten. Na enkele weken was dit nog steeds niet gebeurd. De volgende medewerker die ik aan de lijn kreeg, heeft de prioriteit hiervoor verhoogd. Na een paar weken, nog niks. De medewerker daarna beloofde mij dat ze de persoon van de backoffice die hiervoor verantwoordelijk was, persoonlijk zou aanspreken om dit op te pakken en dat het dan binnen een paar dagen geregeld zou zijn. U raadt het al, er is nog steeds niks veranderd. Degene die ik daarna sprak wilde sowieso geen enkele actie meer uitzetten om het voor elkaar te krijgen dat die status gewijzigd werd. Goed te weten is, is dat de glasvezel al is aangelegd in mijn straat. De monteur zou moeten langskomen om het in huis aan te sluiten.
Mijn vraag is, waarom duurt het zo lang om een statusje te wijzigen en waarom loopt het hele proces hierop vast? Want zolang die status blijft staan, kan er geen afspraak worden ingepland zoals ik het begrijp. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd, want kpn de provider kan er volgens de klantenservice ook niets aan doen. De front-office van kpn netwerk kan ook alleen maar boodschappen en meldingen doorgeven en verder niets concreets.
Wat moet ik nog doen om eindelijk van de diensten van mijn abonnement gebruik te maken?
Bij voorbaat dank.