Skip to main content

Hallo,

Omdat ik gratis Spotify Premium had en ik dit niet online kon omzetten naar Spotify Family, moest ik bellen naar klantenservice.

Na een en ander geregeld te hebben, krijg ik nieuwe apparatuur toegezonden en moet ik alle apparatuur vervangen.

De installatiedatum is verstreken en alles werkt (op het nieuwe contract) na reboot van huidige modem. Nieuwe apparatuur is nog onderweg met Post NL.

Maar is dat nu echt nodig om te vervangen of stuur ik gewoon dezelfde zending met retourlabel terug. Ik gebruik het modem van KPN niet, maar de Fritz!Box.

Het abonnement op Spotify is nog steeds Premium, want omzetting duurt een maand 😜

Groeten, Marco

Hallo @Mels Bergmans ,

Je oude apparaten (KPN-modem en eventueel de TV-ontvanger) terugsturen. Het is niet verplicht om jouw nieuwe modem te gaan gebruiken. De Fritzbox dus laten staan. 

Niet de nieuwe apparatuur terugsturen, want dan gaat het mis met de administratie bij KPN. 


Je bent niet verplicht om nieuwe apparatuur te installeren als de oude goed werkt. 

Je fritzbox kan gewoon blijven hangen in jou meterkast of woonkamer. 

Het is wel raadzaam om het nieuwe apparatuur van KPN te bewaren en alleen te gebruiken als je storing heb. En over spotify omzetten kun je beter op de site van spotify gaan kijken over het omzetten van jouw spotify abonnement. 


Hallo Frans,

Bedankt voor jouw reactie. Op de site van Spotify staat:

Jouw abonnement is gekoppeld aan onze partner KPN/XS4ALL. Benader KPN/XS4ALL voor vragen over je abonnement.

Dus ik moet wachten, minimaal een maand. Het huidige abonnement moest ik opzeggen en een nieuwe afsluiten vanwege upgrade naar Spotify Family. Apart dat het zo lang duurt bij zowel Spotify / KPN om wat gevraagd wordt uit te voeren.

Een maand wachttijd is niet meer van deze tijd. Misschien kunnen de moderators na 1 of 2 dagen even kijken of ze het proces kunnen versnellen bij het KPN Backoffice team. Al mijn gegevens staan in mijn profiel.

Alvast bedankt en alvast fijne jaarwisseling toegewenst.

Groeten, Marco


@Mels Bergmans Dat is natuurlijk erg vervelend. Dit is helaas een automatisch proces en ik kan dit op dit moment niet versnellen. Je zal helaas even moeten wachten tot de systemen van KPN gesynchroniseerd zijn met die van Spotify.  


Hallo Remco,

Ik heb Spotify Family rechtstreeks bij Spotify afgenomen.

Alle Spotify via KPN heb ik geannuleerd.

Groeten, Marco


Hallo,

Oude apparatuur moet binnen twee weken terug gestuurd worden. Hiervoor zou ik een retourlabel krijgen.

Je raadt het al. Geen retourlabel ontvangen. Spotify premium staat overigens ook nog aan op het oude abonnement.

Moet ik er zelf achteraan? Weer een half uur in de wacht. Ik heb niet eens gevraagd om nieuwe apparatuur. En waar het om te doen was, dat werkt nog steeds niet.

Groeten,  Marco


Ik zou dan toch even bellen met 0800-0402 Mels dan zetten ze dat voor je op een rij en sturen ze je ook een retourdoos op Mels.