Skip to main content

Ik zit met een probleem en kom er niet uit met de klantenservice. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en zit nu helemaal vast. 

Mijn probleem is als volgt:
Ik ben sinds oktober 2022 klant bij jullie. Afgelopen september ben ik verhuisd. Graag wilde ik jullie meenemen naar mijn nieuwe adres. Echter konden jullie daar niet leveren. Vandaar dat ik helaas genoodzaakt ben, met een gegronde reden, mijn contract vroegtijdig te beëindigen. De huidige looptijd is tot april 2025. 

Ik heb mijn bewijslast opgestuurd. Voor de eerste keer op 3 oktober. De eerste keer is deze afgewezen. Op 16 oktober heb ik de correcte bewijslast opgestuurd. Helaas ontving ik geen bevestiging meer. 

De afgelopen weken heb ik regelmatig gebeld. Het zou gemiddeld 2,5 week duren. 
Afgelopen zondag kreeg ik de bevestiging dat mijn abonnement opgezegd is. Maar pas per 18 april 2025. 

Steeds als ik contact opneem met de klantenservice moet ik mijn verhaal opnieuw doen en wordt er gezegd dat mijn abonnement gewoon is opgezegd. Het probleem wordt niet erkent. 

Dan is er nog een probleem. Want de nieuwe bewoner van mijn vorige appartement kan geen nieuw abonnement afnemen, omdat de aansluiting nog niet is vrij gegeven. Hij wil graag bij jullie klant worden, maar zit nu al bijna 3 weken zonder internet en tv. 

Ik weet niet meer welke stappen ik moet ondernemen. Ik kom niet verder. Mijn mails worden niet behandeld. Er wordt meerdere keren een terugbel afspraak ingepland, maar niet nagekomen en ik heb een koper die nu in mijn nek hijgt, omdat KPN hem vertelt, dat ik de opzegging nog niet in orde heb gemaakt. 

Als jij de Experiabox en tv ontvangers in de woning achter gelaten hebt, dan kan de nieuwe bewoner daar gewoon gratis gebruik van maken. Scheelt wat gehijg in je nek 😉

En dan betaal ik €70,- + kosten voor mijn nieuwe abonnement? Dacht het niet. 

Als die bewoner ook kpn wil dan kun je een contractovername doen. Moet je wel de kpn spullen nog niet hebben teruggestuurd, want dan wordt het een "pietsie” lastiger. Al kan het dan alsnog. Helaas krijgt ie bij een contractovername niet het “nieuwe klanten cadeau”.

Maar ja, als jij je nieuwe adres als verhuisadres hebt opgegeven en dat adres staat niet in de kpn administratie voor glas of koper dan zou je abonnement sowieso beëindigd moeten worden volgens mij. En zou het oude adres dus allang vrij moeten zijn.

Dit kan niet via een kpn moderator op het forum geregeld worden, maar zij kunnen wel de weg wijzen naar de juiste afdeling hiervoor. Dat is kennelijk in alle keren bellen nog niet gebeurd. Ik weet de namen van alle afdelingen ook niet, dus:

Even wachten  op een van de moderators hier. Die komen meestal met max 48 uur tegenwoordig. 

Als die bewoner ook kpn wil dan kun je een contractovername doen. Moet je wel de kpn spullen nog niet hebben teruggestuurd, want dan wordt het een "pietsie” lastiger. Al kan het dan alsnog. Helaas krijgt ie bij een contractovername niet het “nieuwe klanten cadeau”.

Maar ja, als jij je nieuwe adres als verhuisadres hebt opgegeven en dat adres staat niet in de kpn administratie voor glas of koper dan zou je abonnement sowieso beëindigd moeten worden volgens mij. En zou het oude adres dus allang vrij moeten zijn.

Dit kan niet via een kpn moderator op het forum geregeld worden, maar zij kunnen wel de weg wijzen naar de juiste afdeling hiervoor. Dat is kennelijk in alle keren bellen nog niet gebeurd. Ik weet de namen van alle afdelingen ook niet, dus:

Even wachten  op een van de moderators hier. Die komen meestal met max 48 uur tegenwoordig. 

Helaas gaat de nieuwe bewoner niet akkoord met hogere maandlasten. Hij kan nu of een welkomscadeau ontvangen, of hoge korting. Hij wil dus niet mijn huidige maandbedrag mee overnemen. Helaas. 

ben benieuwd welke weg ik nu op wordt gestuurd. Heb al zoveel verschillende afdelingen gesproken 😅

Uiteraard moet jij zo snel mogelijk van dat abonnement af zien te komen. Maar zolang dat niet lukt betaal je het toch.

Uiteraard moet jij zo snel mogelijk van dat abonnement af zien te komen. Maar zolang dat niet lukt betaal je het toch.

Maar dan kunnen ze toch zien dat er gebruik van wordt gemaakt? In mijn bewijslast staat mijn verhuisdatum, dus als het goed is krijg ik alles wat ik na die datum teveel heb betaald, terug. 

Nou... KPN en geld terug krijgen, dat zijn geen vrienden…

De nieuwe bewoner kan ook op marktplaats een Experiabox aanschaffen en aansluiten. Dat hou jij niet tegen 🙃

Je weet zeker dat er op je nieuwe adres echt geen KPN beschikbaar is? Volgens de homepage van KPN is het ook echt niet beschikbaar als je een abonnement probeert aan te vragen? 

En ook niet komt? Er loopt geen glasvezel project ofzo?

De nieuwe bewoner kan ook op marktplaats een Experiabox aanschaffen en aansluiten. Dat hou jij niet tegen 🙃

Je weet zeker dat er op je nieuwe adres echt geen KPN beschikbaar is? Volgens de homepage van KPN is het ook echt niet beschikbaar als je een abonnement probeert aan te vragen? 

KPN heeft in juli, toen ik mijn verhuizing door wilde geven, aangegeven dat dit niet geregeld kon worden, omdat er geen aansluiting is en er voorlopig ook geen gaat komen. Zij hebben toen aangegeven dat ik mijn abonnement op kon zeggen, mits ik de juiste bewijslast kon aanleveren. En nu zijn we hier…

Goedemorgen @LotteBlom98, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community, al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder fraai :(

Teleurstellend om te lezen dat je niet bent teruggebeld terwijl je een belafspraak had ingepland. Mijn advies in dit geval zou zijn om zo snel mogelijk in contact te komen met de afdeling die verantwoordelijk is voor opzeggingen & annuleringen. Als jij ons belt op het gratis nummer 0800 0402 en vervolgens inspreekt dat je belt inzake een opzegging, dan kom je direct uit bij deze afdeling. Zij moeten jou hier verder mee kunnen helpen! Laat je ons weten wat daar uit is gekomen?

Goedemorgen @LotteBlom98, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community, al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder fraai :(

Teleurstellend om te lezen dat je niet bent teruggebeld terwijl je een belafspraak had ingepland. Mijn advies in dit geval zou zijn om zo snel mogelijk in contact te komen met de afdeling die verantwoordelijk is voor opzeggingen & annuleringen. Als jij ons belt op het gratis nummer 0800 0402 en vervolgens inspreekt dat je belt inzake een opzegging, dan kom je direct uit bij deze afdeling. Zij moeten jou hier verder mee kunnen helpen! Laat je ons weten wat daar uit is gekomen?

Helaas heb ik de afgelopen week al 5x met dit nummer gebeld. Er wordt van alles beloofd, maar niks gedaan (voor mijn gevoel). Ze zeggen dat ik een nieuwe mail moet sturen (waar dan vervolgens weer 2,5 week wachttijd op zit - zonder bevestiging dat het überhaupt goed is aangekomen) of de medewerker gaat er zelf achteraan, zonder dus terug te bellen. Kom niet echt verder dus. 

@LotteBlom98 Het staat in de algemene voorwaarden duidelijk:

13.2 Tussentijds opzeggen
De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

• Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

De klantenservice en ook de moderatoren hier sturen jou van van de muur naar het kastje. Neem een advocaat en blokkeer vanaf de verhuistermijn de automatische incasso. Je hoef geen bewijs te leveren als KPN op de nieuwe adres niet kan aanbieden, KPN weet van zelfs op welke adres ze hun dienst kan leveren.

Hoi @LotteBlom98 

Vervelende situatie is dit.
Maar het forum kan geen opzeggingen doen, je zult echt nog een keer moeten bellen en vraag naar de afdeling opzegging.

Hoi @LotteBlom98 

Maar het forum kan geen opzeggingen doen, je zult echt nog een keer moeten bellen en vraag naar de afdeling opzegging.

Denk dat het weinig zin heeft na 5 keer bellen..

@LotteBlom98
De enige weg is nog via deze link vrees ik, je zal dan binnen twee werkdagen gebeld worden door de juiste afdeling die vaak wat meer kunnen dan de gewone klantenservice: Linkje

Je zegt dat de eerste keer was afgewezen, hadden ze erbij verteld wat de reden van afwijzing was ?

Hoi @LotteBlom98 

Denk dat het weinig zin heeft na 5 keer bellen..

@LotteBlom98
De enige weg is nog via deze link vrees ik, je zal dan binnen twee werkdagen gebeld worden door de juiste afdeling die vaak wat meer kunnen dan de gewone klantenservice: Linkje

Je zegt dat de eerste keer was afgewezen, hadden ze erbij verteld wat de reden van afwijzing was ?

Ik had geen officieel document bij de gemeente opgevraagd. Ik had een standaard bevestiging van inschrijving van de gemeente ontvangen en deze opgestuurd. 

Dat heb je inmiddels wel gedaan ? Dan gewoon opnieuw indienen, moet het goed komen lijkt me.

Dat heb je inmiddels wel gedaan ? Dan gewoon opnieuw indienen, moet het goed komen lijkt me.

Dat heb ik de 16e opnieuw ingediend. Afgelopen zondag kreeg ik de bevestiging dat mijn abonnement is opgezegd, maar pas per 18 april 2025. De eigenlijke looptijd van mijn contract. 

Dat heb ik de 16e opnieuw ingediend. Afgelopen zondag kreeg ik de bevestiging dat mijn abonnement is opgezegd, maar pas per 18 april 2025. De eigenlijke looptijd van mijn contract. 

Dan zou ik toch even het formalier invullen die ik in de link heb gezet, als het goed is wordt je zaak dan even wat beter bekeken en wordt je gebeld. Ik zou niet zomaar incasso's blokkeren zoals @TDN adviseert. Je kan jezelf hiermee in serieuze problemen storten zoals op BKR lijsten. Om hier weer vanaf te komen brengt bakken ellende met zich mee. Mocht dit allemaal niet werken, zal je naar je rechtsbijstand moeten stappen vrees ik.

Je kan jezelf hiermee in serieuze problemen storten zoals op BKR lijsten. Om hier weer vanaf te komen brengt bakken ellende met zich mee.

Daarom schreef ik "Neem een advocaat”. Een onterechte registratie bij BKR of Preventel moet KPN op zijn kosten verwijderen, desnoods via een rechtbank, het brengt alleen maar meer kosten voor KPN.

@LotteBlom98 Let op dat je de factuur moet vooruit betalen, dus b.v. op 01.11.2024 verhuisd, dan moet je de volle maand November betalen, pas dan (factuur datum) mag de de automatische incasso blokkeren

Hoi @LotteBlom98 :)

Hierboven werd het advies gegeven om de facturen te storneren of om de incasso's te blokkeren maar dat is niet wat we vanuit KPN aanraden.

Het bewijs dat de afdeling in kwestie nodig heeft zijn het Uittreksel BRP (basisregistratie personen), dat is een bewijs dat je inwoner bent van de desbetreffende gemeente en een bewijs van uitschrijving van je (oude) gemeente. Waar heb je dit de vorige keer precies heen gestuurd?

Mijn advies is om hiervoor een belafspraak in te plannen zodat het vanuit daar meteen (weer) kan worden opgepakt.

Vandaag weer contact gehad, nadat ik zelf maar weer heb gebeld. Zeer onvriendelijk te woord gestaan. Medewerker drukte mij weg aan het eind van het gesprek.  

mijn mail van 16 oktober, 4 en 5 november komen niet aan. Ook nu ik de mail 6x opnieuw heb verstuurd naar opzeggen@kpn.com komt er niks aan. Geen bevestiging. Dus die opzegging…. Hoe gaat die nu nog goed doorkomen? 

Net met een ander mailadres gemaild. Nu krijg ik wel een bevestiging. Hebben ze mijn mailadres geblokkeerd?? Dit is heel vreemd. Nu gaat de looptijd van 14 dagen weer opnieuw beginnen. Joepie! 

Reageer