Hallo allemaal,
Wij hebben thuis een abonnement van 1 gb/s maar komen we verre van de snelheid waar we voor betalen. Wanneer ik in de woonkamer zit, haal ik 150 mb/s. Tegen het modem aan (met mijn mobiel) zit ik rond de 600 mb/s en wanneer ik 1 verdieping naar boven loop daalt het al gauw naar 50-60 mb/s. Ik kan mij niet voorstellen waar mijn zusje last van heeft op zolder.
Ik heb al diverse malen met KPN telefonisch contact opgenomen. Zo hebben we meerdere keren instellingen aangepast, hard resets toegepast en een modem swap. Niets heeft geholpen. Nu bel ik zojuist nogmaals dat het niet heeft gewerkt en nu wordt er verteld dat ik zelf een monteur afspraak moet gaan inplannen wat 70 euro kost, terwijl het probleem niet bij ons ligt. Bovendien gaf de vorige telefoniste aan dat dit kosteloos zou zijn omdat het probleem aan KPN’s kant lag.
Voorheen nooit problemen gehad met KPN, ookal zijn we begin 2023 pas overgestapt. Toen haalde ik makkelijk 300 mb (of zelfs meer) op de eerste verdieping, terwijl ik nu verre van zit…
Ik betaal 50 p/m, terwijl ik er 5 euro uithaal. Een beetje gek dit. Nu wordt er gezegd dat ik een monteur moet gaan huren, die hoogstwaarschijnlijk gaat vertellen dat we een wifi extender moeten gaan kopen…
Waarom moet ik dit zelf oplossen, inplaats van KPN?
FYI: KPN heeft een “speedtest” op afstand gedaan, en haalde daaruit wel ongeveer 1 gb/s. Zo werd er geconcludeerd dat er iets was met het modem.