Skip to main content

Beste, ik heb onlangs een contractverlenging afgesloten bij KPN. Had het oude “hussel” 200Mbit abbo, nu gegaan voor 2kpn+ ? Kastjes met een 1gig verbinding. Nu staat er voor woensdag een monteur ingepland bij mij, maar de kastjes draaien uiteraard al(zowel boven als beneden) naar volle tevredenheid. Echter heb ik de snelheid nog niet boven de 200mbit volgens speedtest. Er zit nog een “nieuw” glasvezelkastje bij, maar aangezien we al glasvezel hadden en gebruikten van KPN sinds een jaar of 5, vermoed ik niet dat deze vervangen moet worden. Router zou ook hetzelfde blijven zei men aan de telefoon.. welke instellingen moet ik doorlopen om op de juiste snelheid te komen? Die monteur is een dingetje ivm werk n.l. 

 

Bedankt alvast,

gr Bas

In principe hoef je niets te doen of in te stellen @Baskart83 . Heb je gemeten met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem?


Hoi, ik heb het vooralsnog alleen op wifi gemeten. Goed 200 Mbit houdt het wel op, zowel IPhone 15 als PS5. Zal de laptop wel ff meenemen van mijn werk morgen, dan ff bekabeld aan de router hangen, kijken of het verschil maakt.


Dis PS 5 kan je wel vergeten om mee te meten.  Die is onbetrouwbaar.  Meten kan je het beste doen met de Ookla app. Ook straks op je pc of laptop. 


Welkom op de community @Baskart83, leuk om te lezen dat je jouw abonnement verlengd hebt! 🙂 De speedtest op de PS5 is hiervoor niet het meest ideaal inderdaad, die loopt via een server van Sony. Ik merk daarbij zelf ook dat het kan verschillen welke snelheid ik zou hebben, terwijl een ander apparaat wel de juiste snelheid aangeeft. 

Is het mogelijk om de snelheid op een bekabeld aangesloten computer te testen? Dat geeft het beste beeld van de snelheid. Het is ook mogelijk dat de wijziging naar de nieuwe snelheid nog niet helemaal is afgerond, dat kan ik zo niet zien. Je kunt ons het makkelijkste bellen op 0800-0402 als de snelheid bij de bekabelde test nog niet goed is.


Hoi, ik heb het vooralsnog alleen op wifi gemeten. Goed 200 Mbit houdt het wel op, zowel IPhone 15 als PS5. Zal de laptop wel ff meenemen van mijn werk morgen, dan ff bekabeld aan de router hangen, kijken of het verschil maakt.

Dat maakt zeker verschil. Op wifi ga je de beloofde snelheid niet halen en de PS5 staat erom bekend dat die met de speedtest geen goede resultaten haalt.


Reageer