Skip to main content
Beantwoord

Abonnement verlengd maar geen Box12

• July 9, 2025
  • 7 reacties
  • 116 keer bekeken

Goedemiddag, 

Dit valt even tegen wij zijn xl zolang bij de KPN zolang dat we tv kijken en mobiel bellen, ongeveer 25 jaar.

Nu hebben we een Experiabox v10 en elke keer blijft die hangen valt het terug kijken ineens weg de opname niet kunnen laden.  Of hij gaat uit en zegt geen contact meer de server erg irritant. Nu heb ik een nieuwe abbonoment afgesloten gewoon weer bij de KPN en dan staat er op de site bij ieder nieuw abbonoment krijg je een Experiabox 12 bij.  Nou mooi niet ik blijf nu net dat gekloot zitten wel een nieuwe tv ontvanger maar geen nieuwe box. En ja hoor hij ging straks weer vast geen verbinding met de server... zeer teleurstellend !!

Niet echt boos, maar wel teleurgesteld en geïrriteerd!!

Beste antwoord door JanD

Ik heb nu wel een tv+ ontvanger  gekregen. En de Experiabox is via de wifi-stekkers dus via de stroom contactpunten aangesloten op mijn tv deze zijn ook van de kpn. 

Beste ​@25 jaar trouwe KPN gebruiker daar gaat het dus fout, de TV+decoder dient uitsluitend rechtstreeks bekabeld op de V10 aangesloten te worden, zie onderstaand aansluitschema.

Andere manieren van aansluiten kunnen werken, maar bij storingen wordt er geen ondersteuning door KPN verleend.

Verder is de V10 nog uiterst actueel en wordt nog steeds van de nieuwste software voorzien:

7 reacties

• July 9, 2025

... dan staat er op de site bij ieder nieuw abbonoment krijg je een Experiabox 12 bij.

Dat is alleen voor nieuwe klanten. En zelfs dat klopt niet helemaal. Sommige nieuwe klanten krijgen een Experiabox v10. Bijvoorbeeld bij pairbonding. En ook bij internet sneller buitengebied denk ik. Pairbonding ondersteund de KPN Box 12 sowieso al niet. En sneller internet buitengebied ook niet volgens mij.

Is de tv ontvanger met een kabel rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Geen switch of draadloze verbindingset er tussen? 

Heb je nu een tv+ ontvanger? 

Ik heb nu wel een tv+ ontvanger  gekregen. En de Experiabox is via de wifi-stekkers dus via de stroom contactpunten aangesloten op mijn tv deze zijn ook van de kpn. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 9, 2025

Beste ​@25 jaar trouwe KPN gebruiker daar gaat het dus fout, de TV+decoder dient uitsluitend rechtstreeks bekabeld op de V10 aangesloten te worden, zie onderstaand aansluitschema.

Andere manieren van aansluiten kunnen werken, maar bij storingen wordt er geen ondersteuning door KPN verleend.

Verder is de V10 nog uiterst actueel en wordt nog steeds van de nieuwste software voorzien:

Oke ik ga dit proberen .... 

• July 9, 2025

WiFi gaat door de lucht. En niet over een draadje. Maar ik snap wat je bedoelt. 

Het is goed om te weten dat KPN geen draadloze verbindingset meer verkoopt. En dat is niet voor niets. Er zijn de laatste jaren steeds meer problemen mee.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 9, 2025

Hoi. Als je de nieuwste software op de v10 hebt dan kan de DIW7022 ook via wifi verbonden worden. Dat werkt hier uitstekend met multicast.

Het je echter nog de intermediate software dan 

Multicast werkt dan uitsluitend bedraad; via wifi moet de beeldinstelling op unicast en dan werkt het met de “oude” software van de v10 ook uitstekend via wifi.

Het enige verschil indien de v10 de nieuwe software heeft is wifi6. Maar dan moet je apparaat dat ook ondersteunen. De tv ontvanger is bij mijn weten wifi4 / wifi5.

@JanD ​@25 jaar trouwe KPN gebruiker 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@25 jaar trouwe gebruiker en welkom bij de KPN Community! Is het met de tip van JanD inmiddels gelukt? Ik hoop dat je nu weer ongestoord TV kunt kijken. 
Zo niet, laat het gerust weten!