Skip to main content

Ik ga toch nog een poging doen om dit aan te kaarten want ik snap er niks van dat KPN dit zo doet …. 

 

Mijn contract loopt volgende maand af, dus heb ik gesproken met zowel de chat als de telefonische klantenservice, immers ik ben geïnteresseerd om te blijven, maar dan wil ik natuurlijk wel gebruik maken van een actie zoals nieuwe klanten dat ook doen (of in ieder geval iets soortgelijks). 

Antwoord van KPN: 
Sorry, we hebben geen acties voor bestaande klanten, het enige dat ik u kan aanbieden is KPN compleet, alleen moet u dan wel even een mobiel abonnement afsluiten … → are you kidding me? 

Op de vraag: Kan ik als bestaande klant dan op geen enkele manier gebruik maken van een actie? → Antwoord: Ja als u een jaartje naar bijvoorbeeld ziggo gaat, en weer terugkomt kunnen wij u de actie voor nieuwe klanten bieden, anders kunt u enkel uw bestaande contract verlengen. 


Dit antwoord krijg ik dus tweemalig!! KPN Klopt dit echt? Kunnen bestaande klanten jullie echt totaal niet boeien? 

Ook ik wil hierbij een klacht indienen omtrent dit.

 

Ik heb afgelopen week ook geprobeerd om m'n abonnement te verlengen.

Als trouwe klant van misschien wel bijna 10 jaar wil dan ook gebruik maken van de actie 6maanden voor 35,- waar op internet volop mee gepromoot wordt.

Nee, dat is alleen voor nieuwe klanten was het antwoord.

Hoezo!?

Ik ben dan toch ook weer een “nieuwe klant” als ik een weer een jaarcontract afsluit.

Waarom worden trouwe klanten niet beloond!?

Al is het maar dat jullie dit doen voor bestaande klanten als compensatie van de problemen welke KPN nu heeft zoals het aanzetten van nieuwe zenderpakketten, herstartende ontvangers, trage response tijden van de ontvangers.

 

En het wordt niet consequent gedaan.

Ik ken iemand waar KPN enkele weken geleden bij hun wel het abonnement heeft verlengd met deze kortingen.

 

Een slechte zaak om trouwe klanten niet te belonen!

Hopelijk hier op het forum wel mogelijkheden!

 

Afwachtende reactie van KPN!

 

Groet,

Theo

 

 


Ik als medeklant zou zeggen, zeg op en kijk wat ze dan aanbieden om je te behouden.:thinking:

Denk namelijk dat degene die die korting wel heeft gekregen of uit zijn spreekwoordelijke nek kletst of een “blijf alsjeblieft hier” aanbieding heeft gekregen, maar zomaar verlengen krijg je niks voor elkaar.


KPN zou eigenlijk voor de kortingzeurders een speciale abonnementsvorm moeten introduceren die 10 euro per maand hoger ligt. Kunnen die mensen elk jaar 6 maanden 20 euro korting krijgen. Zo hoeven de klanten die niet om korting zeuren daar niet aan mee te betalen.

Over een toeslag voor de extra belasting van de klantenservice die de kortingzeurders veroorzaken zullen we het maar niet hebben.


Sorry hoor maar wat een onzin over kortingzeurders.

KPN maakt zelf reclame en op de website dat je 6 maanden korting krijgt op een nieuw jaarabonnement.

Waarom dat alleen voor nieuwe klanten en niet voor bestaande klanten die dan ook weer een nieuw jaarabonnement afsluiten?

Ik zie dat verschil niet en dat is mijn punt wat ik wil aansnijden. 

Als bestaande klant mag je dan toch ook van dit voordeel genieten als je jaarabonnement verstreken is en opnieuw je abonnement tegen het licht wilt houden.

Wat is daar mis mee?

Waarom ben je dan een kortingzeurder?

Dat doet toch bijna iedereen ook met een mobiel abonnement of zelfs met je energie.


Ben ik het helemaal mee eens, @Theo v H , ik stap jaarlijks over met mijn energie, en soms geeft de oude zo'n goed aanbod dat ik blijf, en met deze verbinding ben je een “kortings-zeur” hoezo, iedereen wil toch goedkoper uit zijn, het leven word al duur genoeg gemaakt.

Gaat er om dat KPN inclusief die korting zeurders er nog genoeg aan verdient overall, maar de aandeelhouders willen steeds meer hebben, het is nooit genoeg lijkt het wel.


Kortingzeurders zijn nu eenmaal slecht voor onze economie, wil je korting stap lekker over. Als bestaande klant krijg je dat gewoon niet punt. Forum staat er vol mee, en voor de medewerkers aan de telefoon is het ook een eersteklas irritatiepunt.

Aan vaste klant worden er al doorlopende kortingen geboden. Hier ga ik niet op in, dit is voor een ieder wel duidelijk lijkt me. Mocht dat niet zo zijn adviseer ik die personen eens hun abonnement er op na te kijken. Dat is gewoon de vaste klant voordeel die je momenteel bij iedere provider krijgt.

Ik zit er niet op te wachten dat mijn kosten opeens omhoog gaan, omdat kpn klanten teveel korting aan hetgeen is, dan zeg ik ook dikke doei,..

 

Kun je beter je woning gaan verduurzamen als je maandelijks goedkoper uit wilt zijn, zulke investeringen leveren maandelijks meer op dan iedere keer dat gezeur :laughing: mocht je huren, lekker aankloppen bij de verhuurder. 


Kortingzeurders zijn nu eenmaal slecht voor onze economie, wil je korting stap lekker over. Als bestaande klant krijg je dat gewoon niet punt. Forum staat er vol mee, en voor de medewerkers aan de telefoon is het ook een eersteklas irritatiepunt.

Aan vaste klant worden er al doorlopende kortingen geboden. Hier ga ik niet op in, dit is voor een ieder wel duidelijk lijkt me. Mocht dat niet zo zijn adviseer ik die personen eens hun abonnement er op na te kijken. Dat is gewoon de vaste klant voordeel die je momenteel bij iedere provider krijgt.

Ik zit er niet op te wachten dat mijn kosten opeens omhoog gaan, omdat kpn klanten teveel korting aan hetgeen is, dan zeg ik ook dikke doei,..

 

Kun je beter je woning gaan verduurzamen als je maandelijks goedkoper uit wilt zijn, zulke investeringen leveren maandelijks meer op dan iedere keer dat gezeur :laughing: mocht je huren, lekker aankloppen bij de verhuurder. 

 

wat een onzinnige reactie 😂.

Als ik naar de AH ga en ik zie twee potten pindakaas van exact dezelfde kwaliteit, dan ga ik voor de goedkoopste. Dat is met Internet niets anders. (Of zorgverzekeringen, of benzine of wat dan ook). 

Je kunt keuzes maken uit merkloyaliteit, of psychologische voorkeur of whatever...voor mij is dat in deze kosten, en dus lijkt me niks mis met mijn vraag. 

 

Als klantendiensten daardoor geïrriteerd raken, is het tijd voor een andere baan, het is namelijk hun werk om mijn vragen te beantwoorden. 


Hoi spuitelf met je 2e bericht. Als je reageert doe het wel goed, dit was niet naar jou gericht. 


Als klantendiensten daardoor geïrriteerd raken, is het tijd voor een andere baan... 

Klopt. En dat gebeurt ook, die andere baan, helaas. Het verloop onder servicemedewerkers is behoorlijk hoog. Er zijn er niet zo heel veel die er al vele jaren werken. Veel nieuwe medewerkers, en dat heeft zo zn gevolgen voor de kwaliteit.


Als ik naar de AH ga en ik zie twee potten pindakaas van exact dezelfde kwaliteit, dan ga ik voor de goedkoopste. 

En als die goedkoopste pot er niet staat? Gaat u dan ook bij de balie? Waarom staat die er niet? Wanneer komt die er weer? Kan ik nu die andere pot krijgen voor de prijs van die goedkope pot? Enzovoorts?


Om terug te komen op de vraag van de starten van dit topic. Vroeger was het mogelijk om elk jaar flinke korting te krijgen. Kreeg ik mijn zin niet, wist ik dat nog een keer bellen wel zou helpen. Het beleid is flink aangescherpt en tegenwoordig is het niet meer mogelijk. Dus trek u conclusie zou ik zeggen.


Jeroen Ruiter schrijft:

> Het beleid is flink aangescherpt en tegenwoordig is het niet meer mogelijk.

Ik zeg dan vaak waarom ze dat niet meer doen omdat het dan met de kpn te goed gaat en zich dat kunnen veroorloven, Op die manier jagen ze klanten weg en als dat de bedoeling van de kpn is, moeten ze daar vooral mee doorgaan. Je zult zien wanneer er massaal mensen overstappen (maar dat gebeurt niet, omdat de meest mensen gemakkelijk zijn geworden) krabt de kpn zich wel eens achter de oren.

Uit de weinige telefoontjes met telfort hoorde ik van de medewerker dat ze spoken benauwd zijn dat er mensen bij telfort weg gaan en daarom kreeg ik een half jaar gratis internet. Maar tsja dat waren andere tijden……..


Een half jaar gratis bij Telfort, lijkt me wel heel sterk verhaal @gensnet , Je doet je oude Telfort onderschrift dan wel eer aan, want dat is gewoon onmogelijk.😱😱

En zo goed gaat het niet bij KPN gezien de uittocht van vorig jaar, de problemen met XS4all en het nieuwe Freedom, dus ze kunnen echt niet op de lauweren rusten.


@gensnet mensen stappen niet over omdat ze makkelijk geworden, ze stappen niet over omdat de kwaliteit gewoon goed is. En de prijs/kwaliteits verhouding is gewoon prima.  Die mensen weten kwaliteit te waarderen.  Ik ben ook zo. Ik ben 25 jaar klant en heb de klantenservice nog nooit nodig gehad. En ik vind het van maatschappelijke belang dat kpn een gezond bedrijf blijft die heel veel mensen een inkomen geeft. Ik draag daar graag aan bij.


Doornekamp33 schrijft:

> en half jaar gratis bij Telfort, lijkt me wel heel sterk verhaal @gensnet ,
> Je doet je oude Telfort onderschrift dan wel eer aan, want dat is gewoon onmogelijk.😱

Het is toch echt waar. Door een fout van telfort heb ik zelfs één jaar gratis internet gehad. Wanneer ik die gegevens nog zou hebben zou ik ze hier posten.

> En zo goed gaat het niet bij KPN …...

Nou daar merk ik dan weinig van. De kpn is lui en gemakkelijk geworden en liften mee met de ver vergane glorie van destijds.


@gensnet mensen stappen niet over omdat ze makkelijk geworden, ze stappen niet over omdat de kwaliteit gewoon goed is. En de prijs/kwaliteits verhouding is gewoon prima.  Die mensen weten kwaliteit te waarderen.  Ik ben ook zo. Ik ben 25 jaar klant en heb de klantenservice nog nooit nodig gehad. En ik vind het van maatschappelijke belang dat kpn een gezond bedrijf blijft die heel veel mensen een inkomen geeft. Ik draag daar graag aan bij.

> Prijs/kwaliteit verhouding is prima.

Dat maak je jezelf alleen maar wijs om maar een argument te hebben om bij de kpn te blijven. De prijs is veel te hoog (minstens € 15,--). De “zogenaamde” kwaliteit wordt duur betaald en de kwaliteit is heel vaak beroerd. Maar tsja er zijn en blijven mensen die deze ervaring niet met de kpn hebben…...

> En ik vind het van maatschappelijke belang dat kpn een gezond bedrijf blijft
> die heel veel mensen een inkomen geeft. Ik draag daar graag aan bij.

Hier geef ik je gelijk in, maar dat de kpn een gezond bedrijf blijft, hoeft niet over mijn rug te gaan en dat gaat het momenteel dus wel. Je schildert de kpn nu af als uiterst sociaal. Er zit niets sociaals aan de kpn. Dat heeft de kpn nooit gehad. Het is puur over de ruggen van klanten bergen geld verdienen. De managers staan dan vóór in de rij en krijgen hun zakken niet naar tevredenheid vol.


Hoi @gensnet ,

Kun jij mij drie bedrijven noemen die er zijn voor jou welzijn en jou rug.
En dan wel bedrijven noemen die dezelfde diensten kunnen leveren als KPN.

Voor zover ik weet hebben de meeste bedrijven helemaal niks met jou rug, ja een fysiotherapie praktijk.
Daar krijg je ook een rekening van. Of ken jij er eentje waar dat niet het geval is ?


Als die kwaliteit dan zo beroerd is hoe kan het dan dat Nederland in 2019 het beste mobiele netwerk ter wereld had dank zij kpn, t mobile en vodafoon en in de top 10 van het beste internetnetwerk ter wereld op nr. 5 staat? 


Hier heb je ook een punt. Wanneer de kpn voor zichzelf roept dat hij ze het beste netwerk heeft, is dat dus niet te controleren en dat doen de meeste mensen dan ook niet. Ze nemen voetstoots wat er beweerd wordt…….

Ik beweer dat de Chinezen het beste netwerk van de wereld hebben. En nu jij weer…….


Hoi @gensnet 

En jij woont nog hier !:joy:

 


Ik lees het in een verslag van P3 de grootste netwerktester ter wereld gevestigd in Duitsland. Nr 1 is t mobile, nr. 2 kpn en nr. Vodafoon. Dan hebben we het over Nederland. Overall heeft Nederland het beste netwerk ter wereld. Nu jij weer...


Hoi @gensnet 

En jij woont nog hier !:joy:

 

Zodra ik a.o.w. heb (als dat er dán nòg is) overweeg ik inderdaad uit Nederland te verkassen. Overal is het beter dan in Nederland. Met andere woorden het gras bij de buren is altijd groener dan bij jezelf.


Hoi @gensnet 

 

 

Zodra ik a.o.w. heb (als dat er dán nòg is) overweeg ik inderdaad uit Nederland te verkassen. Overal is het beter dan in Nederland. Met andere woorden het gras bij de buren is altijd groener dan bij jezelf.

Zo dacht ik ook heel lang.  Tot mijn partner ziek werd en ook nooit meer beter zal worden. Man wat ben ik blij dat ik in Nederland woon.


Hoi @gensnet 

 

 

Zodra ik a.o.w. heb (als dat er dán nòg is) overweeg ik inderdaad uit Nederland te verkassen. Overal is het beter dan in Nederland. Met andere woorden het gras bij de buren is altijd groener dan bij jezelf.

Zo dacht ik ook heel lang.  Tot mijn partner ziek werd en ook nooit meer beter zal worden. Man wat ben ik blij dat ik in Nederland woon.


Tegen die tijd is al mijn familie overleden en heb daarom niemand meer waar ik dan naar om moet kijken of dat er na mij omgekeken moet worden.


Zo dacht ik ook heel lang.  Tot mijn partner ziek werd en ook nooit meer beter zal worden. Man wat ben ik blij dat ik in Nederland woon.

Sterkte @Joep1965